מערכת COL | יום כ"ה אדר ה׳תשע״ז 23.03.2017

ניס: הכנסת ס"ת לזכר הרב מסעוד חי חביב ע"ה

ביום ראשון האחרון, באירוע רב רושם, נערך מעמד הכנסת ספר תורה בעיר ניס בריביירה הצרפתית, לזכותו ולעילוי נשמת הרב החסיד הבלתי נשכח ר' מסעוד חי חביב זצ''ל, במלאות שבע שנים להסתלקותו לשמי מרומים שחלה בח''י באדר • הכנסת ס"ת
ניס: הכנסת ס
ביום ראשון האחרון, באירוע רב רושם, נערך מעמד הכנסת ספר תורה בעיר ניס בריביירה הצרפתית, לזכותו ולעילוי נשמת הרב החסיד הבלתי נשכח ר' מסעוד חי חביב זצ''ל, במלאות שבע שנים להסתלקותו לשמי מרומים שחלה בח''י באדר.

התרגשות ותכונה רבה בקרב הקהילה היתה עצומה לקראת המעמד המפואר, כאשר האותיות האחרונות נכתבו בבית הכנסת הגדול שבעיר, בית כנסת העתיק אשר נבנה לפני שלוש מאות שנה המוכר בשם ''בית כנסת דלוה''. סיום האותיות נכתבו בהשתתפות הרבנים הראשיים של העיר וכל רבני האזור כמובן השלוחים המקומיים ובראשם השליח הראשי הרב יוסף פינסון, כמו כן השתתפו במעמד זה נשיא הקהילה, ראשי הערים ומכובדים.

מעמד זה עורר זכרונות הוד קדומים, תקופה שבה הרב חביב זצ''ל נשא בתפקידים ממשלתיים בקרב ''הקונסיסטאר'' וארגון גג של הקהילות היהודיות בצרפת ובהיותו מזכ''ל הקהילה היהודית בעיר ניס והאיזור, וזכה הוא להקים עולם של תורה וגמ''ח, ובשליחותו של הרבי להקמת הפרויקט הגדול בבניית המרכז היהודי ''מישלי'' בעיר ניס יחד עם בניית המקווה, ובהקמת הרדיו היהודי הראשון ''רדיו שלום ניצן'' בעיר ניס, והעיתון הראשון היהודי בעיר בשם ''ניצן מגזין''.

כיום, שבע שנים אחרי פטירתו, התאחדו ידידיו ומכיריו, לכתיבת ספר תורה לעילוי נשמתו. מעמד הכנסת ספר תורה זה היה מעמד של אחדות ושמחה של תורה, אשר הותיר רושם כביר לזמן רב.

המעמד נפתח בשתיים בצהריים בכתיבת סוף האותיות, ובהיכל בית הכנסת הגדול של העיר נערכו ריקודים של מצוה לקול תופים ומחולות, ולקראת הערב הגיעו עם הספר תורה בהיכל בית הכנסת - בית חב''ד שנבנה לפני כמה חודשים בעיר ''אנטיב ג'יואן ליה פין'', בהנהלתו של השליח הרב מנחם מענדל סבג, כדי להכניסו בהיכל הבית חב''ד.

בסעודת המצוה שנערך באולם שבבית חב''ד, התכנסו בצוותא למעלה משלוש מאות אנשים שבאו לחלוק חלק בשמחה מיוחדת זו, במעמד הסעודה נשאו דברים רבנים חשובים, וגם נערך במעמד זה סיום מסכת ע''י בנו של המנוח יבלחט''א הדיין הרה''ג ר' יעקב חביב שליט''א חבר בד''ץ איחוד הרבנים צרפת. במהלך סעודת מצווה הקרינו סרט קצר על ברכתם של גדולי ישראל לרגל מעמד חשוב זה. כמו כן בסוף האירוע קיבלו כל המשתתפים ספר ''חם השמש'' על הלכות כתיבת ספר תורה וסיום והכנסת ספר תורה ע''פ מנהג חב''ד, שנכתב ויצא לרגל ההילולא והכנסת ספר תורה לזכרו של הרב מסעוד חי חביב זצ''ל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.