מערכת COL | יום ט"ו ניסן ה׳תשע״ז 11.04.2017

115 ימי חינוך לכבוד הרבי בבירת מדינת ניו יורק • סיקור מיוחד

מושל מדינת ניו-יורק, ראש העיר של ניו יורק, שני בתי-המחוקקים ה'אסמבלי' והסנאט הכריזו על 115 ימי חינוך לכבודו של הרבי • מושב בתי-המחוקקים נפתחו בתפילה מיוחדת לכבודו של הרבי • ההוראה של הרבי להציב בכל מקום קופת צדקה ולעשות גמילות חסדים עמדה במרכז החגיגות כשחברי שני בתי המחוקקים עומדים בתור לתת צדקה • סיקור מיוחד מהמעמד לכבודו של הרבי באולבני בירת מדינת ניו-יורק • ימי חינוך לכבוד הרבי>>
 115 ימי חינוך לכבוד הרבי בבירת מדינת ניו יורק • סיקור מיוחד

כתב COL בניו יורק

ימים אחדים לפני י"א ניסן ומצב הרוח באולבני, בירת מדינת ניו-יורק, הוא עגום. "התקציב השנתי לא עבר". התקציב בשביל מדינת נו יורק צריך לעבור לפני הראשון באפריל למספרם, (השנה, ה' ניסן) והנה אנחנו באולבני ביום שני ז' ניסן, (השלישי באפריל), והתקציב עדיין "לא עבר". חברי הסענאט ואסעמבלי רצים, כל עוד רוחם בהם, מישיבה לישיבה, מאסיפה לאסיפה, מסיעה לסיעה, הדמוקרטים לאומת הרפובליקנים, והרפובליקנים לאומת הדמוקרטים, שהתקציב, איך שהוא, יעבור.

וכאן מגיע השעה של המסיבה לכבוד הרבי ובירת ניו יורק לובשת חג. כולם נקבצו ובאו לכבוד הרבי. בשביל הרבי "עשו" זמן.

הכרזת המושל

מושל מדינת נו יורק אנדריו קואמו שלח את עוזרו היהודי ג'רי הופמאן, סגן שר החינוך של מדינת נו יורק, להביא את הכרזת "115 ימי חינוך" במדינת נו יורק לכבוד יום הולדתו ה115 של הרבי. "זכותי להיות כאן אתכם ולהביא לכם את הכרזתו של המושל ואת מיטב ברכותיו לתנועת חב"ד בכל העולם כולו".

השראת הרבי ומנהיגותו

חברי האסמבלי דוד וועפרין ודוב היקינד, הם יושבי הראש של האסעמבלי להכרזת האסעמבלי ולמסיבה, וסנטור ג'סי המילטון, המייצג את שכונת קראון הייטס בהסנאט של מדינת ניו יורק, הוא יושב ראש של הסענאט להכרזה ולמסיבה.

פתיחת האסמבלי והסנאט לכבוד הרבי

במסגרת הארועים לכבוד הרבי, פתח הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, את שני בתי-המחוקקים (הסנאט והאסמבלי) בתפילה מיוחדת לכבוד הרבי, ובשניהם הדגיש את פעולות הרבי עבור חינוכו של כל ילד בעולם והבטחתו שדורנו הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה ואנחנו יכולים למהר את הגאולה ע"י עוד פעולות של טוב וחסד.

קיום ההוראה המיוחדת של הרבי

הרב בוטמאן הדגיש את הוראת הרבי בשנת תנש"א כשפתח את הסנאט בוושינגטון: "נעם מיט זיך א צדקה פושקע און זאהלן אלע זעהען וואס דו טוסט און זאלן זיי וויסן אויף וואס געלט דארף גיין" - "קח עמך קופת צדקה וכולם יראו מה אתה עושה וידעו על מה צריך כסף ללכת". בשעת התפילה, קיים הרב בוטמאן את הוראת הרבי ליתן צדקה. הביא אתו קופסת צדקה נהדרת הסביר לחברי בית המחוקקים את פקודת הרבי והכניס דולר בקופסת הצדקה. אחרי זה הוא הזמין את כל חברי בתי המחוקקים להשתתף בנתינת דולר אחד לתוך קופסת הצדקה.

"אין זה ניסיון לגביית כספים" אמר הרב בוטמאן, "כי אז היינו מבקשים מכם יותר מדולר אחד, זה רק ענין של עשיית צדקה, טוב וחסד בפועל ממש" וכמו שהרבי אמר לעשות פעולות של”GOODNESS AND KINDNESS”

הפרק של הרבי

הרב בוטמאן הדגיש שבפרק קט"ז בספר תהילים שאנחנו מתחילים לומר בי"א ניסן אומר דוד המלך "לך אזבח זבח תודה" שבכל דבר צריכים להודות לה'. יתירה מזו, הרבי מסביר שבעולם הזה אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב, ובזה הרבי מלמד אותנו איך צריכה להיות ההסתכלות שלנו על עניני העולם שבכל ענין יש למצוא את החלק הטוב שבו.

כוחה של הוראת הרבי

הי' נהדר לראות שאחרי תפילתו של הרב בוטמאן עמדו חברי בית המחוקקים בתור להכניס דולר בקופסת הצדקה בדחילו-ורחימו לכבוד הרבי. "תראו, הם עומדים בתור לקיים את רצון הרבי" אמר דוד וופרין בגאון.

חבר האסמבלי דוד וופרין גם ביקש רשות הדיבור ודיבר במליאת האסמבלי על זכותו להיות פעיל בחגיגה לכבוד הרבי והעלה על נס את את הפעולות של צעירי אגודת חב"ד. "בפעולותיו במשך השנה מדליק הרב בוטמאן את המנורה הגדולה בעולם".

אחריו לקח חבר האסמבלי דוב היקינד את רשות הדיבור במליאת האסמבלי ודיבר ברגש מיוחד על הרבי. "היו לי הזדמנויות להיות אצל הרבי ונתן לי הוראות. אם היית על יד רבי היית יותר קרוב לבורא, הרבי לא הסתכל על צבע העור שלך, ומאיזו דת אתה, הוא כיבד את כל אדם כמו שהבורא רוצה שאנחנו נכבד אחד את השני. אם כי בגשמיות אפשר שאיננו אתנו אבל המצאו ניכרת בכל אשר הוא עשה ופעל. נמצאים היום 3500 בתי חב"ד בכל העולם מקום שכולם מקבלים את השראת הרבי. ומה הם ההוראות של הרבי? ליתן צדקה ולדאוג לחינוך הטוב. אותו המסר שהרב בוטמאן הביא אילינו מביאים שלוחי הרבי בכל פינה בעולם והשם יודע כמה שמסר זה חשוב ".

"דער רבי האט זיי אנגערירט"

בהמשך דיברו אחדים מראשי המחוקקים והסנאטורים, ובדברי כולם - בני ברית ושאינם בני ברית - בלטו רגשי הכבוד, התודה וההערצה לרבי, ובכולם היה ניכר, בסגנון החסידים, "אז דער רבי האט זיי אנגערירט" הרבי השפיע עליהם.

מצות לפסח

הרב בוטמאן גם הביא אתו מצות שמורה עבור חברי בתי המחוקקים כהוראות הרבי ב״מבצע מצות״.




הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.