מערכת COL | יום ז' ניסן ה׳תשע״ז 03.04.2017

היסטוריה בתל אביב: "יובל בתי-חב"ד" לכבוד יום הולדתו של הרבי

לבכירי עיריית תל-אביב–יפו, אישי הציבור ושלוחי הרבי בעיר שהתכנסו כמידי שנה להתוועדות חסידית בלשכת ראש-העיר לרגל י"א ניסן יום הולדתו של הרבי, ציפתה הפתעת ענק, בעיצומה של ההתכנסות הורידו ידידי ותומכי חב"ד בתל-אביב את הלוט מעל השלט המהודר, וחשפו את הרשימה המלאה של חמישים בתי חב"ד בתל-אביב–יפו • "זו רק ההתחלה" הבהיר השליח הראשי ורב קהילת חב"ד בת"א הרב יוסף גרליצקי לקהל, "ציון דרך להוסיף עוד כהנה וכהנה" • היסטוריה בתל-אביב
היסטוריה בתל אביב:
(צילום: לוי ישראלי)
לבכירי עיריית תל-אביב–יפו, אישי הציבור ושלוחי הרבי בעיר שהתכנסו כמידי שנה להתוועדות חסידית בלשכת ראש-העיר לרגל י"א ניסן יום הולדתו של הרבי, ציפתה הפתעת ענק, בעיצומה של ההתכנסות הורידו ידידי ותומכי חב"ד בתל-אביב את הלוט מעל השלט המהודר, וחשפו את הרשימה המלאה של חמישים(!) בתי חב"ד בתל-אביב–יפו. "זו רק ההתחלה" הבהיר השליח הראשי ורב קהילת חב"ד בת"א הרב יוסף גרליצקי לקהל, "ציון דרך להוסיף עוד כהנה וכהנה".

את ההתכנסות הנחה בסגנון אישי ומרגש השליח בשכונת 'בבלי', הרב שלום גליצנשטיין, שציין את ייחודה של תל-אביב וייחודם של שלוחי הרבי בתל-אביב, שפעילותם הולכת וגדלה כל העת, ומידי חודשיים-שלושה מגיע שליח נוסף להרחבת הפעילות. את פרק החדש של הרבי הקריא זקן השלוחים בארץ הקודש, הרב שלום בער בוטמן, ועל פרקי השירה בהתוועדות הופקדו ילדי שלוחי חב"ד במרכז העיר, שהנעימו בקולם בניגונים חסידיים, בליווי הכנר החסידי ר' מאיר רוזן.

יו"ר מועצת העיר מר נתן וולך סיפר לנוכחים על הרגע שבו זכה לקבל את ברכותיו של הרבי בחלוקת הדולרים, לפני 27 שנים "זהו אחד הרגעים החשובים בחיי", אמר מר וולך, "ומאז אני ממשיך ולומד עוד ועוד על פעילות חב"ד בעולם ובעיקר כאן בתל-אביב, ואיני מפסיק להתפעל עד היום. אתם מפתיעים בכל פעם מחדש בהיקף ובעוצמת הפעילות".

את ההתוועדות המשיך ידיד חב"ד בת"א, השר לשעבר ו'גיבור ישראל' מר אביגדור קהלני, שדיבר על הקיטוב בעם בימים אלו, ועל הדרך שלמד מהרבי ושלוחיו כיצד ניתן לאחד בין כולם. "אני סוכן סודי של הרב גרליצקי", אמר בבדיחותא לקהל, "כל פעם אני נמצא במקום אחר בעולם, ובכל מקום כזה הרב גרליצקי שולח אותי לשליח המקומי, כנראה כדי לבדוק אם השליח שם עושה את עבודתו נאמנה.. עד כה, כולם קיבלו ציון לשבח.."

השליח הראשי הרב יוסף גרליצקי, הזכיר לקהל כי על אף המספרים הגדולים – 50 בתי-חב"ד, 80 שלוחים ומשפחותיהם, מוסדות חינוך וחסד, עלינו לזכור את דרכו של הרבי – "ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל": הרבי דואג ליהודי אחד בלבד, כשם שהוא דואג לכלל ישראל כולו. "עלינו להגיע ולדאוג לרווחתו בגשמיות וברוחניות של יהודי אחד. מצוה אחת, של יהודי אחד, זהו עולם ומלואו".

גם ראש העיר מר רון חולדאי לא הסתיר את התפעלותו ממספר השלוחים ההולך וגדל, באמרו "אתם השלוחים באמת מביאים לעיר כולה, לכל שכונה ולכל רחוב, פסח שהוא גם כשר וגם שמח, בכל המובנים".

בסיום האירוע, עליו עמלו השלוחים ר' יצחק לפקיבקר, ר' יצחק ביר ור' יחזקאל גבירץ, חילק השליח הרב גרליצקי מענק מכובד לכל אחת ממשפחות השלוחים בתל-אביב–יפו, כהשתתפות בהוצאות הפעילות המבורכת בחג הפסח.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.