מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשע״ז 09.04.2017

'דידן נצח' הפרטי של האברך החב"די מביתר • פרסום ראשון

הסיפור החל לפני כחמש שנים, עת האברך ר' שלום וויספיש המתגורר בעיר התורה והחסידות ביתר עלית, מורה ומשגיח בישיבת תורת אמת בירושלים, חוזר עם משפחתו בשעת לילה מאוחרת מירושלים בואכה ביתר עלית, מחליק עם רכבו על כתם שמן ופוגע באוטובוס • שבועות ספורים לאחר התאונה הוא מקבל תביעה לפצות את החברה בכרבע מליון שקלים. באורח פלאי כל הדיונים בתיק נקבעו בתאריכים חבדי"ם... ואיך זה הסתיים? • לסיפור המלא
'דידן נצח' הפרטי של האברך החב
מימין: עוה"ד ישראל תעיזי, ור' שלום וויספיש, לאחר הזכיה בערעור

 צבי סופר, COL

ניסן - חודש של ניסים:

בחב"ד און-ליין ממשיכים לעקוב ולהזכיר בקצרה לגולשים.

הסיפור שלנו מתחיל בחודש לפני כחמש וחצי שנים בחודש אלול תשע"ב. האברך ר' שלום וויספיש המתגורר בעיר התורה והחסידות ביתר עלית מורה ומשגיח בישיבת תורת אמת בירושלים, חוזר עם משפחתו בשעת לילה מאוחרת מירושלים בואכה ביתר עלית.

קילומטרים ספורים לפני הכניסה לביתר בעקבות כתם שמן הוא מאבד את השליטה על כלי הרכב סוטה למסלול הנגדי ומתנגש באוטובוס שבא מכיוון ביתר.

בחסדי שמים ולמרות שכלי הרכב ניזוק קשות ויוצא מכלל שימוש, נוסעי הרכב כמעט ולא נפגעו ולמעט אי-אלו מכות יבשות יוצאים ללא פגע.

שבועות ספורים אחרי קרות התאונה מקבל הרב וייספיש תביעה מחברת האוטובוסים (חברה שנמצאת בבעלות בני מיעוטים ממזרח ירושלים) וחברת הביטוח 'מגדל' דרישה לפצות אותם על הנזקים שנגרמו לאוטובוס, נזקים שע"פ הערכת שמאי הסתכמו בכרבע מיליון שקלים!!!

בשלב הזה פנה הרב וייספיש לעו"ד מאנ״ש ישראל תעיזי בבקשה לייצגו בתביעה שהוגשה לבית המשפט השלום בירושלים.

עו"ד תעיזי עשה עבודה מאומצת כדי להכין את כתב ההגנה, ולאחר דרישה וחקירה העלה הוא כי היה כתם שמן על הכביש באותו ערב, ולפיכך ובהתאם לפסיקה תומכת נטען כי הגורם לתאונה היה כח עליון ואין אחריות של הנהג לתאונה.

באורח פלאי כל הדיונים בתיק נקבעו בתאריכים חבדי"ם. גם היום שנקבע לדיון הוכחות ולפסק דין בבימ"ש השלום היה י"א בניסן בשנה שעברה ובית המשפט הפתיע ונתן הכרעה חד משמעית הפוטרת את הרב וייספיש לחלוטין מאחריות לתאונה.

התובעים לא אמרו נואש ומיד לאחר מכן הגישו ערעור לבימ״ש המחוזי, בערעור טענו התובעים כי לא ייתכן שנהג שסטה ממסלולו וגרם לנזק כ"כ כבד יפטר לגמרי מאחריות.

"גם כאן", מספר הרב וויספיש, ראינו סייעתא דשמיא והשגחה פרטית לכל אורך הדרך. המועד שנקבע לשמיעת הערעור שוב נפל בתאריך מיוחד- י"ט כסלו!..."

"מסיבות שונות ועקב חילופי שופטים בית המשפט דחה את מועד שמיעת הערעור. אנו ממתינים במתח למועד החדש שייקבע מספר הרב ויספיש ושוב אנו מקבלים הפתעה בדואר הזימון לפסק הדין על הערעור נקבע ליום ב' ניסן יום ההילולה של הרבי הרש"ב שאני קרוי על שמו. כששמעתי ב׳ ניסן אמרתי לעורך דין הסיפור מאחורינו ננצח בעזרת השם"

ואכן בב' בניסן נדחה הערעור באופן סופי ונקבע כי הרב וייספיש פטור לגמרי מהאחריות לגבי התאונה.

כתבנו ששוחח עם עורך דין תעיזי שמע כי למרות עבודתו המאומצת לא היה אפשר לדעת שהתביעה תידחה, וזאת מכיון שבצד השני טענו וניסו להוכיח כי השמן לא גרם לקרות התאונה, אלא שהשמן נשפך על הכביש כתוצאה מהתאונה ולכן אין קשר בין הכתם לאירוע.

"הייתי שליח נאמן לסייע ליהודי מאנ"ש לצאת זכאי מתביעה כל כך גדולה ולכל הפחות לפי התאריכים נראה כי רבותינו נשיאנו דואגים בכל זמן ובכל מקום לחסידים ובפרט למתעסקים בחינוך במוסדותיהם", מסכם עוה"ד תעיזי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.