מערכת COL | יום י"ח אייר ה׳תשע״ז 14.05.2017

הילולת הרשב"י בהר מירון • דיווחים מהשטח

עם צאת השבת מאות אוטובוסים החלו עושים את דרכם לעבר ציון הרשב"י בהר מירון • במהלך הלילה הורגש במקום עומס כבד בדומה לאירועי מירון הזכורים מהשנים האחרונות • כוחות החירום הפרוסים במקום קוראים לציבור העולים למירון להתאזר בסבלנות ולהעדיף את הנסיעה בתחבורה הציבורית • דיווח מלא
הילולת הרשב
ל"ג בעומר במירון (צילום ארכיון: מנדי הכטמן, col)

לאחר צאת השבת שיירות אוטובוסים החלו עושות דרכן מריכוזי ערים ברחבי הארץ ועליהם עשרות אלפי מבקרים להילולת הרשב"י במירון.

באיחוד הצלה מעדכנים כי מתחילת מבצע האבטחה של הארגון במירון לרגל ל"ג בעומר ועד לשעה 7 בבוקר התקבלו במוקד 1221 של איחוד הצלה 311 פניות חירום לבקשת סיוע רפואי ברחבי מירון וציון הרשב"י.

מוקדם יותר נאלצה המשטרה שלא לאפשר גישה לעשרות האוטובוסים העושים את דרכם לציון הרשב"י וצירי התנועה נחסמו. כמו כן, בשעות הבוקר המוקדמות הופסקה המוזיקה בהר במטרה לגרום לאנשים להתפנות.

פרשים וכוחות יס"מ הצליחו להשיב מעט את הסדר בחניונים ובמוקדי ההמתנה לשאטלים.

מדוברות המשטרה נמסר כי מאות רבות של שוטרי משטרת ישראל נפרסו בצירי התנועה, בצמתים, במושב מירון וביערות והשבילים הסמוכים לפקח על הסדרי התנועה, הסדר הציבורי ובטחונם של עשרות אלפי המבקרים שנהרו למקום.

לפנות בוקר אל החניונים הסמוכים למושב מירון ירדו בו זמנית אלפי מבקרים, ועם הגעת האוטובוסים החלה הפרת סדר שהובילה לעומס על צירי התנועה הסמוכים וחשש לבטחונם של המבקרים . כוחות משטרה פעלו במקום להשבת הסדר על כנו ולהזרמת התנועה בחניונים ובצירים הסמוכים. המשטרה ערוכה בכוחות מתוגרים סביב צירי הגישה להר, והדרכים המובילות אליו.

הקהל המגיע לחגוג בהילולה מתבקש להתאזר בסבלנות בעת העלייה לאוטובוסים או בהמתנה ולהימנע מדחיפות מחשש לסכנת חיים.

מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים מסר הבוקר: "לנוהגים ברכב פרטי ראוי להימנע מנסיעה ללא שינה מספקת ובוודאי שלא לנהוג ברכב לאחר שעות שהייה ארוכות על ההר ובדרכים אליו, ההמלצה שלנו לרבבות העולים מירונה להעדיף את השימוש בתחבורה הציבורית.

"מתנדבי איחוד הצלה, רופאים, חובשים ופרמדיקים, בליווי אמבולנסים, רכבי שטח, ואופנולנסים הוצבו במקומות המרכזיים במירון ובציון הרשב"י במשמרות סביב השעון בכדי לתת מענה מהיר ומיידי לכל מקרה חירום רפואי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.