מערכת COL | יום ח' ניסן ה׳תשע״ז 04.04.2017

ברכת הרבי על 'פרס נובל לשלום' שקיבל אלי ויזל ע"ה

ב'תשורה' נדירה שמעוררת הדים רבים בקרב ציבור אנ"ש והתמימים, נחשפת ברכתו המיוחדת והלבבית של הרבי לחתן 'פרס נובל לשלום' מר אלי ויזל ע"ה, שנלב"ע בשנה שעברה ● "מעת שנפגשנו לפני כמה וכמה שנים – הנני עוקב אחרי הנעשה אתו ומכו"כ טעמים" פותח הרבי את דבריו המלאים בביטויים ייחודיים ובלתי שגרתיים ● עוד ב'תשורה': יומן אישי "מבית חיינו" שכתב הרב קרינסקי בחודשים הראשונים לנשיאותו של הרבי, לפני 67 שנה, כולל קטעי שיחות והתוועדויות שלא פורסמו עד כה מעולם ● להורדה
 ברכת הרבי על 'פרס נובל לשלום' שקיבל אלי ויזל ע
ביום חמישי האחרון, התקיימה בחצרות קדשנו שמחת הנישואין של החתן הרה"ת מנחם מענדל קארף (בנו של השליח במיאמי ר' בנציון קארף, ונכדו של השליח הראשי לפלורידה הרב אברהם קארף) עב"ג הכלה חי' מושקא פוטרפס (בתו של ר' יוסף יצחק פוטרפס ונכדתו של המזכיר הרב חיים יהודא קרינסקי).

לחוגגים חולקה תשורה מיוחדת, בה שורה נוספת של גילויים וחשיפות מגנזיו של סב הכלה, מי שזכה לשמש כמזכירו של הרבי במשך עשרות שנים, ומונה על ידו לעמוד בראש המוסדות המרכזיים של חב"ד ליובאוויטש.

*

מר אליעזר (אלי) ויזל (ט"ז תשרי תרפ"ט – כ"ו סיון תשע"ו), היה סופר ועיתונאי, פילוסוף ואינטלקטואל, ניצול השואה האיומה ואחד מרושמי קורותיה לדורות ומהפעילים הבולטים להנצחתה, חתן 'פרס נובל לשלום' על פעילותו למען זכויות אדם בשנת ה'תשמ"ו.

על אף שנולד למשפחה חסידית מחצר ויז'ניץ, היה מקורב מאוד אל הרבי, ואף העיד כי הסיבה שהחליט להמשיך את החיים ולבנות בית בישראל ולהביא המשך דורות בעם היהודי היה הודות למה ששמע מהרבי, ולאחר מכתב מיוחד שקיבל מהרבי בנושא בשנת תשכ"ה. בשנת תשכ"ט כאשר נשא את רעייתו מרת אסתר, דאג הרבי לשלוח למקום בו שהה בירושלים זר פרחים...

באותה שנה בה קיבל את הפרס, השתתף בהתוועדות בבית חיינו 770, הרבי הורה לו לומר שלוש פעמים 'לחיים' ובירך אותו בברכת שנה טובה! כשזכה בפרס החשוב, ראה בכך את התגשמות ברכתו של הרבי.

ב'תשורה' ייחודית זו, הכוללת שורת חשיפות וגילויים, בא גם תצלום כתב יד קודשו של הרבי, שהכתיב ברכה טלפונית, על ידי המזכיר הרב חיים יהודא קרינסקי, להודיע למר אלי ויזל לאחר קבלת הפרס החשוב.

הכתי"ק כולל ביטויים נדירים מאוד, הן בקשר לצורה בה הרבי מתבטא על עצמו ועבודתו ("השתדלותי ועבודתי כפי יכולתי בעניני יחידים ובעניני הציבור והכלל"), הן בקשר לתרומתו של מר אלי ויזל לסייע בניצחון 'משפט הספרים' שהיה אז בעיצומו, וכידוע מר ויזל הגיע להעיד בבית המשפט לטובת הרבי והספרים ששייכים לרבי ("זכות מיוחדה מן השמים, שכנראה היא גדולה עוד יותר מאשר אני בעצמי שיערתי"). כך גם בקשר לידיעה על קבלת הפרס ("גרם לי תענוג וכו' וכו'"), ולאפשריות ניצול מעמד בינלאומי זה לקידוש השם ("האפשריות לקדש השם על ידי מאורע זה").

להורדה – לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.