מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשע״ז 07.04.2017

מעמד גדול לכבוד הרבי ותורתו בהתוועדות י"א ניסן המרכזית

שבועות ארוכים של הכנה ממושכת נשאו פרי, ובאור ליום הבהיר י"א בניסן, יום ההולדת המאה וחמש עשרה של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, התאספו ובאו אל היכל בית הכנסת בכפר חב"ד, למעלה מאלף חסידים ואנשי ומעשה, מקורבים רבים מבאי בתי חב"ד, וכן קהל נכבד מחוגים רחבים, אשר התפנו ללילה שלם מההכנות לרגל חג הפסח הממשמש ובא  ● סיקור מקיף וגלריית ענק  התוועדות י"א ניסן המרכזית
מעמד גדול לכבוד הרבי ותורתו בהתוועדות י
צילום: ניתאי אבל
"אין זה נכון לומר אשר בדורנו נשמתו של הרבי ירדה אל העולם הזה, אלא כל נשמות היהודים בדור הזה עלו אל היכלו ואל נשמתו של הרבי", אמר הגאון רבי ירמיה הכהן בעיצומו של משאו הנלהב, בהתוועדות י"א ניסן המרכזית באה"ק.

שבועות ארוכים של הכנה ממושכת נשאו פרי, ובאור ליום הבהיר י"א בניסן, יום ההולדת המאה וחמש עשרה של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, התאספו ובאו אל היכל בית הכנסת בכפר חב"ד, למעלה מאלף חסידים ואנשי ומעשה, מקורבים רבים מבאי בתי חב"ד, וכן קהל נכבד מחוגים רחבים, אשר התפנו ללילה שלם מההכנות לרגל חג הפסח הממשמש ובא.

היה זה מעמד גדול לכבוד הרבי נשיא דורנו, ולכבוד תורתו של נשיא הדור, סדרת אגרות הקודש של רבינו, אשר החלה להאיר את העולם היהודי לפני שלושים שנה בדיוק, בי"א בניסן תשע"ז. החל מן השעה שמונה בערב ועד לאחר חצות הלילה, השתתף הקהל הגדול בהתוועדות חסידית נלהבת ומחממת, שנערכה בהשתתפות ובראשות מזכירו של הרבי הרב יהודה לייב גרונר, רבני חב"ד, שלוחים ומשפיעים, אדמו"רים וגדולי תורה מחוגים רחבים.

ההתוועדות הגדולה הייתה פרי יוזמה משותפת של וועד כפר חב"ד בארץ הקודש, בראשות הרה"ח ר' שמעון רבינוביץ, המארגנים את ההתוועדות המרכזית מידי שנה, יחד עם הוצאת הספרים קה"ת בארץ הקודש, בראשות הרה"ח ר' מנחם מענדל וולף והרה"ח ר' יהושע סגל. היה זה המשך למעמדי החגיגות הגדולות לכבוד אגרות הקודש של רבינו אשר נערכו לפני שלושים שנה ב"בית חיינו" וברחבי תבל, וההתעוררות בקרב כלל אנ"ש לרגל מאורע זה הייתה רבה.

בחצר בית הכנסת מוקם דוכן רחב ידים מטעם הוצאת הספרים קה"ת, אשר העניקה ביום גדול זה הנחה מיוחדת לציבור על סדרת אגרות הקודש של הרבי, וכן על הכרך החדש השישים מסדרת "תורת מנחם התוועדויות" שזה עתה יצא לאור, והציבור ניצל את ההזדמנות לרכוש את הספרים במחירים המיוחדים.

בשעה שמונה בערב, כאשר היכל בית הכנסת ערוך ומוכן, מראות קודש של רגעי שמחה עם הרבי לאורך השנים מוצגות על מסכי הענק, פצחה תזמורתו של הרה"ח ר' מנחם טויסטר במחרוזת ניגוני שמחה לרגל היום. פתח את ההתוועדות בדברים המנחה הרה"ח ר' משה הורביץ, חבר וועדת ההתוועדויות של כפר חב"ד בדברים על מהותו של יום.

ראשון מתכבד הרב שמעון רבינוביץ, יו"ר וועד כפר חב"ד, מי שעמד מאחורי ארגון ההתוועדות, אשר הביא את דברי הברכה של הרבי מלפני ארבעים שנה, בי"א ניסן תשל"ז, כמענה לברכת החסידים אל הרבי לרגל יום ההולדת השבעים וחמש של הרבי.

באמירת פרקו החדש של הרבי, קאפיטל קט"ז, עם הציבור, מתכבד הרה"ח הרב יוסף חדד, מנהל תלמוד תורה חב"ד בפתח תקווה. בחזרת שיחת קודש של הרבי לרגל יום, מתכבד הגה"ח הרב מנחם מענדל והבה, ראש כולל בכפר חב"ד ובגבעתיים.

כעת מוצגים על מסכי הענק מראות קודש מהתוועדות י"א בניסן תשמ"ג, מתוך ההפקה החדשה שיצאה לאור בימים אלו על ידי המוסד JEM. במשך רגעים ארוכים צופה הקהל בדברי הרבי על משמעות יום הולדתו, ואשר ביום זה ניתן הכח לכל אדם להיות כמציאות חדשה. ביני לביני מנגנת התזמורת ניגוני שמחה, ואת הניגון החדש אשר חובר על פרק הרבי ע"י הרה"ח ר' שלום ברוכשטט, והציבור מצטרף אל השירה והזימרה.

את חלקה השני של ההתוועדות הנחה הרה"ח ר' זושא וולף, חבר הוועדה המארגנת של ההתוועדות. אורח הכבוד של ההתוועדות, המזכיר הרה"ח הרב יהודה לייב גרונר, נשא דברים מרתקים וזיכרונות מאלפים מימי הבראשית של נשיאות הרבי, ואת זכרונותיו מי"א ניסן תש"י, כאשר הרבי הורה אשר מי שרוצה להיות מקושר אליו, שיכתוב פדיון נפש אשר הוא יקח עמו אל הציון. הרב גרונר עורר על רצונו של הרבי שכל העניינים ייעשו מתוך אמונה פשוטה בכוחו של הרבי, גם כיום, כשהוא משלב את דבריו עם סיפורים וזכרונות מן הקודש פנימה.

הנואם הבא הוא המרא דאתרא דכפר חב"ד, הגה"ח הרב מאיר אשכנזי. בחלק הראשון של משאו פלפל הרב אשכנזי בהלכה בתורת אדמו"ר הזקן בהלכות חג הפסח, ולאחר מכן עורר הרב אשכנזי את הציבור את גודל הערך והתועלת שנין לקבל כיום מאגרות הקודש של הרבי, אשר אין מטרתם שיהיו על מדפי הספרים, אלא לשמש לנו אבן דרך בחיי היום יום.

על בימת הכבוד ישובים גדולי תורה ורבנים מחוגים שונים, ובהם האדמו"ר מבישטנא שליט"א, האדמו"ר מלייפניק שליט"א, הרב ישראל סלומון רב תל השומר, הגה"ח הרב יוחנן גורארי חבר בית דין רבני חב"ד, הגה"ח הרב משה גלבשטיין מבכירי רבני הכשרות, רבני חב"ד, שלוחים ומשפיעים.

כל אחד מהאורחים הנכבדים, מקבל שי מיוחד לרגל המעמד – הספר "אוצר אגרות קודש", המלקט מבחר מאגרות הקודש של הרבי, השי המוגש במשותף על ידי וועד כפר חב"ד והוצאת הספרים קה"ת.

הגאון רבי ירמיה כהן, אב"ד פאריז ומראשי מרכז רבני אירופה, נושא דברים על מנהיגותו של הרבי והשפעת הרבי כיום על מליוני יהודים ברחבי תבל, על ידי השלוחים. "אין לומר אשר בדורנו נשמתו של הרבי ירדה אל העולם הזה, אלא כל נשמות היהודים בדור הזה עלו אל היכלו ואל נשמתו של הרבי", קרא הרב כהן.
משתתף נכבד נוסף הממשיך מסורת אבות הוא הגאון רבי הירשל רבינוביץ, ראש ישיבת בויאן בירושלים, ובנו של הגאון רבי אפרים פישל רבינוביץ זצ"ל, שכיהן גם כראש ישיבת בויאן, וחבר מועצת גדולי התורה, אשר נושא אף הוא דברים מרתקים על מהותו של יום.

אורח נכבד נוסף הוא הגאון הרב קלמן בר, רבה הראשי של העיר נתניה, וידיד וותיק לחסידות חב"ד. הרב בר הלהיב את הקהל הגדול במשא מאלף על הלקח שעל עם ישראל ללמוד ממנהיגותו הנחושה והאמונית של הרבי, בגאון יעקב, אשר יום י"א ניסן נותן את הכח לעמוד מול כל מונע ומעכב. הרב בר הפליא לספר סיפור אישי על כוחם של אגרות הקודש של הרבי, אשר אגרת קודש מאלפת שהרבי כתב לפני עשרות שנים לתלמיד ישיבת "קול תורה", בה הרבי מעודדו בלימודיו בישיבה לנצל את הכוחות שניתנו לו מאת הבורא, אגרת זו הביאה עידוד רב לתלמידים בישיבה בה לימד, עד שאגרת זו הצילה נפשות מישראל עשרות שנים לאחר כתיבתה.

כעת בשעה זו הסמוכה לחצות לילה, הוקרנו על המסכים שידור ווידאו מיוחד מספריית אגודת חסידי חב"ד. הגה"ח הרב שלום בער לוין, הספרן הראשי ועורך סדרת אגרות הקודש של רבותינו נשיאינו, גילה כיצד התחילה עבודתו על עריכת אגרות הרבי והוצאתם לאור, ועל 'מאחורי הקלעים' של הוראות הרבי בעריכת האגרות.

הרב לוין אף גילה סיפור מרתק, שכאשר נערכה בחצרות קדשנו החגיגה לרגל יציאת הכרך העשירי של אגרות הקודש, הוא נשא דברים בחגיגה זו, אשר הופעת אגרות הרבי הנם בדוגמת ספר התניא של רבינו הזקן. כפי שרבינו הזקן כתב את ספר התניא במענה לשאלות הרבות של החסידים בענייני עבודת ה', כך אגרות הרבי מהוות מענה לציבור החסידים לענות על כל שאלותיהם בעבודת ה' – ואשר דברים אלו קיבלו את הסכמת הרבי, כאשר הופיע הכרך הי"ב של האגרות.

להפתעה מיוחדת זכו משתתפי ההתוועדות, עם בואו של הרה"ח הרב שמואל שי' לו, מראשי ומוותיקי השלוחים באנגליה, אשר הגיע לארץ הקודש לשעות אחדות, להשתתף באירועי "יום תמים לרבי" שנערכה בישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד. הרב לו נאות גם להתוועד עם הציבור, ובמשך שעה ארוכה הוא ריתק את הקהל על זכרונותיו מימי י"א ניסן במחיצת הרבי בימי אור, ועל זיכרונותיו האישיים מהרבנית חנה ע"ה, אשר התבטאה אשר "ס'קומט עם, עם זאל זיין גוט". זה מגיע לרבי, אשר יהיה לו טוב. וכאשר יהיה לרבי לטוב, יהיה לכל החסידים ולכל עם ישראל טוב.

בסיום ההתוועדות המרכזית, לאחר חצות לילה, הובעה התודה והברכה לכל העושים במלאכה של ארגון ההתוועדות, ליוזמי ההתוועדות וועד כפר חב"ד בראשות הרב שמעון רבינוביץ ועוזרו ר' יוסי גולדברגר, להנהלת הוצאת קה"ת באה"ק הרב מנחם מענדל וולף והרב יהושע סגל, לחברי הוועדה המארגנת של המעמד הרב משה גלבשטיין, הרב זושא וולף והרב משה הורביץ, ולכל המסייעים לקיום ההתוועדות, כאשר הקהל מביע את רגשי תודתו למארגנים על ההתוועדות המיוחדת.

ההתוועדות הסתיימה בריקודי שמחה באולם בית הכנסת, כאשר אל התזמורת מצטרפים הזמרים החסידיים ר' שמחה פרידמן ור' יהושע ווייס, אשר יחד עם תזמורתו של ר' מנחם טויסטר הרקידו את הקהל בלימוד ניגון החדש על פרק קט"ז, "לך אזבח זבח תודה ובשם ה' אקרא".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.