מערכת COL | יום ט' אייר ה׳תשע״ז 05.05.2017

היסטוריה בצפון קפריסין: הוכנס ספר תורה ראשון • גלריה

לראשונה בהיסטוריה, הוכנס ספר תורה בצפון קפריסין, לבית חב"ד במקום המנוהל על ידי הרב חיים הלל אזימאוו • בחגיגה המרגשת השתתפו מאות אורחים וידידי בית חב"ד מהעולם כולו, לצד שלוחים ובני משפחה • הפקה: צבעים תיירות והפקות. הצלם חיים טויטו מגיש גלריה  סיקור מלא, גלריה
היסטוריה בצפון קפריסין: הוכנס ספר תורה ראשון • גלריה
צילומים: חיים טויטו
לראשונה בהיסטוריה, הוכנס ספר תורה בצפון קפריסין, לבית חב"ד במקום המנוהל על ידי הרב חיים הלל אזימאוו.

בחגיגה המרגשת השתתפו מאות אורחים וידידי בית חב"ד מהעולם כולו, לצד שלוחים ובני משפחה.

האירוע החל בקריאת פרק תהילים לזכותם של חיילי צה"ל ותושבי ארץ ישראל כולה, על ידי מנהל בית חב"ד בגבעת עדה, השליח הרב מענדי לויטין.

טקס סיום כתיבת האותיות על ידי הסופר המומחה הרב בצלאל יקונט מכפר חב"ד, נערך בבית חב"ד, בהשתתפות האורחים שהתכבדו לכתוב אות.

השליח ורבה של הקהילה, הרב חיים הלל אזימאוו, ניצל את הרגעים רבי ההוד, כדי לברך ולהודות לקהל שטרח ובא במיוחד, לכבודה של תורה ולכבודה של הקהילה המאוחדת, והזכיר את דברי הכתוב 'ועתה כתבו לכם את השירה הזאת ללמדה את בני ישראל שימה בפיהם'.

עם סיום כתיבת האות האחרונה על ידי בני משפחת אזימאוו, בשמו של התורם הנגיד מר הלל פארקש-צילי שברגע האחרון נבצר ממנו להשתתף במעמד, בירך אותו הרב אזימאוו בברכה ובריאות ואריכות ימים ו"שמשיך לעמוד לימין הקהילה בצפון קפריסין בזה ובבא". הקהל שאג "אמן".

בברכת "שהחיינו", מתוך שירה וזמרה, כובד השליח הראשי ורבה האשכנזי של הקהילה היהודית באיסטנבול, הרב מענדי חיטריק.

בברכת כהנים מתוך הספר החדש, כובדו האחים, ידידי בית חב"ד צפון קפריסין, ר' שמואל הכהן ור' שלום בער הכהן אהרונוב, שבירכו את הקהל כולו באהבה רבה ומתוך התרגשות רבה.

להגבהת התורה כובד ר' שלמה אזימאוו, שליח חב"ד בשכונת אליעזר עליה בכפר סבא. בגלילת הספר כובדו ילדי השלוחים כולם. בהנחת כתר התורה שנתרם לזכרו של מר דוד דיין שיום השלושים שלו צוין במעמד הכנסת הספר, כובד הרב יוסף יצחק הלוי קריצ'בסקי, נציג 'קרן מרומים'.

עם סיום קריאת פסוקי אתה הראת, יצא הקהל כולו לריקודי ההקפות עם ספר התורה. בהקפה ראשונה כובד הרב משה ניסן אזימאוו, מחשובי אנ"ש בירושלים שהגיע לחגוג ולראות מקרוב את פירות השליחות של בנו וכלתו בצפון קפריסין.

ההקפות והריקודים נמשכו למשך זמן רב עד שהגיע הזמן להתקדם לסעודת המצווה המיוחדת שנערכה באולמי olivum. בחלקו השני של האירוע המכונן התכנסו כל האורחים לסעודת מצווה מיוחדת לכבודה של התורה.

מנחה האירוע הרב זלמן וישצקי מבאזל שבשוויץ, ריגש בדברים שנשא על חשיבות בתי חב"ד ברחבי העולם ובמיוחד בצפון קפריסין.

הרב חיים אזימאוו שליח הרבי ורבה של הקהילה היהודית בצפון קפריסין מאז שנת תשס"ח, הזמין את המשתתפים לקחת חלק בפעילות ובשיעורי התורה המתקיימים בצפון קפריסין במסגרת בית חב"ד.

את האירוע המיוחד הנעים החזן העולמי בערל צוקר בליוי הנגינה של הקלידן שי ברק.
בסיום האירוע שהתקיים באולם Olivium המשיכו המשתתפים לעבר בית חב"ד צפון קפריסין, שם הכניסו את ספר התורה החדש להיכל והתיישבו להתוועדות חסידית עד לשעות הבוקר המוקדמות עם השלוחים שהגיעו משוויץ, גרמניה, ורנה, איסטנבול, ניו גרז'י, פריז, גרמניה ועוד.

הפקה: צבעים תיירות והפקות. צילומים: חיים טויטו

לצפיה בקטע וידאו: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.