מערכת COL | יום כ"א אדר א ה׳תשס״ה 02.03.2005

מוסקבה: חגיגת סיום הש"ס ברוב עם

בהשתתפות המון רב, בהם תלמידי הישיבות ומוסדות החינוך, תלמידי הכוללים וקהל רב מיהודי מוסקבה, נערך הערב (יום רביעי) חגיגת סיום הש"ס שנלמד במסגרת הדף היומי העולמי. את בימת המזרח פיארו בנוכחותם הרב בערל לאזאר, הרב משה לבל ראש ישיבת תורת חיים, הרב דוד וויס ראש מוסדות בית יהודית, ר' יוסף יצחק מרזל ראש כולל שערי מנחם, הרב בן ציון מלמד מרמ"י כולל ברכת יצחק, ר' אהרן גורביץ רב העיר מעטישי ועוד. הרב משה לבל התכבד לסיים את הש"ס, תוך שטיבל את דבריו בדברי הגמרא ועל שמחתו הרבה על ההצלחה הגדולה של שלוחי חב"ד בעיר, המאחדים ומלכדים את כל רובדי הציבור התורני ברוסיה בכלל ובמוסקבה בפרט, מוסיף ספסלים לבתי כנסיות ובתי מדרשות בעיר, לבתי הספר ולישיבות הקדושות שב"ה הולכות וגדלות מיום ליום.
מוסקבה: חגיגת סיום הש
הרב בערל לאזאר כובד בהתחלת המחזור השנים-עשר של לימוד הדף היומי העולמי.

במשך שעה ארכוה ישב הקהל הגדול והאזין בדומיה לדבריו תוך שמסביר את דברי המשנה האומרת: 'מאימתי קוראין את שמע בערבית'. מדוע דווקא 'מאימתי', מדוע דווקא הלכות שמע ומדוע דווקא שמע של ערבית. דבריו החמים היוצאים מן הלב חיממו את המוני המשתתפים, כאשר הרב לאזאר קורא לציבור לנצל את התקופה של התעוררות המוני בית ישראל ברוסיה, וקרא לכל אחד ואחד להגביר חיילים לתורה, להוסיף שיעורי תורה בכל תחומי התורה ולכל גווני הקשת היהודית ברוסיה.

הרב משה וויס הזכיר את השנים בו החל לפעול במוסקבה, כאשר רק ציבור קטן החל אז להתקרב לתורה וליהדות לעומת התקופה האחרונה של השנים האחרונות בהן מאות ואלפים מתקרבים לתורה, שומרים שבת ומתחנכים במוסדות יהודיים.

ר' יוסף יצחק מרזל הביא את דברי וביאור הגמרא במסכת נדה וקישר אותו עם פרשת השבוע.

תזמורת חסידית של הת' אלימלך ויסברג ליוותה את האירוע, כאשר החזן השליח הת' שמואל שטיפין שר את היהי רצון ועוד קטעי חזנות, כאשר לאחר שעה ארוכה הסתיים האירוע המוצלח והציבור התפזר בהתרוממות הרוח היהודית.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
kol hakavod
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
yemos hamoshiach roim misnagdim im chsidim she yoshvim be yachad
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.