מערכת COL | יום כ"ב אדר א ה׳תשס״ה 03.03.2005

רבני חב"ד בראש חגיגת סיום הש"ס ההיסטורית בלובלין

גלריה של אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות, עסקנים ומאות משתתפים חגגו לפני מספר שעות בעיר לובלין שבפולין את סיום הש"ס. את בימת הכבוד פיארו רבני ושלוחי חב"ד שהגיעו מרחבי אירופה. הארוע אורגן ביוזמת מרכז רבני אירופה, הארגון שמאחד את כל יהודי אירופה במגוון מחלקות. החגיגה בלובלין חתמה את אירועי סיומי הש"ס ברחבי תבל. בראיון מיוחד שפורסם  בכלי התקשורת, מצוטט  הרב יצחק שוחט מלונדון, באומרו שתחילת לימוד הש"ס התחיל במקום הזה לפני 81 שנה והיום התכנסו כאן לחגוג אחדות באותו מקום שלפני שישים שנה אחרים ניסו לשים קץ ללימוד הש"ס וזו סיבה מיוחדת לחגוג בערב זה ובמקום הזה.
רבני חב
לובלין הערב, בצד שמאל ניתן לראות את ר' יצחק הולצמן משבועון כפר חב"ד.

מחזור סיום הש"ס ה-11 ממשיך לעורר התרגשות מיוחדת בעולם היהודי. גם באירופה משקיעים מרץ רב בארגון חגיגות סיום הש"ס. האירוע המרכזי באירופה יתקיים בישיבתו של הוגה רעיון לימוד הדף יומי, הרב מאיר שפירא.

חשובי רבני אירופה ומשלחת רבנים מישראל יערכו את חגיגות סיום הש"ס של לומדי הדף היומי בישיבת חכמי לובלין בעירו של מייסד המפעל הרב מאיר שפירא בפולין. בין המשתתפים: כעשרה אדמו"רים שייצאו מישראל ובהם האדמו"ר מסדיגורא חבר נשיאות מועצת גדולי התורה, האדמו"ר ממודזיץ חבר מועצת גדולי התורה, האדמו"ר מנדבורנא והאדמו"ר מביאלה. בנוסף ישתתף באירוע הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר.

האירוע יתקיים ביום רביעי בצהריים בהיכל הישיבה ויככב בו החזן יצחק מאיר הלפגוט שילווה בתזמורת מיוחדת. האדמו"ר מנדבורנא יסיים את לימוד הש"ס בעמוד האחרון של מסכת נידה והאדמו"ר ממודזיץ' יפתח את סבב הלימוד החדש בעמוד הראשון מסכת ברכות. את הנאום המרכזי ישא האדמו"ר מסדיגורא. באירוע תובא גם ברכתו של האדמו"ר מויזניץ.

מאחורי אירוע 'סיום הש"ס' האירופי עומד ארגון "מרכז רבני אירופה" והוא מאורגן בשיתוף פעולה עם מרכז אגודת ישראל בירושלים בראשות זקן העסקנים החרדיים הרב מנחם פרוש שליט"א ושרידי הקהילות היהודיות בוורשא ובלובלין. ביום רביעי בבוקר יפקדו רבים מהמשתתפים בחגיגת סיום הש"ס ובכללם האדמו"רים את קברו של רבי אלימלך מליז'ענסק בעל "הנועם אלימלך", שיום זה הוא יום פטירתו.

חברי הוועד המארגן שיצאו ללובלין דיווחו, כי מצבו של בניין הישיבה עתיר המימדים רע וכי "דלתות רבות נעקרו ממקומם, הרצפה שבורה, הצבע התקלף מהקירות, והפאר והדר שאפיין את בניין ישיבת 'חכמי לובלין' המעטירה עד תקופת השואה מזמן חלפו ועברו מן העולם". הרב משה גרליק, מנכ"ל "מרכז רבני אירופה", הבטיח כי הבניין יהיה ערוך לקבלת כ-500 האורחים שיגיעו מכל רחבי העולם. עוד מסרו המארגנים כי ראש עיריית לובלין מעניק סיוע רב בכל הקשור בארגון האירוע, וכי הוא הביע שמחה על החגיגה הגדולה שלא זכורה כדוגמתה מאז סגירתה של ישיבת 'חכמי לובלין'. ראש העירייה אף הבטיח כי ישתתף באירוע ויברך בשם העירייה והממשל הפולני. הרב מנחם מרגולין, מזכ"ל רבני אירופה, אמר כי "באירוע ישתתפו רבני אירופה מכל החוגים והמגזרים מ-48 מדינות, וכי האירוע יועבר בשידור חי לכל רחבי אירופה וגם לישראל. אבישי בן חיים NRG
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.