מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשע״ז 29.03.2017

נחנך בית כנסת חדש בחיפה ע"ש אלעד ריבן ז"ל

במעמד בני משפחת ריבן, תושבים רבים ומכובדים נחנך בית כנסת חדש ברחוב חנקין בחיפה על שמו של הנער הכבאי שנהרג באסון הכרמל אלעד ריבן ז"ל • בית הכנסת, 'היכל אלעד' שמו, נחנך על ידי השליח הרב יוסף רוזנברג • לכתבה המלאה
נחנך בית כנסת חדש בחיפה ע

במעמד בני משפחת ריבן, ראש העיר יונה יהב ותושבים רבים נחנך אמש בית כנסת חדש ברחוב חנקין על שמו של הנער הכבאי שנהרג באסון הכרמל אלעד ריבן ז"ל. בית הכנסת, היכל אלעד שמו, נחנך על ידי רב חב"ד הרב יוסף רוזנברג.

לצד השמחה המרובה בחנוכת בית כנסת ניתן היה לראות גם את דמעות ההתרגשות הרבות ממאות האורחים שגדשו את המקום. לאחר כיבוד עשיר ומוזיקה שמחה, הוזמנה אמו של אלעד, צביה ריבן לגזירת הסרט ביחד עם ראש העיר יונה יהב .

לאחר מכן הזמין הרב רוזנברג את איש העסקים אילן אלפרסי לקביעת מזוזה בכניסה הראשית . לקביעת המזוזה השניה הוזמן עו"ד אלי דורון, מייסד ושותף בפירמת עורכי דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, צדרבוים ושות'. לאחר מכן הוסר הלוט על ידי האמא צביה לקול מחיאות הכפיים של הקהל .

רב המקום הרב יוסי רוזנברג שניצח על האירוע: "אין מילים בפי להודות לבורא עולם על הזכות המדימה להנציח נער לוחם שמסר נפשו על קידוש השם להצלת עם ישראל , פה אנחנו נדליק ונצית את האש הטובה והנעימה לזכרו".

ראש העיר יונה יהב אמר:" אני שמח שצביה ריבן לקחה על עצמה להנציח את בנה בהיכל מיוחד ויפה כזה המנוהל ע"י תנועת חב"ד והעומד בראשה כאן הרב רוזנברג שגם הוא לצערנו שכל את אחותו וגיסו באירוע במומבאי שבהודו ע"י בני עוולה ימ"ש והוא יודע להכניס רוח יהודית באווירה נעימה וטובה" .

עו"ד אלי דורון, נציג התורמים, הוסיף:"הקשר המתמיד והמועיל עם הרב רוזנברג יוסי שנותן שיעור שבועי במשרדנו, בוודאי כולכם מבינים כמה יקר הזמן שלנו ובזכות שיש לנו אישיות כזו נעימה ומועילה אי אפשר לוותר על מפגש חשוב זה".

ברכת אביו של הרב יוסי, הרב שמעון רוזנברג מעפולה: "חיבור מעלת יום ראש חודש ניסן עם הקמת המשכן עם פתיחת בית הכנסת זה שנופל באותו יום אותו מאורע חשוב".

ואחרון חביב הוזמן רב השכונה הסמוכה הרב חיים הכהן כץ שנתן ברכת כהנים ושיבח את הנעשה עי הרב רוזנברג.

כל אחד מהמשתתפים קיבל ערכה של 3 מצות שמורות לכבוד חג הפסח הקרב ובא.

באירוע השתתפו חבר מועצת העיר הרב אריה בליטנטל, רבני השכונה, הרב נפתלי ליפסקר מנהל אגף הסניפים בצא"ח , הרב דוד קורץ מנהל חב"ד בקמפוס ושלוחי הרבי לעיר חיפה. באירוע השתתפו 250 איש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.