מערכת COL | יום כ"ה אדר ה׳תשע״ז 23.03.2017

הסבא אמר: "זו לא עבודה חס ושלום, זוהי שליחות חיים" • מרגש

אמרנו לו: "זיידא (סבא), הגעת אלינו לצ׳נגדו להיות עם המשפחה, מה אתה מחפש לך כאן עבודה?..." הוא חייך והסביר: "זו לא עבודה חס ושלום, זוהי שליחות חיים. בכל פעם שאני הולך למפעל ודואג שהוא יהיה כשר, אני מרגיש סיפוק עצום, שיהודים יכולים לאכול עוד דברים ועוד מוצרים בכשרות" • השליח הרב דובי הניג, צ'נגדו, סין, בטור נרגש יממה לאחר פטירתו הפתאומית של הסבא (סב רעייתו תבדלח"ט) הרב דוד סטיגמן ע"השליחות חיים
הסבא אמר:
למעלה: הרב דוד סטיגמן ע"ה. למטה: בביקור עם נכדיו יבדלח"ט

בצער רב וביגון קודר אנו מבכים ומתאבלים על פטירתו הפתאומית של סבנו היקר באדם הרב דוד סטיגמן זצ״ל.

אני מאמין שרובכם מכירים אותו ועדיין זוכרים אותו מביקורו בצ׳נגדו, הסבא היה אדם מיוחד מלא אהבה ושמחה, גדוש בתורה ועבודת ה׳. ככל שאכתוב, לא אוכל לתאר את גודל הכאב וגודל האובדן, את פועלו הרב ויחידיותו הרבה עם חיוכו הרחב.

***

האמת, שברגעים קשים וכואבים אלו, אינני מסוגל כלל לכתוב היום כבכל שבוע. המחשבות מעורפלות מצער על האבידה הגדולה, אבל פתחתי את החומש ומיד הזדקרו לנגד עיניי הפסוקים הראשונים של פרשתנו פרשת ויקהל שממש מסמלים את סבנו היקר.

בתחילת הפרשה מוסר משה לבני ישראל את הציווי "ששת ימים תיעשה מלאכה, וביום השביעי יהיה לכם קודש, שבת שבתון לה' וגו' ". נשאלת השאלה, מדוע נאמר תֵעָשה מלאכה, כאילו היא נעשית מאליה, ולא תַעֲשה – שהאדם יעשה?

מדייק אדמו"ר הזקן בפסוק בתהילים "יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך", שרק כפיך - כפות הידיים, צריכים להתייגע בפרנסה, אבל ראשך צריך להישאר פנוי לתורה ואז אשריך וטוב לך!

וזהו הפירוש בציווי: ששת ימים 'תֵעָשה' מלאכה – שהמלאכה צריכה להיעשות כדבר טפל; 'תֵעָשה', שהראש יהיה מונח בתורה ועבודת השם, והידיים יעסקו במלאכה, ואז זוכים שיום השביעי אכן יהיה קודש שבת שבתון לה'!

***

הסבא היקר היה המומחה הגדול ביותר בכשרות בדורנו שאני מכיר, הוא ניהל את חברת הכשרות הידועה ok. אצלו נושא הכשרות לא היה עבודה אלא שליחות!

כשביקר אצלנו בצ׳נגדו, אמר לנו "ישנם כמה מפעלים באזור שאני רוצה ללכת לבקר שם, לראות אם באמת הם עומדים בתקני הכשרות".

אמרנו לו: "זיידא (סבא), הגעת אלינו לצ׳נגדו להיות עם המשפחה, מה אתה מחפש לך כאן עבודה?"



הוא חייך והסביר: "זו לא עבודה חס ושלום, זוהי שליחות חיים. בכל פעם שאני הולך למפעל ודואג שהוא יהיה כשר, אני מרגיש סיפוק עצום, שיהודים יכולים לאכול עוד דברים ועוד מוצרים בכשרות".

***

היכן ניתן למצוא כיום מנכ״ל של חברה, שהולך בעצמו לבדוק תקינות במחסן או במקום אחר כאחד העובדים הפשוטים? אבל אצל סבא גם ששת ימים היו קודש קודשים. הוא בגופו עבד קשה בנושא הכשרות, אבל כל מעייניו היו נתונים למנוע מהיהודים לאכול דברים אסורים. בראשו היה מונח כולו בתורה ובעבודת הבורא.   
יהיה זכרו ברוך!

***

יהי רצון שיקויים בנו תיכף ומיד הייעוד האלוקי 'הקיצו ורננו שוכני עפר' וסבא זכרונו לברכה בתוכם, בגאולה האמיתית והשלמה בביאת משיח צדקינו.

שבת שלום
הרב דובי הניג, צ'נגדו, סין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.