מערכת COL | יום י' ניסן ה׳תשע״ז 06.04.2017

"אסור לעשן סיגריות אמריקאיות בשום פנים ואופן בפסח" (פ)

הרב אהרון בוטבול נשאל האם מותר לעשן סיגריות מיובאות בפסח, והשיב כי "אסור לעשן סיגריות אמריקאיות בשום פנים. משרים אותם בתמציות של חמץ גמר שראוי למאכל אדם. לכן חד וחלק סיגריות אמריקאיות לא נוגעים'' ● לסיפור המלא
צילום אילוסטרציה: מענדי לואיס, COL
למרות שעל פי הנתונים המתפרסמים בשנים האחרונות על כך שפחות אנשים מעשנים, עדין רבים הם המעשנים. ואותם אלה מתחבטים מדי שנה בשאלה הלכתית האם מותר לעשן סיגריות בפסח. הרב אהרון בוטבול, חתנו של הגר"ע יוסף זצ"ל, מגיש תוכנית "הליכות עולם" ברדיו "קול ברמה", השיב בנחרצות על כך בתכניתו הקבועה.

ביום שישי האחרון בשעת התוכנית, עלה מאזין לשידור ושאל את הרב האם מותר לעשן סיגריות בפסח מחשש חמץ. הרב היה נחרץ והשיב למאזין בצורה מפורטת וברורה. "אני בדקתי את הנושא פעם אחר פעם, שנה אחר שנה, ודעתי ברורה לי כשמש בצהריים ואסור לעשן סיגריות אמריקאיות בשום פנים ואופן בפסח ", השיב הרב למאזין. "סיגריות ישראליות מותר".

השבוע התפרסמה בעיתון בקהילה כתבה חדשותית עם ד"ר ליכט, הכימאי המוכשר ביותר והנאמן על כל גדולי ישראל. הוא בדק סיגריות אמריקאיות ואמר: "בבדיקה שערכתי התברר שלמעלה מ 90% מהסיגריות האמריקאיות יש בהם תערובת של חמץ גמור שלפעמים ראוי למאכל אדם. מי שמעשן מרלבורו הוא בעצם נהנה מהתמציות שיש במלרבורו, עובדה שהוא לא יקח סיגריה ערבית ויעשן אלא את המרלבורו כי זה נותן לו טעם טוב, הטעם הטוב הזה מורכב מחמץ גמור".

"משל למה הדבר דומה: לנסוע בחול המועד פסח לטייל ביפו העתיקה ואתה עובר ליד מאפיה של ערבים שאופה חמץ, ויש ריח ניחוח טוב של החמץ בחול המועד, מה הדין שלי באותו רגע? הלכה היא שאני צריך לברוח משם כמטחווי קשת, אסור לי להריח את הריח הזה, כי אני נהנה מריח של חמץ. זה הלכה מפורשת".

"עכשיו כשאני מעשן זה בדיוק אותו דבר אני מעשן דבר של חמץ אני מהנה אותי, אז מי יתיר לי? אני מחזיק בידי מכתב של חברת הכשרות OU, הם כותבים בפירוש: חברת הטבק של מרלבורו, LM ,פרלמנט, הטבק הזה מיוצר בחברת פיליפס מוריס והם משרים אותו בתמציות של חמץ גמר שראוי למאכל אדם. לכן חד וחלק סיגריות אמריקאיות לא נוגעים".

לחברת דובק יש מסמך שהתוצרת שלה (בארץ) כשרים לפסח ואפשר בהחלט לעשן סיגריות של דובק'' בהמשך הדברים התייחס הרב לשאלה שנשאל על ידי תלמידו שעובד כסוכן של חברת סיגריות, התלמיד שאל האם מותר לו למכור לקיוסקים בתל אביב סיגריות ערב פסח והאם זה נקרא להכשיל את הציבור? גם על זה הרב בוטבול ענה בנחרצות ואמר בתוכנית שהשיב לתלמידו כי אף זה אסור בתכלית האיסור.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.