מערכת COL
|
יום כ"ח ניסן ה׳תשע״ז
24.04.2017
נסיעת מבחן – סאניונג רקסטון
הרקסטון הוותיק מציג מנוע חדש ושינוי קל בעיצוב הפנים, סיבה נהדרת להיפגש שוב.
מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו
ב"ה
הרקסטון הוא רכב השטח של סאניונג הקוראנית ובניגוד לטרנד העולמי שבו הפכו רכבי שטח מסורתיים ל-SUV מפונקים, הוא עדיין יודע להתמודד עם העולם שמעבר לאספלט.
העיצוב החיצוני מתאים לתדמית, קשוח, רחב, ארוך וגבוה. מבפנים האווירה תכליתית. בד שחור ופשוט מכסה את המושבים, ידית בלם ידני אמיתית ליד מוט ההילוכים, מספר קטן של מתגים ופונקציות, ברזי כיוונון עתיקים למושב נהג ומתג משמאל להעברה למצב שטח (הנעה כפולה). אין חיישנים וצפצופים מיותרים בתא הנוסעים ואין גם רמת גימור גבוהה יותר לבחירה. מצד שני יש את כל האיבזור שצריך כמו בקרת אקלים, מראות מתכהות ומתקפלות, 3 שקעי כח לנהג ומתגים על ההגה שהפכו מודרניים יותר, זו התקדמות, אבל לא מהפכה.
תנוחת הישיבה גבוהה ויש תחושה שמזכירה רכיבה יותר מאשר נהיגה. וזה הזמן להיזכר כי הנהיגה ברכב שטח כמו הרקסטון צריכה להיות מחושבת, אין מקום לעצירות פתאומיות או סטייה מנתיב. זהו רכב שטח בכל איבריו ברגיו וחוטיו.
המנוע החדש חזק יותר. הוא קיבל תוספת נפח של 200 סמ"ק ו28 כ"ס. הגיר כעת הוא בעל שבע הילוכים והתוספת הזו מבורכת ומורגשת מאד בכל תנאי הדרך.
כל הדיבורים על פשטות וספרטניות נעלמים ברגע שהרקסטון יורד מהכביש. מרווח הגחון המצוין (22 עד 26 ס"מ) מתמודד עם מכשולים רבים ללא מאמץ ולא משנה אם זה בוץ, חול ים או סלעים. השתמשנו גם בבקרת המדרון שבולמת את הרכב באופן מושלם וכל ההרמוניה הזו מובילה אותנו בשטח בביטחון רב. אם תכננו להיכנס לשטח עד הצהריים, אנו מוצאים את עצמינו ממשיכים לבוסס עד עת תפילת מנחה.
יתרונו של הרקסטון על רכבי הכביש שטח שנראים בכל פינת רחוב ברור עכשיו. הוא פשוט "לשטח נולד", גם אם הוא לא הרכב הכי מפנק בעולם. אז אם אתם לא מחפשים רכב שנראה "כאילו" אלא יורדים לשטח בכל הזדמנות, כדאי לשקול ברצינות את הרקסטון.
עניין המחיר הוא יתרון נוסף לרקסטון, אמנם מחירו עומד על 229.000 ₪, שזה לא מחיר צנוע, אבל בהתחשב במתחרות שמחירם יקר ב 100.000 ₪ לפחות, הרקסטון הוא אלטרנטיבה מצוינת.
סיכום: תמורה למחיר ויכולת שטח מצוינת (ועדיין לא דיברנו על זה שיש כאן שבעה מושבים...)
הרקסטון הוא רכב השטח של סאניונג הקוראנית ובניגוד לטרנד העולמי שבו הפכו רכבי שטח מסורתיים ל-SUV מפונקים, הוא עדיין יודע להתמודד עם העולם שמעבר לאספלט.
העיצוב החיצוני מתאים לתדמית, קשוח, רחב, ארוך וגבוה. מבפנים האווירה תכליתית. בד שחור ופשוט מכסה את המושבים, ידית בלם ידני אמיתית ליד מוט ההילוכים, מספר קטן של מתגים ופונקציות, ברזי כיוונון עתיקים למושב נהג ומתג משמאל להעברה למצב שטח (הנעה כפולה). אין חיישנים וצפצופים מיותרים בתא הנוסעים ואין גם רמת גימור גבוהה יותר לבחירה. מצד שני יש את כל האיבזור שצריך כמו בקרת אקלים, מראות מתכהות ומתקפלות, 3 שקעי כח לנהג ומתגים על ההגה שהפכו מודרניים יותר, זו התקדמות, אבל לא מהפכה.
תנוחת הישיבה גבוהה ויש תחושה שמזכירה רכיבה יותר מאשר נהיגה. וזה הזמן להיזכר כי הנהיגה ברכב שטח כמו הרקסטון צריכה להיות מחושבת, אין מקום לעצירות פתאומיות או סטייה מנתיב. זהו רכב שטח בכל איבריו ברגיו וחוטיו.
המנוע החדש חזק יותר. הוא קיבל תוספת נפח של 200 סמ"ק ו28 כ"ס. הגיר כעת הוא בעל שבע הילוכים והתוספת הזו מבורכת ומורגשת מאד בכל תנאי הדרך.
כל הדיבורים על פשטות וספרטניות נעלמים ברגע שהרקסטון יורד מהכביש. מרווח הגחון המצוין (22 עד 26 ס"מ) מתמודד עם מכשולים רבים ללא מאמץ ולא משנה אם זה בוץ, חול ים או סלעים. השתמשנו גם בבקרת המדרון שבולמת את הרכב באופן מושלם וכל ההרמוניה הזו מובילה אותנו בשטח בביטחון רב. אם תכננו להיכנס לשטח עד הצהריים, אנו מוצאים את עצמינו ממשיכים לבוסס עד עת תפילת מנחה.
יתרונו של הרקסטון על רכבי הכביש שטח שנראים בכל פינת רחוב ברור עכשיו. הוא פשוט "לשטח נולד", גם אם הוא לא הרכב הכי מפנק בעולם. אז אם אתם לא מחפשים רכב שנראה "כאילו" אלא יורדים לשטח בכל הזדמנות, כדאי לשקול ברצינות את הרקסטון.
עניין המחיר הוא יתרון נוסף לרקסטון, אמנם מחירו עומד על 229.000 ₪, שזה לא מחיר צנוע, אבל בהתחשב במתחרות שמחירם יקר ב 100.000 ₪ לפחות, הרקסטון הוא אלטרנטיבה מצוינת.
סיכום: תמורה למחיר ויכולת שטח מצוינת (ועדיין לא דיברנו על זה שיש כאן שבעה מושבים...)
הוסף תגובה
0 תגובות