מערכת COL | יום כ"ה אדר ה׳תשע״ז 23.03.2017

ילדי חיידר "אוהלי תורה" חגגו במסיבת חומש ● גלריית ענק

חגיגת החומש לילדי חדר "אהלי תורה אהלי מנחם" נערכה כפר חב"ד, באווירת קדושה וטהרה מיוחדת. התלמידים ישבו על במה מוגבהת עטורים כתרים ולבושים מיוחדים ושרו יחדיו בצוותא חדא שיר באידיש המספר על שמחתם על כך שלומדים בחיידר של הרבי • גלריה
ילדי חיידר
צילום: ניתאי אבל
חגיגת החומש לילדי חדר "אהלי תורה אהלי מנחם" נערכה כפר חב"ד, באווירת קדושה וטהרה מיוחדת. התלמידים ישבו על במה מוגבהת עטורים כתרים ולבושים מיוחדים ושרו יחדיו בצוותא חדא שיר באידיש המספר על שמחתם על כך שלומדים בחיידר של הרבי, ומאחלים להוריהם שירוו מהם נחת חסידי וחביריו עונים לו באידיש "אשרינו שזכינו לכך"

אוירת התרוממות וציפיה שררה באולם בשעה שהמנחה הדגול הרב משה הורביץ הכריז: עכשיו מתכוננים אנו ללמוד בפעם הראשונה בחיינו פסוקים מהחומש, והפסוקים המתאימים ביותר לילדים קדושים הם פסוקים מפ' ויקרא "יבואו טהורים ויעסקו בטהורים" שמדברת על קרבנות קדושים.

לאחר מכן התחילו ללמוד את החומש באידיש כשהמלמדים הרב חיים בורגן ובהטעמתו בטוב טעם של הרב פישל העניג אומרים שורה והתלמידים אחריהם. דמעות של שמחה עמדו בעיני ההורים והסבים בראותם את התרגשות הילדים בפתיחת לימוד החומש.

המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי בירך את הילדים וסיפר להם הילד שלמד תורה וניצל בנס בזכות ספר בראשית ושיבח את הצוות היקר של המלמדים שעמל ללא לאות על הכנת הילדים למסיבה בפרט ועבודתם במשך השנה בכלל, וכן דיבר על תפקידם של ההורים באהבת התורה ובהשפעתה על הילדים.

מנהל החדר המסור הרב בן ציון וישצקי דיבר על כך שצריך להעניק לילדים אהבה וחיבה כדי לתת להם חשק להוסיף בלימוד התורה ובקיום המצוות וסיפר על היחידות שהיתה לו אצל הרבי בה קיבל הוראה ללמוד בחדר בשפת האידיש, ואיחל לכך שנרווה מהם הרבה חסידישע נחת.

בסיום החגיגה קבלו הילדים שי מיוחד חומש בראשית עם "טייטש" מתנת מחלקת החינוך במועצה בראשות הגב' רבקה ריבקין.

החגיגה הסתיימה בריקוד חסידי של הורים כשילדיהם על כתפיהם שרים "אשרינו מה טוב חלקנו" כשבלב כולם בוקעת תפילה לרבון עולם שיה"ר שנזכה לראות נחת חסידי יהודי אמיתי מילדינו.

תודה וברכה למנהל החינוכי הרב יוסף הרשקוביץ, סמנכ"ל המוסד הרב שלמה וישצקי ולמלמדים ר' חיים בורגן, ר' פישל העניג, ר' יוסף לייב המבורגר, ר' חיים בן נתן שהשקיעו את מרצם וזמנם על הכנת הארוע ועל השקעתם המרובה להחדיר את החינוך לאהבת התורה בילדי החמד, ולמנגן ר' משה נוטיק על הנגינה בכשרון מיוחד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.