מערכת COL | יום כ"ג אדר ה׳תשע״ז 21.03.2017

ברגע האמת: הרבי והדיאלוג עם מקבלי ההחלטות בישראל

חדש בהוצאת כנרת זמורה-ביתן: 'ברגע האמת', הרבי מלובביץ' והדיאלוג הביטחוני-מדיני עם מקבלי ההחלטות בישראל • מאת: העיתונאי שלום ירושלמי, והעיתונאים החב"דיים יוסי אליטוב ואריה ארליך • בפנים: ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון מיוחד לספר החדש • ברגע האמת
ברגע האמת: הרבי והדיאלוג עם מקבלי ההחלטות בישראל

ספר חדש, מעורר הדים עוד לפני הגעתו למדפי חנויות הספרים. פרי עטם של העיתונאי שלום ירושלמי והעיתונאים החב"דיים, יוסי אליטוב ואריה ארליך.

"את ביקורו הראשון בארצות הברית, לאחר שנבחר לראשות ממשלת ישראל, פתח מנחם בגין בחדרו של הרבי מלובביץ'. יצחק רבין ושמעון פרס נועדו איתו לשיחות מעמיקות, בסוגיות אסטרטגיות וביטחוניות. האלוף אריאל שרון הופתע מניתוחיו בנושאים צבאיים, כמו "קו בר-לב" ואיום הטילים הסובייטיים במצרים. ראש אמ"ן האלוף אהרון יריב התכתב עמו בשפת קודים שעסקה בפעולות חשאיות של צה"ל, במאמצי המודיעין בארצות ערב, בקשרים עם המורדים הכורדים בעיראק, ובנושאים אחרים מתחום הדמדומים שבין הגלוי והנסתר.
מתברר כי ממקום מושבו, במשרד קטן בשכונת פרוורים בברוקלין ניהל רבי מנחם-מענדל שניאורסון מערכת קשרים הדוקה ומפתיעה עם צמרת ההנהגה המדינית והביטחונית בישראל. הוא היה מעודכן בזמן אמת בדיונים החסויים ביותר, הביע את דעתו בשאלות הקיומיות של המדינה, והציג משנה מדינית וביטחונית סדורה לעתידה של ישראל.
בספר תיעודי ראשון מסוגו נחשפת מערכת הקשרים המיוחדת הזאת. ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, מזכיר הממשלה לשעבר השופט אליקים רובינשטיין, ראש משלחת משרד הביטחון בארצות הברית לשעבר יוסי צ'חנובר ועוד אישי מפתח בעבר ובהווה - חושפים לפני העיתונאים שלום ירושלמי, יוסי אליטוב ואריה ארליך, את עומק המעורבות והאכפתיות של הרבי מלובביץ' לצרכיה הביטחוניים והמדיניים של ישראל ולעתיד העם היהודי בעולם משתנה ורווי אתגרים.
"הרבי מלובביץ' הוא דמות יוצאת מן הכלל. חלקים גדולים בעם נשענו על כתפיו, בשעות אבל ובשעות שמחה. אין לזה אח ורֵע בהיסטוריה של הדורות האחרונים. זאת מנהיגות בסדר גודל של דור הנביאים...
הדברים שהרבי אמר לי, על הצורך לעמוד בגאון על האמת ולומר אותה בלשון ברורה – הם נר לרגליי, תמיד ובכל מקום. זה לא רק לשמור על הארץ; זה גם לומר את האמת, בלי להיבהל"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, בריאיון מיוחד לספר

"הדברים שהשמיע הרבי באוזני היו ניתוח ביטחוני מבריק, מדויק מאוד, כזה שמגלה הבנה בתהליכים בין-לאומיים ויודע לשרטט מראש את מפת הטרור העולמית. זה חריג, גם ברמת הדיוק וגם בעומק ההבנה וההעמקה בתהליכים עולמיים. אני מסופק אם מישהו מקברניטי המודיעין שלנו וקברניטי המודיעין בעולם היו מסוגלים לרדת לרזולוציה הזאת"
ח"כ יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר

"מאוד הופתעתי מהעובדה שרב דתי, רבי, מבין היטב בנושאים צבאיים. עיניו של הרבי, עיני הפלדה החודרות, הביטו לתוך עיני, והמבט שלו מאוד חימם אותי. הוא דיבר איתי על נושאי אסטרטגיה צבאית – כיצד להגן על סיני ועל תעלת סואץ"
ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל

"זו היתה שיחה מרתקת. חשתי שפגשתי דמות מיוחדת במינה. אדם שמצד אחד חי בעולם של תורה, ומאידך - בעל מבט מפוכח ופרקטי על המציאות הריאלית בכל מקום בעולם, לצד רגישות רבה להמשך קיומו של עם ישראל"
ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.