מערכת COL | יום כ"ג אדר א ה׳תשס״ה 04.03.2005

נשיא קפריסין לשליח חב"ד: "תומכים בפעילותך הברוכות"

השבוע נפגש שליח חב"ד בקפריסין הרב זאב רסקין עם נשיא קפריסין, טאסוס פאפאדופלוס, במסגרת פגישותיו של הנשיא במרכז האיחוד האירופאי השוכן בעיר בריסל בירת בלגיה. בנוסף ערך הרב רסקין סבב פגישות עם שר החוץ לשעבר מר ליאונס קאסולידיס ומר פאניוטיס דימטריו, אנשי ממשל קפריסאים בכירים, כיום חברים בפרלמנט האירופאי. הפגישות נערכו הודות למאמציו המשובחים וקשריו המסועפים של מנהל מרכז הקהילתי באיחוד האירופאי, הרב לוי מטוסוב, במיוחד עם שכן מגוריו מר ניקולאס עמיליו, שגריר קפריסין לאיחוד האירופאי. ובהשתתפות ר' אלי איידלקופ, מנהל הקרן לפיתוח יהדות אירופה.
נשיא קפריסין לשליח חב
בפגישות שהתנהלו, סיפר הרב רסקין באופנו הייחודי, יוצא הדופן על חיי היהודים בהיסטוריית קפריסין, התפתחות הקהילה היהודית בקפריסין, במיוחד במגוון התחומים התרבותיים והחינוכיים. הוא העלה גם הצורך בהכרת המרכז ובית הכנסת היהודי ופעילות חב"ד, אשר הינו הגוף היהודי היחידי הפעיל בקפריסין, ובדבר מעבר משפחות ישראלים להתגורר ולהשקיע בקפריסין.

הנשיא פאפאדופולוס הביע את התפעלותו בדבר מגוריו של רב יהודי בקפריסין והזכיר את היכרותם הראשונה לפני כמה חודשים. "למרות שחוקיי המדינה אינם מאפשרים הכרה או תמיכה בארגוני דת מכל מין וסוג שהוא, אנחנו תומכים בך ופעולתך הברוכות והרחבות, כל הכבוד! ", הוא אמר.

לאחר שהרב מטוסוב ביטא את הנאתו, שלמרות קשיים פנימיים, קפריסין נהייתה חברה באיחוד, הביע הנשיא את תמיכת ועזרת העם והתושבים היהודים בהסברת "איחוד האירופאי", מהותו, עניינו ותועלתו, ובעיקר בנושא הקונסטיטוציה. הנשיא התרשם במאוד והודה ש"נידון זה קרוב מאוד ללבי וזוהי המטרה העיקרית לבואי לבריסל".

בסוף הפגישה שנערכה קרוב לשעה באווירה ידידותית, הרב רסקין בירך את הנשיא להצלחה רבה ותבונה מיוחדת למשרתו הבכירה עוצם אתגרים, ולאריכות ימים ושנים טובות. מר פאפאדופולוס התרגש במאוד והבטיח להדק את הקשר עם שובו לקפריסין.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שמחים לשמע מכם
כ"ד אדר א ה׳תשס״ה
נשמח לעיתים תכופות יותר לשמוע ולראות מפעילותכם המבורכת
מאחלים לכם שבוע טוב
משפחת רשבי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.