מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשע״ז 07.05.2017

המפלגות בנורבגיה קוראות לאסור קיום ברית מילה במדינה

מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ו'איגוד הארגונים היהודים באירופה', הרב מנחם מרגולין במכתב בהול לראש הממשלה נתניהו ושר התפוצות בנט: "מדינת ישראל אינה יכולה להישאר אדישה מנגד, אני קורא לכם להפעיל את כל השפעתכם הפוליטית על מנת למנוע את הדרתם של היהודים מהחיים במדינות אירופה השונות" • ברית מילה
המפלגות בנורבגיה קוראות לאסור קיום ברית מילה במדינה
לאחר האמירות של מרין לה-פן נגד לבישת כיפה וסממנים יהודיים במרחב הציבורי בצרפת, הצביע הפרלמנט הוולוני בבלגיה ואסר על שחיטה כשרה ברחביי המדינה, והנה הבוקר (יום ראשון) אנו מתבשרים על קידום חקיקה נגד ברית מילה בנורבגיה.

המפלגה הפרוגרסיבית בנורבגיה, אחת משתי מפלגות השלטון במדינה (ביחד עם המפלגה השמרנית) הודיעה כי בכוונתה ליזום חוק שיאסור על קיום ברית מילה במדינה לבנים מתחת לגיל 16.במהלך סוף השבוע, קיימה המפלגה אסיפה לאומית, בה עלתה הצעת החוק להצבעה ועברה ברוב גדול. יוזמי הצעת החוק בנורבגיה טוענים כי ברית מילה מהווה פגיעה מנטאלית ונפשית בילדים ומהווה פגיעה חמורה בזכויות הילד.

מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' (RCE) ואיגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין פנה במכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התפוצות נפתלי בנט וקרא להם להקים בדחיפות צוות עבודה משותף הן למשרדי הממשלה והן לארגונים יהודיים באירופה על מנת למנוע את התפשטות המגמה האנטי -יהודית ברחבי היבשת. "אין לי ספק כי מדינת ישראל – מדינת העם היהודי אינה יכולה להישאר אדישה מנגד, ואני קורא לכם להפעיל את כל השפעתכם הפוליטית על מנת למנוע את הדרתם של היהודים מהחיים במדינות אירופה השונות", ציין הרב מרגולין במכתבו.

לגביי הצעת החוק הנורבגית ציין הרב מרגולין כי: "אנו נפעל בכל הדרכים העומדות לרשתנו על מנת להילחם בהצעת החוק המבישה הזו. אין ספק שמדובר בהחלטה אנטי – יהודית בעלת ניחוח אנטישמי בעליל שכן הצעת החוק אינה פוגעת במוסלמים שכידוע אינם מחויבים לערוך ברית מילה לבניהם כתינוקות ויכולים לבצע את ההליך גם בגילאים מבוגרים יותר כפי שמאפשרת הצעת החוק."

זו אינה הפעם הראשונה שפוליטיקאים נורבגים מנסים לאסור על ברית מילה ברחביי המדינה. בשנת 2013, קראה נציבת שלום הילד בנורבגיה, אן לינדבו, לאיסור על קיום ברית מילה במדינה למען הגנה על זכויות הילד ושר הבריאות הנורבגי הודיע כי ממשלתו פועלת לקידום הגבלות על קיום ברית מילה במדינה. היוזמה ההיא נבלמה בעקבות פנייתו של הרב מרגולין, לשר החוץ ולשר הבריאות הנורווגים וביקש מהם לפעול נחרצות להבטיח את חופש הדת במדינה והם מצדם התחייבו בשם הממשלה כי ממשלת נורבגיה מעולם לא שקלה וגם אינה מתכוונת לשקול בעתיד הטלת איסור על קיום ברית מילה במדינה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.