מערכת COL | יום י"ב אייר ה׳תשע״ז 08.05.2017

לפני כולם: צפו בספרונים שילדי ישראל מחכים להם

הספרונים המיתולוגיים של צעירי אגודת חב"ד יוצאים לאור גם השנה לקראת ל"ג בעומר ויחולקו למאות אלפי ילדים שישתתפו בתהלוכות בכל רחבי הארץ ● "חבר זהב" - ספרון המותאם לציבור הכללי ו"המתנה המושלמת" - ספרון המותאם לציבור החרדי ● הספרונים החלו לצאת בעקבות הוראה מיוחד ששיגר הרבי לצעירי אגודת חב"ד ● בכתבה המלאה: מתי יצא לאור הספרון הראשון ובאיזו שנה החלו להוציא שני ספרונים? וגם: צפו בספרונים במהדורה הדיגיטלית ● לסיפור המלא
לפני כולם: צפו בספרונים שילדי ישראל מחכים להם
אורי, חברו של רני, נמנע בעקביות מלהזמין את חברו לבקר בביתו. התשובה מתגלה בביקור אקראי בקניון העירוני, והיא מובילה לסיפור מרגש מחז"ל על קבלת האחר והקורא להתבוננות פנימית בזולת.

זה הספרון החדש לתהלוכות ל"ג בעומר תשע"ז, שהופק על-ידי צעירי אגודת חב"ד ומיועד לציבור הכללי. הספרון "חבר זהב" אויר ביד אמן, וכבר צבר ביקוש רב ואף תורגם לאנגלית.

המשתתפים בתהלוכות שבריכוזים החרדיים יכירו את חברת התהילים של שאולי, שעוברת טלטלה לא צפויה, ומובילה לסיפור מרתק והיסטורי על אחד מגדולי האדמו"רים, ומעביר מסר של אהבת ישראל יחד עם ערכי משיח וגאולה בליווי ציורים ייחודיים. שמו של הספרון הוא "המתנה המושלמת".

הספרונים, מפרי עטו של ר' לוי שייקביץ, מעורכי הפרסומים בצעירי חב"ד, החלו לצאת בעקבות הוראה ששיגר הרבי לצעירי אגודת חב"ד, שהודפסו בעשרות אלפי עותקים, מצטרפים למסורת ארוכת השנים של הפקת ספרוני קודש ייחודיים לתהלוכות ל"ג בעומר על ידי צעירי אגודת חב"ד.

המענה מהרבי

המסורת החלה לאחר שבצעירי אגודת חב"ד התקבלה הוראה מיוחדת מהרבי: "לחלק לילדים בתהלוכות ספרי קודש".

יצוין כי בשעתו שאלו בצעירי אגודת חב"ד את הרבי אם אין מניעה לפרסם גם פרסים כמו מחשבים, טיסה בשמי הארץ ועוד. הרבי הקיף את המילים 'אין מניעה', אך הוסיף 'אלא שהספרים יודגשו בהפרסומת'. בתגובה זו, ראו שהרבי ממש שם דגש על חלוקה של ספרים לילדים שצועדים בתהלוכות.

עד אז (וכמובן גם היום) נערכו הגרלות על ספרי קודש. היו ילדים שזכו, אבל הרוב כמובן לא קיבלו ספרים. בצעירי אגודת חב"ד הבינו שהרבי רוצה שהילדים יקבלו ספרים, וכך הוחלט שכל ילד יקבל ספרון. החל משנת תשמ"ח יצא לאור מדי שנה ספרון שחולק לכל הילדים בתהלוכות.

בהמשך, ככל שהתרבו תהלוכות ל"ג בעומר בריכוזים החרדיים, הבינו בצעירי חב"ד שהספרונים לילדים בציבור הכללי לא מתאימים תמיד לילדי הציבור החרדי, והחל משנת תשס"ט החלו להפיק שני ספרונים שונים. אחד לילדים בציבור הכללי ואחד לילדי הציבור החרדי.

הספרונים שמחולקים להמוני ילדי ישראל, תינוקות של בית רבן, מצטרפים לספר 'החומש שלי' – שמות שיחולק אף הוא בתהלוכות ל"ג בעומר ברחבי הארץ.

"הספרונים – הם הדבר שנשאר לילדים ביד מהתהלוכות", ציין הרב יוסף יצחק אהרונוב, העומד בראש מפעל השליחות בארץ הקודש, "עם השנים שמענו מאנשים, מכל המגזרים, שסיפרו כמה הספרונים נגעו בילדיהם וגם בהם. או אז הבנו את בקשתו של הרבי".

השקת הספרונים מצטרפת לשלל מיזמים שמוציאים לאור בצעירי אגודת חב"ד לקראת ל"ג בעומר, והשנה ביתר שאת וביתר עוז. נמשיך לעקוב ולדווח.

לצפייה במהדורה הדיגיטלית:
*
המתנה המושלמת 
*
חבר זהב
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.