מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשע״ז 20.04.2017

תגובות סוערות על החלטת בג"צ: "התערבות משפטית גסה"

שופטי בג"ץ ביטלו החלטה לעכב את רישומן של חוקי עזר עירוניים בתל אביב אשר משמעותם היא - פתיחת עסקים בשבת בעיר • השר אריה דרעי שלח מכתב בעניין ליועץ המשפטי לממשלה, והשר יעקב ליצמן הגיב בחריפות: "זוהי המשך התערבות משפטית גסה בערכי הדת וההלכה, שאינה מותירה ברירה אלא לקדם מהלך משפטי לעקיפת בג"צ • תגובות סוערות
תגובות סוערות על החלטת בג
חה"כ מנחם אליעזר מוזס. לצידו, חה"כ אייכלר (צילום: ערוץ הכנסת)

שופטי בג"ץ ביטלו את החלטתו של שר הפנים לשעבר גדעון סער לעכב את רישומן של שני חוקי עזר עירוניים בתל אביב אשר משמעותם היא פתיחת עסקים בשבת בעיר.
החלטת בג"ץ הינה בעקבות עתירת כמה בעלי מרכולים בעיר.

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור קבעה כי "מאחר והעסקים שיפתחו נמצאים במתחמים המרוחקים יחסית ממקום מגורים, הרי שיש בכך איזון ואי פגיעה בצביון העיר ומעמדו של יום השבת. מאחר ושר הפנים גדעון סער לא נימק את החלטתו מדוע עיכב את החלת חוקי העזר, וכי שני שרי הפנים הבאים אחריו סילבן שלום וגדעון סער במשך שנתיים לא קיבלו החלטה בנושא הרי שהעיכוב בטל."

תגובות נזעמות מהנציגות החרדית בכנסת

שר הבריאות יעקב ליצמן: "החלטת בג"צ מהווה פגיעה חמורה בשבת קודש ובצביון היהודי של מדינת ישראל. זוהי המשך התערבות משפטית גסה בערכי הדת וההלכה, שאינה מותירה ברירה אלא לקדם מהלך משפטי לעקיפת בג"צ, כדי למנוע המשך כרסום מסורת ישראל והדת במדינה."

שר הפנים, אריה דרעי, שלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו נכתב כי "החלטת בית המשפט העליון מהווה סטייה מהותית מהאיזון והמשקל הנדרש והמתחייב למשמעתה של השבת במדינת ישראל על כלל היבטיה הדתיים הלאומיים והחברתיים. כמו גם, משנה סדרי עולם בהכרה במהותו ובמשמעותו של יום השבת כיום מנוחה כלל ארצי אשר נדרש ומחייב ראייתו בראיה כלל ארצית". דרעי קרא למנדלבליט לבקש מבית המשפט לקיים דיון נוסף בעניין.

"הממשלה גררה רגליים וחששה לקבל הכרעה ובכך גלגלה את הכדור למגרשו של בג"ץ, שקיבל אותו בשמחה ובזרועות פתוחות".

בנוסף לכך, התייחס השר דרעי למועד קבלת ההחלטה של בג"ץ. לדבריו, בערב חג הפסח קיבל דרעי בעצמו החלטה בנושא, לפיה ייפסל חוק העזר העירוני של עיריית תל אביב, אך בג"ץ מיהר לפרסם את החלטתו מבלי לחכות להכרזת דרעי בימים הקרובים. עוד הוסיף דרעי כי "תמוה שבג"ץ המתין שנים להחלטת שר הפנים והחליט לפרסם היום את החלטתו".

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב גם הוא לפסיקה של בג"ץ בנושא השבת: "אין מנוס מחקיקת חוק עוקף בג"ץ. בית המשפט מרשה לעצמו לרמוס את כל ערכי היהדות ולפגוע בסטטוס קוו בצורה בוטה וגסה.

ח"כ מוזס: "פסיקת בג"ץ מוכיחה שוב עד כמה בית המשפט מנותק מהעם, מהציבור ובעיקר מהמסורת. בג"ץ בפסיקותיו מרשה לעצמו לפגוע בסטטוס קוו שהיה מקובל לאורך השנים ולהכאיב לציבור הדתי והחרדי ולזלזל בכל מה שייקר לו. על הכנסת לחוקק חוק שייגן עלינו מפני פסיקות בג"ץ".

מנגד, ראש העיר חולדאי ברך על החלטת בג"ץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.