מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשע״ז 20.04.2017

חול המועד: כינוס תורה בכפר חב"ד ב'

בבית הכנסת בכפר חב"ד ב' נערך במהלך חול המועד פסח כינוס תורה מרתק בנוכחות קהל רב • המד"א הרב מאיר אשכנזי, שיבח את הפעילות התורנית המתקיימת בביהכ"נ באופן קבוע, וכן התפלפל בגדר מצוות ביעור חמץ לפי שיטת אדמוה"ז • לסיפור המלא
חול המועד: כינוס תורה בכפר חב
בבית הכנסת בכפר חב"ד ב' נערך במהלך חול המועד פסח כינוס תורה מרתק בנוכחות קהל רב.

את הכינוס פתח רב בית הכנסת, הרב חיים הלל רסקין שליט"א, ודיבר על החשיבות המיוחדת שהרבי ייחס לכינוסי תורה בימי חול המועד. כפי שהרבי מבאר, בחול המועד ישנה חובה מיוחדת בלימוד תורה, כיוון שאז אין ה'חצי לכם', וממילא כולו צריך להיות לה'. הרב גם דיבר בהלכות חול המועד.

אחריו דיבר הרב יהודה לייב נחמנסון שליט"א, דיין ומו"צ ברחובות. הרב דיבר בפרטיות הלכה למעשה על דיני יין: מתי מברכים 'הטוב והמיטיב', מתי מותר להשתמש במיץ ענבים לד' כוסות ומתי ראייה פוסלת יין.

אחר כך דיבר המד"א הרב אשכנזי שליט"א. הרב שיבח את הפעילות התורנית המתקיימת בביהכ"נ באופן קבוע, וכן התפלפל בגדר מצוות ביעור חמץ לפי שיטת אדמוה"ז. בגאונות נפלאה דייק בין לשונות אדמוה"ז, וביאר שבעצם התוכן של ביעור חמץ הוא לבדוק את הבית ולהכניסו לגדר מקום שחזקתו מנוקה מחמץ, ובזה מקיימים את המצווה.

גולת הכותרת היתה נאומו של הרה"ג הרב יוסף יצחק כץ שליט"א מרחובות, מראשי ישיבת חב"ד ב"ב. בסגנונו הייחודי ריתק הרב את הקהל בהבנת תוכן מכתבו של הרבי לרב זווין בנוגע לשיטת רש"י לגבי אמירת ההלל בזמן הקרבת קורבן פסח. כמו כן, הסביר ע"פ שיחות הרבי את גדר חיוב ספירת העומר, ובטוב טעם ביאר זאת על פי לשון אדמו"ר הזקן.

לסיום, דיבר הרב שמעון גופין שליט"א, רב ביהכ"נ גבעת ליובאוויטש ומשפיע בישיבת תו"ת. הרב הסביר ע"פ חסידות את ההבדל בין מוחין למידות, וקישר זאת לנוסח ספירת העומר.

במשך כל אותו זמן ישב הקהל מרותק לדברי תורה, והודה במיוחד לרב בית הכנסת ולמארגנים: ר' אלעד יוסף ור' אסף יחזקאל, וכן לר' מיכאל מזרחי על עזרתו הרבה בארגון כינוס זה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.