מערכת COL | יום י"ד ניסן ה׳תשע״ז 10.04.2017

חב"ד לנוער: מצות, ביקור ב-770 וניקוי בתי קשישים

13 מי יודע? שלוחי הרבי הפרוסים ב-13 ערים ברחבי הארץ במסגרת תנועת 'חב"ד לנוער', עבדו ללא לאות בחודשיים האחרון: הם הביאו נערים ונערות לכפר חב"ד, חילקו מצות ומוצרי מזון • ולמה "מצוייני צה"ל" באשקלון בכו מהתרגשות • לתמונות
חב

13 שלוחי הרבי במסגרת תנועת 'חב"ד לנוער', מסכמים חודשיים עמוסי פעילות, לקראת פורים ופסח. את הפעילות מלווים בכל צעד ושעל הרב משה שילת והאחראי על 'חב"ד לנוער' מטעמו, הרב מנדי קנייבסקי.

השלוחים, המתמקדים בבני נוער ומתגוררים בקריות, בלוד, ברמלה, בנהריה, בגבעת עדה, בכפר סבא, בנתניה, בטבריה, ברחובות, בקריית גת, בעומר, באשקלון ונס-ציונה חילקו כ-2,500 מצות – בודדות או שלשות – לתושבי הערים שבהם הם מתגוררים, למשפחות בני הנוער, לקשישים, לניצולי שואה ולנזקקים.

הרב איתי נגר חילק כ-70 ערכות של מצות שמורות, כמחצית מהן לקשישים וניצולי שואה. במסגרת הפעילות המיוחדת של הסניף באשקלון שעליו הוא אחראי, ניקו 14 מתנדבים ומתנדבות את בתיהם של כ-20 קשישים – מרביתם "מצוייני צה"ל" וניצולי שואה, שהתרגשו מאוד מהמחווה המיוחדת. שני מהמצוינים פרצו בבכי כאשר הגיעו אליהם התלמידים. אחד מהם סיפר כי וויתר כבר מזמן על המחשבה שביתו יהיה נקי לפסח, אך לא זו בלבד שהתלמידים הפתיעו אותו וניקו את ביתו, הם גם הותירו אחריהם מוצרי מזון ומצות לחג.

כ-100 תלמידי תיכון השתתפו באריזת מנות מזון לנזקקים באשקלון, ו-25 בני נוער הגיעו לאפיית מצות בכפר חב"ד. הם ערכו כמובן גם סיור ב-770 וסיימו בסעודה משותפת במסעדת 770.

הרב יורי ברימט מקריית-גת הביא לכפר חב"ד - לביקור ב-770, במאפיית המצות ובמסעדת 770, כ-15 נערים. בימים האחרונים חילקו אותם בני נוער כ-100 מצות שמורות לבני משפחותיהם ולקרובי משפחתם.

הרב חן סודר מנתניה היה אחראי על אריזת וחלוקת מצרכי מזון לכ-60 לקשישים, נכים ונזקקים; זאת, בסיוע בני הנוער המקומיים החברים ב'חב"ד לנוער'. 200 ערכות של מצות חולקו במרכז הרפואי 'לניאדו' בנתניה ועוד 100 באחת השכונות הותיקות בעיר.

הרב מוישי חזן, המפעיל ביד רמה את פעילות 'חב"ד לנוער' בכפר סבא חילק 110 ערכות לבני נוער ועוד 50 ערכות לחיילים.

בטבריה, שם אחראי על הפעילות הרב מנדי טורקוב, חולקו 85 ערכות של מצה שמורה למשפחות הנערים החברים ב'חב"ד לנוער' וגם לצוות התיכונים בעיר, ועוד 700 מצות שמורו חולקו בידי הנערים בבתי השכונה.

הרב מנדי לויטין מגבעת עדה העניק מצות שמורות ל-35 אנשי צוות התיכונים ול-30 משפחות הנערים החברים בתנועת הנוער. הנערים עצמם השתתפו בחלוקת ''קמחא דפסחא'' ונערכה פעילות של אפיית מצות בתיכון 'אלוני יצחק', כאשר כל אחד ממאות התלמידים קיבל מצות לליל הסדר.

בקריית ביאליק, שם פועל הרב יוסי גולדשטיין, חילקו הנערים לא בודדות 900 מצות שמורות בודדות בדלתות התושבים; עוד 75 שלשות של מצות חולקו למשפחות הנערים והנערות. 10 שלשות מצות ניתנו גם למנהלי ורכזות חטיבות הביניים והתיכון. 35 מבני הנוער הובאו גם הם לביקור מיוחד בכפר חב"ד, לרגל יום הבהיר י"א בניסן. הם התפללו בהעתק חדרו של הרבי בבניין 770, סיירו במאפיית המצות, קפצו גם לכריכיית העור של 'רובר' וקינחו בארוחת צהריים ב'מוגרבי'.

פעילות מיוחדת הייתה גם בערים נוספות: הרב שלום סגל מלוד חילק – בשיתוף עם ארגון החסד 'יד ביד' – 85 ערכות של מזון לנזקקים. בני הנוער החברים בפעילות של 'חב"ד לנוער' בלוד ביקרו אף הם ב-770 ובמאפיית המצות בכפר חב"ד, ואת הטיול הם סיימו במשחק פיינטבול אתגרי.

הרב שמואל מנדלזון מרחובות חילק 100 ערכות של מצות שמורות לקשישים ברחובות ולמאושפזים במרכז הרפואי 'קפלן' בעיר, בסיוע חברי ארגון 'חב"ד לנוער' בעיר.

וגם בנהריה הסמוכה לגבול עם לבנון התבצעה פעילות לקראת חג הפסח: הרב זיו בבלסקי חילק 100 ערכות של מצות שמורות לחברי מועדון 'חב"ד לנוער'.
יש לציין כי הפעילות בפסח מתבצעת במקביל לפעילות העניפה של מסירת שיעורי תורה, הפעלות וחוגים מידי יום – בכל אחד מ-13 הסניפים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.