מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשע״ז 04.05.2017

השרה גמליאל: "מעריצה את שליחות חב"ד. הן בונות את העם"

בראיון מיוחד שהעניקה השרה לשיוון חברתי, גילה גמליאל, לעלון הנשים הח"בדי 'עלמה פרינסס' לחודש אייר (מס' 6), דיברה גמליאל על אורח החיים הדתי שלה, שיתפה על החינוך היהודי שהיא מעניקה לילדיה וסיפרה כי היא מעריצה את שליחות חב"ד שבונות את העם היהודי • בפנים: הראיון המלא
השרה גמליאל:
בעלון 'עלמה פרינסס' לחודש אייר (היו"ל מטעם 'נשי חב"ד' ובתאום עם צא"ח) ונועד לנשים שאינן דתיות לע"ע, מופיע ראיון מיוחד עם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל.

בראיון לגיתית דוידוביץ, דיברה גמליאל על אורח החיים הדתי שלה, שיתפה על החינוך היהודי שהיא מעניקה לילדיה וסיפרה כי היא מעריצה את שליחות חב"ד שבונות את העם היהודי:

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, נשואה לחובב דמרי ואם לשתי ילדות, בנות 5 ו-7, נאותה לחלוק אתנו רגעים ותובנות.

מעט על השרה גילה גמליאל:

גמליאל, תושבת תל אביב, היא אחת הפוליטיקאיות המוכרות בישראל. כשרת ה"משרד לשיוויון חברתי", היא מחזיקה בתיק מעניין וחשוב הפועל לצמצום הפערים בחברה בישראל. גילה היא בעלת מודעות חברתית מפותחת, מודעות שנבטה בה עוד בהיותה ילדה. היא נולדה בגדרה בבית חם ומסורתי להורים ממוצא לובי ותימני, אשר התגוררו בשכונה שבה חיו עיוורים וליקויי ראייה רבים. גילה התנדבה בצעירותה לסייע לחלקם וכך נחשפה לקשיים ולהתמודדויות אשר היו מנת חלקם של המוגבלים. גילה הבינה שהמקום שבו אפשר להשפיע ולשנות הוא הכנסת. היא הציבה לעצמה מטרות ויעדים, כבשה יעד אחר יעד והפכה להיות אחת הנשים הבולטות בפוליטיקה בישראל. עד כה הצליחה להעביר שישה חוקים חברתיים, והיד עוד נטויה. לגילה חמישה אחים, אחד מהם הוא יואל גמליאל שבולט גם כן בעשייתו החברתית ומכהן כראש מועצת גדרה.

שתפי אותנו מעט בעשייה שלך למען צמצום הפערים בחברה בישראל?
"בימים אלו אני יוזמת הקמת כפר ייחודי שיאפשר תנאי מגורים נאותים לבעלי מוגבלויות אבל מיועד למעשה לכלל האוכלוסייה. אני פועלת רבות למען אוכלוסיית גיל הזהב ולמען אינטראקציה בין דורית טובה הרבה יותר. לדוגמא, העברתי חוק המאפשר לאזרחים ותיקים לקבל שירותים בתחומים רבים ללא עמידה בתור. עלינו להכיר טובה לאוכלוסייה הוותיקה ולחנך לכך מגיל צעיר. אני פועלת לשם כך במרץ רב".

כיצד את מצליחה לשלב אימהות וקריירה?
"לאישה יש את היכולת לשלב, זה רק עניין של לימוד ורצון. אישה צריכה להיות אמא אבל לא לוותר אף פעם על היכולות, הכישרונות והשאיפות שלה. שני דברים מסייעים לי בכך: היכולת לקבל עזרה באמצעות הבנה שאיני יכולה לעשות הכול בעצמי, ושמירה על תכנון זמנים מדויק. בעלי חובב, עורך דין במקצועו, וסבתי שותפים מלאים לתהליך. כולנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק על מנת לאפשר המשך תפקוד מלא ומיטבי גם בבית וגם בכנסת.
אגב, אצלנו השבת היא קודש למשפחה. זה זמן למילוי מצברים מכל הבחינות".

מהי חשיבות החינוך היהודי בעינייך?
"התורה היא מקור הברכה והכוח. יש בה חכמה אין סופית ואני מאושרת שמאז שזכיתי להינשא לבעלי היקר, היהדות הפכה לחלק אינטגראלי מחיי. בכל שבוע מתקיים בביתנו שיעור תורה, אנחנו שומרים שבת וכשרות והמסורת מורגשת ומודגשת בבית. חשוב לנו מאוד שערכי היהדות יושרשו הלאה לדור הבא. דעי לך שאין נסיעה לחו"ל שבה איננו מחפשים את בית חב"ד, ואין לנו ספק שזו הכתובת לכל עניין יהודי".
אגב, גילה נאמה השנה מול אלפי השליחות של חב"ד ב'כנס השליחות העולמי' שהתקיים בניו-יורק. היא עדיין מלאת התפעלות מעוצמת המעמד ומעריצה את השליחות המסורות. היא סבורה שהן הכוח המניע את המפעל האדיר של בתי חב"ד, שההקרבה שלהן מדהימה ושיש להן חלק ענק בבניית עם ישראל.

גילה, שמענו שיש לך סיפור מיוחד הקשור בדולר שניתן על ידי הרבי מליובאוויטש?
"נכון מאוד. באחת מנסיעותיי לניו-יורק, נסעתי עם בעלי ואחי לבקר בציון הרבי. שם, כמקובל, ישבנו וכתבנו את אשר על לבנו, ואחר כך נכנסנו להתפלל. לאחר שסיימנו יצאנו להסתובב במנהטן ורכשנו שתייה בקיוסק מקומי. בעודף שקיבלנו, גיליתי להפתעתי שאחד השטרות הוא דולר שהרבי נתן למישהו לפני 25 שנים. איך ידעתי? זה היה רשום בכתב יד קטן בעברית בצדי הדולר. מעט אחר כך התקיים אירוע של הצדעה לחב"ד בכנסת, שם סיפרתי לראשונה בפומבי ובהתרגשות רבה על הזכות שהתגלגלה לפתחנו. אחר כך, במסגרת ביקור ממלכתי בסנט-פטרבורג, שבו נטלתי חלק, סיפרתי לאחד משלוחי חב"ד בעיר את הסיפור, וכשהוא ראה את הדולר הוא זיהה למי הוא אבד ועזר לי ליצור אתו קשר. להפתעתי, בעל הדולר ואשתו הודיעו כי הם שמחים להשאיר אותו אצלי, ולא רק זו, הם גם העניקו דולר נוסף כמתנה לבעלי. מאז אני מרגישה שיש לי קשר חם ומיוחד עוד יותר עם חב"ד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.