מערכת COL | יום ט"ו אייר ה׳תשע״ז 11.05.2017

תנופה ועוצמה בכינוס לרגל התייסדות צעירי אגודת חב"ד המרכזית

לרגל יום ההתייסדות השישים ושתיים של צעירי אגודת חב"ד המרכזית התאספו השלוחים, הועד והצוות לסעודת רעים, כינוס התעוררות והתוועדות חברים מחשמלת. התוועדות החברים התקיימה בב' אייר יום הולדת כ"ק אדמו"ר מהר"ש נבג"מ "לכתחילה אריבער" • סיקור מיוחד, תמונות
תנופה ועוצמה בכינוס לרגל התייסדות צעירי אגודת חב
תמונות: מארקו דאשעוו
כתב COL בארה"ב

לרגל יום ההתייסדות השישים ושתיים של צעירי אגודת חב"ד המרכזית התאספו השלוחים, הועד והצוות לסעודת רעים, כינוס התעוררות והתוועדות חברים מחשמלת. התוועדות החברים התקיימה בב' אייר יום הולדת כ"ק אדמו"ר מהר"ש נבג"מ "לכתחילה אריבער".

המסיבה של השלוחים וראשי מוסדות שע"י צעירי אגודת חב"ד ומתנהלים תחת חסותה, היתה דרוכה באווירה חמה של מסירה ונתינה לכוונותיו של הרבי המשלח וביצוע פעולותיו ביתר שאת וביתר עוז ובתנופה חדשה כיאות ל"לכתחילה אריבער".

מסיבת יום ההתייסדות נחגגה ברוב פאר והדר בהתוועדות ובמשתה חגיגי מיוחד ומרשים במוזיאון "צבאות ה'". ברגש מיוחד צפו המשתתפים במראות הקודש בהקרנת קטע משיחת הרבי לב' אייר 'לכתחילה אריבער'.

המנחה הרב אהרן גינזבורג, שליח חב"ד בבורו פארק, ברוקלין, התחיל בדברי פתיחה וקידם את הנאספים ברוכים הבאים חמה לכינוס מיוחד זה.

המנחה הזמין את הרב משה פסח גולדמאן, הזקן שבחבורה של הנהלת צעירי אגודת חב"ד, ומזכירה מיום הווסדה. הרב משה פסח גאלדמאן דיבר על הימים הראשונים של צעירי אגודת חב"ד ואיך שהרב חדקוב ז"ל אמר לו ולהרב דוד ראסקין ז"ל שבאמת הרבי רצה להשתתף בהכינוס הראשון ולכן יהי' המשך הכינוס בהתוועדות של שמחת בית השואבה של הרבי. ואמנם בעת ההתוועדות הרבי ביקש והוא מסר דו"ח מהכינוס.

המנחה הציג את הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, שעמד על הזכויות המיוחדות שבהם זיכה הרבי את כל אלו השייכים לצעירי אגודת חב"ד.

הרב בוטמאן הדגיש מה שהרב דוד ראסקין ז"ל, יושב ראש צעירי אגודת חב"ד המרכזית, הי' אומר שאם כי הרבי דיבר על התייסדות צעירי אגודת חב"ד בשבת מברכים אייר, כ"ד ניסן תשט"ו, הרבי הדגיש שיום ההתייסדות הוא ב' אייר, "תפארת שבתפארת", "לכתחילה אריבער". שבזה מודגש שהרבי נותן כח לכל אחד שיש לו שייכות למוסד זה לפעול בשני קוים, שכל פעולותיו והנהגתיו יהיו באופן של "לכתחילה אריבער", וגם באופן של לא רק "תפארת" אלא גם של "תפארת שבתפארת".

הרב בוטמאן המשיך שהזכות המיוחדת של שליחות צעירי אגודת חב"ד המרכזית היא שהם "בפלטרין של מלך" – "שלוחי המלך בעיר המלך". הרב בוטמאן הביא מה שהרבי כתב לשליח של צעירי אגודת חב"ד "שעניני צעירי אגודת חב"ד הם לא בגדר חוב ומשא על חברי צעירי אגודת חב"ד, כי אם ענין של זכות, ולא עוד אלא שגם הצינור והכלי לפרנסה רוחנית וגם פרנסה גשמית, ופרנסה כאן הכוונה לכל צרכי האדם שזקוק הוא עליהם, במזון ולבוש ובית ובבני חיי ומזוני רוויחא".

הרב בוטמאן גם הביא מה שהרבי אמר להחסיד ר' שניאור זלמן גורארי' ז"ל וזה מובא בספר אודותו, שלכל אחד מנשיאי חב"ד הי' מוסד מיוחד שהקים, "ה'זהיר טפי' שלי הוא צעירי אגודת חב"ד זה יקר בעיניי מכל שאר המוסדות".

הרב כתריאל ברוך קאסטעל, מרכז הפעולות של צעירי אגודת חב"ד המרכזית עמד בדבריו על ההצלחה הגדולה של השלוחים בעיר נו יורק וסביבותי' שישנם כעת יותר משישים וחמש בתי חב"ד שפועלים בהצלחה רבה ושאפשר לראות את ההצלחה הגדולה שתהי' גם בעתיד. הרב קסטל הדגיש שלדעתו חלק חשוב מאד מהצלחת השליח היא פעילותו במבצעים, ולכן הוא מציע שעם כל הפעולות של השליח יקדיש חלק חשוב מזמנו למבצעים.

השליח בקלינטון היל ופראט אינסטיטוט בברוקלין, הרב שמחה וויינשטיין דיבר על החיים האישיים והציבוריים כשליח.

הרב שלום בער בעגון, שליח חדש בבארוך קולוג', דיבר איך שהרבי מדריך ודואג לשלוחים באופן תמידי.

הרב אהרן לאשאק, שליח חדש לצעירים יהודים מקצוענים בפרוספקט הייטס איסט, דיבר על ההצלחה האדירה לה זכה בשליחות.

הנואם הראשי הי' הרב יצחק שוחט, הרב של קהילת מיל היל בלונדון. הוא הוצג על ידי המנחה כאחד הנואמים הכי מבוקשים בעולם היהודי היום.

הנואם דיבר על חוי' אישית מיוחדת ועל המשמעות העוצמתית של המושג "לכתחילה אריבער" בחייו של שליח. "הרבי נתן לכם כוחות אדירים ואפשרויות אין סופיות" הוא אמר, "אתם השלוחים באזור היהודי הכי גדול בעולם".

דיבורו וחושו הריטורי המיוחד השאירו רושם חזק על כל הנאספים שהודו לו מקרב לב על דבריו.

הכינוס הקרין אהבת רעים, תנופה אדירה, ועוצמה רבה, ובנקודה התיכונה והפנימית --התקשרות במשלח ודביקות במטרה. "הי' כינוס של חמימות, מיוחד במינו. ראינו מצד השלוחים התעוררות רבה והתמסרות כנה למשלח ולמטרת שליחותם" אמר אחד השלוחים.

הרבה שלוחים אמרו בגאון שהי' כינוס של התרגשות חסידית וחום חסידי אמיתי שיקחו אתם למקום שליחותם ויפעלו במרץ עוד יותר גדול למילוי שליחותו של המשלח להכין את עצמו ואת זולתו לגאולה האמיתית והשלימה.

האוירה בהתוועדות היתה מחשמלת. אוירה של אחדות ואחוה ובעיקר מסירות למשלח ולפעולותיו הנשגבות.
הערב הנפלא השאיר רושם עצום של אחווה וקירוב תוך החלטות חזקות של איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק והחלטה חזקה שזו תהיה שנת תנופה חסרת תקדים מוקדשת כל כולה לפעולותיו של הרבי להכין את העולם לגאולה השלימה, כשהרבי יוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש ובאופן של "לכתחילה אריבער".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.