מערכת COL | יום כ"ב ניסן ה׳תשע״ז 18.04.2017

נסיעת מבחן - קיה נירו

הכירו את הג'יפון ההיברידי של קיה. שמו "נירו" ובשונה מכל השאר, הוא מבטיח גם להיות חסכוני בצריכת הדלק לפחות כמו ההיברידיות של טיוטה וזה משהו שהיינו חייבים לבדוק. על הדרך לקחנו לסיבוב את הספורטאז'.
 נסיעת מבחן - קיה נירו
ב"ה

יותר מעשרים וחמשה אחוזים מהרכבים שנמכרו בשנת 2016 היו רכבי פנאי. סגמנט המשפחתיות ששלט בעבר בשוק הרכב הישראלי, נמצא במגמת ירידה מתמשכת. את המקום הראשון במכירות רכב בישראל קטף גם השנה, בפער גדול, הג'יפון שהמציא את הקטגוריה מחדש, "קיה ספורטאז', עם מכירות של כמעט 15.000 יחידות.
אז עם הצלחה כזו מדוע צריכם בקיה להביא לכאן את הנירו? מסתבר שמדובר בשתי מכוניות עם קהל יעד שונה וצריך לראות את השניים עומדים האחד ליד השני, הספורטאז' מוחצן ושרירי, הנירו נמוך וצנוע (יש שיאמרו סטיישן פלוס...) הספורטאז' ככל הנראה יכול לנשום לרווחה, אין כנראה כוונה להוריד ממנו את התואר הג'יפון הנמכר ביותר.. הנירו מעוצב כמו שצריך. הוא מודרני וגבוה יותר מכל משפחתית, ג'יפון הוא לא! מלפנים מעטרים את החזית פנסי לד נאים ומאחור ישנה תאורה רבתית שמזכירה בשעות החשיכה דגמי מרצדס מהקולקציה האחרונה.
מבפנים מקבל אותנו תא נוסעים ללא השראה מיוחדת והצבע השחור שולט. הנדסת האנוש מצוינת כמקובל בקיה, האיבזור בהתאם לסגמנט אפילו קצת יותר, אין מולטימדיה אבל המסך הקטן של מערכת השמע והדיבורית, מקורי ועובד לאין ערוך ממערכות מודרניות בהתקנה ישראלית, בקרת האקלים היא הטובה ביותר שפגשנו.
רשימת האיבזור הבטיחותית שמה את הנירו בעדיפות על פני מכוניות רבות הנמכרות בישראל. היא כוללת בין השאר בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. מה שלא תמצאו אפילו בספורטאז' הבכירה.
המושב האחורי מרווח מספיק וגם תא המטען מצוין ונח להעמסה.
בתום יומיים של נסיעה רגועה, סרנו לתחנת הדלק, שם קיבלנו את נתוני צריכת הדלק המדהימים: 20 ק"מ לליטר! ואת זה לא הצלחנו להשיג גם עם ההיברידיות של המתחרים.
מחירה של הקיה נירו עומד על 137.000 ₪

ניצלנו את ההזדמנות ולקחנו את הספורטאז' הפופולארי לנסיעת מבחן. הנסיעה בוצעה בדגם ה-GT ליין, המפואר ביותר בהיצע של הספורטאז' שמגיע עם רשימת אבזור ארוכה ומנוע טורבו מודרני.
חיצונית הוא מרשים ועשיר ויש לו אפקט הופעה מהטובים שראינו, מבפנים הוא עשיר עוד יותר. תא הנוסעים משופע בעור בהיר בגוונים שונים וההרגשה היא שנוסעים במכונית שעולה כפול ממחירה (מחיר הגירסא עומד על 187.000 ₪ ).
גם במושב האחורי הכל עשיר מאד, יש פתחי מיזוג ומרווח הרגליים והראש הם הטובים בקטגוריה, תא המטען גדול ומרווח אף הוא.
מה שקצת הצליח לעצבן, זה מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית שחלק מהזמן פשוט לא עבדה.
המנוע של הספורטאז' הוא 1.600 טורבו שמפיק 177 כ"ס ויש לו מספיק כח זמין כמעט בכל מצב. אבל אל תטעו עם המילה טורבו, לא מדובר ברכב ספורטיבי.
ל GT יש גם הנעה כפולה שמצמידה את הספורטאז' לכביש באופן מעורר הערכה. תוסיפו לכך את מרווח הגחון הגבוה ותשמחו לדעת שניתן להיכנס לשטח קל ללא ההתלבטויות או חששות.
סיכום:
בחנו ביומיים הללו שני מכונית מרווחות ומצוינות שיקטפו ניצחונות בכל מבחן השוואתי שתעשו. הנירו מאתגר כל מתחרה היברידי בשוק, בזכות צריכת הדלק המצוינת שלו והספורטאז' מאפשר לרכוש רכב פאר במחיר נמוך יותר מכל מתחרה בשוק הישראלי.
לצפייה בגלריית התמונות המרהיבה של הספורטאז' לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.