מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשע״ז 20.04.2017

רבני ת"א: החלטת הבג"ץ בנושא השבת אינה מובילה ל'חופש'

רבני תל-אביב: "החלטת הבג"ץ בנושא השבת בתל אביב אינה מובילה ל'חופש" • הרבנים פתחו בקמפיין נרחב לחיזוק שמירת השבת במרחב הפרטי והציבורי בעיר, וחתמו על 'מנשר שבת' מיוחד לתושבים • לכתבה המלאה
רבני ת
מצנח השבת בת"א (אילוסטרציה) בפנים: מנשר הרבנים

רבני תל אביב – יפו פתחו בקמפיין נרחב לחיזוק שמירת השבת במרחב הפרטי והציבורי בעיר, וחתמו על 'מנשר שבת' מיוחד לתושבי העיר, שיחולק בימים הקרובים בכל תיבות הדואר ובמקומות ציבוריים. בראש החותמים נמצא רבה הראשי של ת"א-יפו הרב ישראל מאיר לאו, יחד עם דייני ורבני שכונות ובתי כנסיות מרכזיים בעיר.

רב מרכז תל-אביב, הרב יוסף גרליצקי, בטוח כי לא חולדאי ולא בג"ץ יחליטו מה יהיה אופייה של העיר, אלא דוקא המסורת היהודית: "זו איננה גזירה חדשה", אומר הרב גרליצקי, "פרעה מלך מצרים כבר גזר על עם ישראל לעבוד בשבת, וגם אז זה התחיל במסגרת "עבודה חופשית", כמתואר בדברי חז"ל. בכל דור ודור עומדים עלינו כאלו שרוצים לעקור מעם ישראל את קדושת השבת, אבל הם לעולם לא יצליחו, כי העם היהודי מחובר לשבת בפנימיות נשמתו".

הרבנים התייחסו בחריפות ובכאב לדברי ראש העיר, שפתיחת העסקים בשבת היא סמל לתל-אביב החופשית: "וכי זהו חופש?! הלוא זוהי העבדות הנוראית ביותר! מנצלים את תושבי העיר שעובדים קשה כל השבוע לפרנסתם כדי להפוך אותם לעבדים נרצעים!"

"בתוך עמי אנוכי יושבת", מסכמים הרבנים, "אנו מחוברים ל'רחוב התל-אביבי', ואנו רואים ומרגישים שרוב תושבי העיר היהודיים אינם רוצים בחילול השבת במרחב הציבורי. אין לנו ספק שבסופו של דבר אור השבת היהודית יגבר על חושך הבג"ץ ורדיפת הבצע. אנו קוראים לכל רבני ישראל להצטרף אלינו במאבקנו, ולפתוח במסע הסברה למען שמירת השבת בכל רחבי הארץ".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.