מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשע״ז 07.05.2017

שופץ ציון הרה"ק רבי ברוך אביו של אדמו"ר הזקן

בעיירה סעליש כיום וינוגרדובה בפאתי הרי הקרפטים, שוכן כבוד ציונו של אבי רבינו הזקן הרה"ק רבי ברוך נ"ע • בשנה האחרונה נסדק הגג ובימות הגשמים החל לדלוף, ועלה צורך לשפץ את המבנה שהיה מוזנח בשנים האחרונות • בהשתדלות שליח הרבי ורבה של אזור הקרפטים הרב מנחם מענדל וילהלם, נרתם ר' אריאל הכהן טאובר לתרום ביד רחבה מכספו כדי לשפץ את האוהל הקדוש • שופץ ציון אביו של אדמו"ר הזקן
שופץ ציון הרה
בעיירה סעליש כיום וינוגרדובה בפאתי הרי הקרפטים, שוכן כבוד ציונו של אבי רבינו הזקן הרה"ק רבי ברוך נ"ע.

הרה"ק רבי ברוך היה מתלמידי הבעל שם טוב, ומהצדיקים הנסתרים, לאחר שאדמו"ר הזקן התפרסם ורבים נהרו אליו, היה בנו אדמו"ר הזקן חולק כבוד רב לאביו, מאחר שרבי ברוך לא יכל לסבול את הכבוד הרב שחולק לו בנו הגדול, עזב את ליוזנא ונדד לערי הונגריה הקרפטית, שם בעיר סעליש שימש כמלמד עד לפטירתו בח' תשרי שנת תקנ"ב.

לאחר הסתלקותו הגיע אדמו"ר הזקן לעיירה סעליש כדי להשתטח על ציונו של אביו נ"ע, ובמשך כמה דורות שמרו יהודי העיר על מקום הציון, הציון גם נשמר במסורת משפחת ברוין שהסבא רבה שלהם הנגיד הרב צבי ע"ה זכה שרבי ברוך התאכסן בביתו בשנותיו האחרונות, ואף לאחר פטירתו קרא לבנו על שמו.

בשנת תשמ"ט נבנה על מקום הציון אוהל על ידי הר"ד נחשון והר"נ תמרין, בשנה האחרונה נסדק הגג ובימות הגשמים החל לדלוף, גם התגלה צורך לשפץ את כלל המבנה שהיה מוזנח בשנים האחרונות, לאור זאת ובהשתדלות שליח הרבי ורבה של אזור הקרפטים הרב מנחם מענדל וילהלם, נרתם הרה"ח אריאל הכהן טאובר שי לתרום ביד רחבה מכספו כדי לשפץ את האוהל הקדוש.

במסגרת זו כוסתה אדמת האבנים והעפר בשכבת בטון חלקה, ועל מקום הציון הונחה אבן חדשה ויפה, אותיות המצבה העתיקה והמקורית נצבעו מחדש, כמו כן נתלו ארונות מתכת חדשות עבור נר תמיד, ועבור נרות הנשמה שמדליקים המבקרים במקום. כאמור השיפוץ נתרם על יד הרב אריאל טאובר, לעילוי נשמת אביו הרב אברהם יצחק הכהן ב"ר אליעזר הכהן ע"ה ולזכות משפחתו שיבדלט"א
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.