מערכת COL | יום ז' ניסן ה׳תשע״ז 03.04.2017

נחנך מרכז סיעודי חדש במוסקבה הגדול מסוגו ברוסיה

במעמד צנוע ורב רושם שהתקיים בראש חודש ניסן, נחנך במרכז החסד היהודי שבמוסקבה "מרכז לטיפול סיעודי", שהינו הגדול ביותר ברוסיה כולה, והוא יעניק טיפול מסור ומקצועי חינם אין כסף לכאלפיים יהודים קשישים וגלמודים הזקוקים לסיוע • נחנך מרכז סיעודי חדש במוסקבה
נחנך מרכז סיעודי חדש במוסקבה הגדול מסוגו ברוסיה
צילום: לוי נאזרוב
במעמד צנוע ורב רושם שהתקיים בראש חודש ניסן, נחנך במרכז החסד היהודי שבמוסקבה "מרכז לטיפול סיעודי", שהינו הגדול ביותר ברוסיה כולה, והוא יעניק טיפול מסור ומקצועי חינם אין כסף לכאלפיים יהודים קשישים וגלמודים הזקוקים לסיוע.

בין המטופלים הרבים, ישנם לא מעט יהודים 'וטרנים' שלחמו במלחמת העולם השנייה במסגרת הצבא האדום נגד גרמניה הנאצית ימ"ש, וכן ניצולי שואה ששרדו את אימי המלחמה והגטאות בתקופת המלחמה הקשה.

המרכז החדש הוקם לאחר השקעה גדולה ומיוחדת בתמיכת ידידי מרכז החסד, העומדים מקרוב על היקף הפעילות ההתנדבותית המקיפה את כל סוגי העזרה והסיוע להם נצרכים נזקקי מוסקבה בכלל, והקשישים והגלמודים בפרט.

את המזוזה בפתח הראשי קבע מייסד 'מרכז החסד היהודי שערי צדק', רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, המלווה את פעילות המרכז דבר יום ביומו.

בגזירת הסרט כובדו נשיא איגוד הקהילות ברוסיה ר' אלכסנדר ברדה, וידידי המרכז: מר נתן ליכטנפלד ומר דוד אמינוב.

לאחר שתיית 'לחיים', סיירו האורחים במרכז המיוחד, וראו מקרוב את עבודתם של עשרות מנהלי המחוזות המפקחים על כ-300 המטפלים העושים את עבודתם במסירות ובכבוד מקסימאלי, בתמיכת ארגון הג'וינט, ובראשם ידיד המרכז, מנהל הג'וינט ברוסיה מר אלק נדן. וכעת, עם הקמת המרכז רחב הידיים עם הנוחות הנדרשת להפעלת כוח האדם הרב במקצועיות מרבית, עלתה תפוקת העזרה ואיכותה לעין ערוך, תוך הקפדה לקיום הציווי של הידור שיבה וזקן, פסוק המופיע קבוע תחת לוגו המרכז, והתחושה המלווה כזכות וחובה גם יחד לכל העוסקים במלאכה קדושה וחשובה זו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.