מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תשע״ז 01.04.2017

החיוך שהוליד בית חב"ד: סיפורו המפעים של ר' מרדכי שלטר ע"ה

בשבת קודש הלך לעולמו ר' מרדכי שלטר, מי שייסד את בית חב"ד קרני שומרון • בשנת תשמ"ט התפרסם ב'שיחת השבוע' סיפורו המפעים של הקמת בית חב"ד בקרני שומרון ע"י ר' מרדכי ע"ה • "הרבי השיב: 'לחיים ולברכה', וחיוך נפלא עולה על פניו. באותו רגע גמלה בליבו ההחלטה: "אני פותח בית חב"ד בקרני שומרון..." • לסיפור המלא
החיוך שהוליד בית חב
הרבי מסמן לומר 'לחיים' במהלך התוועדות (ארכיון)



מערכת COL

בשבת קודש הלך לעולמו ר' מרדכי שלטר ע"ה, מי שייסד את בית חב"ד קרני שומרון.

בשנת תשמ"ט התפרסם ב'שיחת השבוע' סיפורו המפעים של הקמת בית חב"ד בקרני שומרון ע"י ר' מרדכי ע"ה:

"זה היה בהתוועדות 'זאת חנוכה' תשמ"ו, בחצר הרבי. בין קהל האלפים ישב גם ר' מרדכי שלטר, תושב קרני שומרון. זו הייתה נסיעתו הראשונה אל הרבי, והוא היה נרגש ביותר. לפתע החל הרבי לדבר על חביבותה של ארץ ישראל, כשהוא מזכיר גם את שטחי יהודה ושומרון, חברון, קבר רחל וכו'.

בעודו חושב על הדברים סיים הרבי את השיחה והנוכחים החלו לומר 'לחיים' על כוסיות יין. הוא ישב לו בשקט ועיניו רתוקות אל פני הרבי. לפתע פנה אליו הרבי וסימן לו בידו לומר 'לחיים'. הוא היה בטוח שעיניו מתעתעות בו. לא ייתכן שהרבי פונה דווקא אליו בתוך האלפים הרבים. אך הרבי חוזר ומסמן לו לומר 'לחיים'. כשהדבר חזר בפעם השלישית חש שמישהו מטלטל אותו בכתפו ומושיט לו כוסית. הוא הרים את הכוסית לעבר הרבי כששפתיו ממלמלות: 'לחיים'. הרבי השיב: 'לחיים ולברכה', וחיוך נפלא עולה על פניו. באותו רגע גמלה בליבו ההחלטה: "אני פותח בית חב"ד בקרני שומרון"...

ר' מרדכי שלטר הוא יליד אנגליה, שעלה לארץ בשנת תש"ל. הוא לא היה אז שומר תורה ומצוות, אם כי בנפשו הייתה לו קרבה רבה לדת ולאמונה. "הדת נראתה לי נכונה בעיקרון, אם כי לא קיימתי את חוקיה", לדבריו. הוא התקבל כמכשירן בתעשייה האווירית, שם עבד עד לפני כשנה, כאשר נאלץ לפרוש לפנסיה מוקדמת בגלל טיפולים רפואיים שהוא עובר.

הדחיפה לחיי תורה ומצוות באה מאת חבר לעבודה, אדם לא דתי כלל. "מפעם לפעם, כשהיו מתעוררות שיחות על 'דתיים-חילוניים' אצלנו בעבודה", הוא מספר, "הייתי נוטה אינסטינקטיבית לתמוך בצד של הדתיים. אינני יודע למה זה היה כך, אך עובדה היא שבכל ויכוח גיליתי הבנה לעמדתם של הדתיים. פעם התפרץ לעברי חבר ואמר: 'למה תמיד אתה מצדיק את הדתיים; הרי אינך דתי?!'. בדרך הביתה חשבתי, שבעצם הוא צודק. אם אני כל-כך מבין את הדתיים, אני צריך להתחיל לשמור מצוות"...

ביום הראשון, כשבא עם כיפה למקום העבודה, היו הרבה שאלות, לגלוגים וצחקוקים. אך כשחבריו ראו שאין זה 'שיגעון' חולף, החלו לעזור לו ולגלות הבנה מלאה. "הייתה לי כיפה מצחיקה שהבאתי מאנגליה", הוא נזכר בחיוך, "ואותו חבר שצעק עליי בשעתו הציע שאשתו תסרוג בעבורי כיפה נאה יותר. והיא אכן עשתה זאת".

בינתיים נשא אישה ואחרי כמה גלגולים עבר לקרני שומרון. עד לפני כשנה התגורר בקרוון, ורק לאחרונה עבר לבית של קבע. הוא לא היה אז חסיד חב"ד, אך היו לו חברים חב"דניקים מעמנואל, ודרכם מאוד מצאה חן בעיניו. "אהבתי את הגישה שלהם, שהתבטאה בשמחה מתמדת, באהבה לכל יהודי ובהתמסרות לעזור לכל יהודי". במעט החסכונות שנותרו בידיו הדפיס ביישובו את ספר ה'תניא', וחילקו לכל התושבים.

לאחר שהחליט לפתוח בית חב"ד במקום פנה אל הוועד וביקש להקצות לו מקום. "הם תמהו בתחילה ושאלו לשם מה צריכים בית חב"ד ביישוב שכל תושביו דתיים. הסברתי, שבית חב"ד מיועד לכל יהודי, בלי שום התייחסות למידת שמירת המצוות מצידו". ההצעה נתקבלה והוא קיבל מקלט שהפך לבית חב"ד.

כיום הכול מרוצים מה'עיסקה'. הוא זכה שיהיה לו בית חב"ד, ואילו לתושבים יש מועדון ילדים פורח ומשגשג. יש להם שם ספריית השאלה לספרים ולקלטות, פינת האזנה, משחקי יהדות, פינת מחשב ופעילויות אחרות. רק האבנים שהוא סופג בדרכים, מזכירות לו שהוא אינו נמצא בגן העדן..."










הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.