מערכת COL | יום כ"א אדר א ה׳תשס״ה 02.03.2005

זה לעומת זה עשה אלוקים / מאמר דעה

כפר חב"ד לעומת צפת. "תומכי תמימים" המרכזית לעומת "ישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש" צפת. 'תמים' בן שבע עשרה לעומת 'תמים' בן שבע עשרה. בחורים שלא זכו מעולם לראות את הרבי. שניהם מאותו מקום. גרים באותה שכונה. באותו רחוב. ייתכן שהם מתגוררים באותו בית. הם לובשים בגדים זהים, כובעים וחליפות. לומדים חסידות לפני התפלה, מתפללים כל בוקר, לומדים חת"ת ורמב"ם. אולם בכך מסתיים הדימיון ביניהם. שניהם, הבחור מ"תומכי תמימים" המרכזית והבחור מ"ישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש" חדורי להט, מרץ נעורים זורם בעורקיהם.הם יוצאים כעת מכותלי הישיבה להפיץ את האידיאולוגיה בה הם מאמינים, המחנכים אותם לפיה. אולם מעולם לא הייתה התהום הפעורה ביניהם כה עמוקה. ראיתי אותם בשבת, וראיתי אותם אתמול, ביום שלישי בערב. זה לעומת זה. ראיתי אותם בשבת, עשרים תמימים, כבני שבע-עשרה שמונה עשרה, עשו כברת דרך ארוכה מצפת לכפר חב"ד.
זה לעומת זה עשה אלוקים / מאמר דעה
חדורי התלהבות לממש את האידיאולוגיה בה הם דוגלים. בדרכם לכפר חב"ד, בערב שבת קודש, היו עסוקים שעה ארוכה בהדבקת מודעות "משיח" עם תצלום הרבי על גשרים וקורות בטון. לבטח עוד שעה קלה יבואו עובדי מע"צ ויתיזו חול על תצלום פניו הק' של הרבי.
הם סיכנו את עצמם. העמידו את הרכב בשולי הכביש, טיפסו על עמודי בטון לתלות את המודעות. נהגים חולפים הביטו בהם בתימהון. ניידת משטרה יכולה לעוצרם בכל רגע. אולם הם "תמימים", ו'הנחות העולם' לא תופסים אצלם כל מקום. הם כעת מבצעים את כל מה שספגו מה"משפיע" שלהם בהתוועדות האחרונה, את מאמרי ההגות בביטאון שלהם.
בשבת, בבית הכנסת 770, התוצאות המתבקשות היו קשות. שבת אלימה, שחורה. שנאת אחים, הרמת יד, ניבול פה. נערים פני זקנים ילבינו. חוצפא יסגי.


ראיתי אותו מזועזע. אורח, אברך ירושלמי חסיד פולין, בן משפחה לגבאי בית הכנסת. בנו עתיד להיכנס בשנה הקרובה לישיבה, והוא שקל להכניסו לישיבה חב"דית. אולם בנו כבר לא ילמד בחב"ד. ב'חדר שני' ישב בחור 'דתי לאומי', מקורב טרי, שגילה לאחרונה את אור חסידות חב"ד, וזו לו הפעם הראשונה בכפר חב"ד. זו גם הייתה הפעם האחרונה שהוא יהיה בכפר חב"ד. בדוכן התפילין בכיכר העיר, יחלוף עובר אורח ליד הדוכן ויסנן כלפי התמימים, "אתם, המשוגעים". ההבטחה "אימתי קאתי מר לכשיפוצו מעיינותיך חוצה", נראתה בצהרי יום השבת האחרונה, רחוקה מאי פעם.


זה לעומת זה עשה אלוקים.


וראיתי אותם אתמול בערב, עשרים תמימים, כבני שבע-עשרה שמונה-עשרה, יצאו מהישיבה בכפר חב"ד לעבר היכל "יד אליהו", שם נערך מעמד סיום הש"ס בהשתתפות עשרת אלפים איש. לילה קודם לכן, דנו התמימים בינם לבין עצמם, כיצד מקדשים את שם ליובאוויטש ושם הרבי במעמד הזה. ההחלטה נפלה בו במקום. מדפיסים את החוברת "לקראת שבת" במהדורה מיוחדת לרגל המעמד, ומפיצים זאת ברבבת עותקים. "לכתחילה אריבער" במובנו השלם ביותר.


בהחלטה של רגע, ממחשבה למעשה. הזמן היה קצר והמלאכה מרובה. מישהו יצטרך לשבת ולהקליד כל הלילה. בבוקר צריך לקוות שבבית הדפוס יסכימו להדפיס מהרגע להרגע. גם צריך להשיג תוך שעות אחדות שלושת אלפים שקל, עלות ההדפסה. אולם הם "תמימים", ו'הנחות העולם' לא תופסים אצלם כל מקום. הם כעת מבצעים את כל מה שספגו מה"משפיע" שלהם בהתוועדות האחרונה, את מאמרי ההגות בביטאון שלהם.
במערכת הקובץ עבדו כל הלילה להפיק חוברת נאה, שמעטר אותה הדרן מעמיק על הש"ס מהרבי. בבוקר נערכה החוברת. בצהריים הודפסה. בשעת ערב יצאו עשרים מטובי התמימים, עמם חבילות הקונטרסים הטריים, המופיע עליהם תואר הרבי המתחייב, מבלי להתבייש.


ראיתי את ראשי הישיבה, הרב יעקב כ"ץ והרב יעקב גולדשמיד מלווים בעיניהם בחיבה את בחורי הישיבה. "ראה", לוחש ככל הנראה הרב גולדשמיד לראש הישיבה הוותיק, "למרות החושך הכפול ומכופל, למרות הקשיים הכלכליים הכבדים, ראו גידולים שגידלנו. אלו תמימים, 'נרות להאיר'. תקוות דור העתיד של ליובאוויטש"...

אלפי בני ישיבה ליטאים, חסידי גור וויזניץ', עמך בני עדות המזרח, אנשי עסקים מעונבים. כולם זכו באותו הלילה לראות את פניה היפות של חב"ד, לפלפל בתורת הרבי. "הפצת המעיינות" בקנה מידה חסר תקדים.


בימים הקרובים יצלצלו הטלפונים בספריות "היכל מנחם" בירושלים ובבני ברק. קול אלמוני ישאל איך ניתן להשיג את חוברות "לקראת שבת". האם כבר יצא חוברת "חסידות מבוארת" החדשה? במערכת "קול החסידות" יוסיפו קווי טלפון נוספים. בהיכלי הישיבות יפתחו שיעורים חדשים בתורת החסידות. ספסלים נוספים יתווספו בשנה הקרובה בהיכלי ישיבות חב"ד. ההבטחה "אימתי קאתי מר לכשיפוצו מעיינותיך חוצה", נראתה אתמול בלילה קרובה מאי פעם.


זה לעומת זה עשה אלוקים ---

 
לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
43 תגובות
15.
חזק חזק חזק
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
כמו שצריך ואפילו אם אפשר יותר ברור וחזק מה שהמטורפים האלה מחוללים וכולנו סובלים - ראה ערך בתי חב"ד בארץ ובעולם שהם הורסים ופותחים מנגד "כבוד הרבי" לא בדיוק שייך למטורפים האלה . רק שזה מסתדר להם הם יודעים להחביא את היחי וכל המרעין בישין שלהם כידוע -במודעות לכנס החילול ה' שלהם לאחרונה .....
16.
תמשיכו
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
תמשיכו להכות בהם ללא רחם תמשיך לגלות את פרצופם האמיתי של המושחתים האלה שרק הורסים ורומסים כל דבר יפה שנבנה במשך עשרות שנים תמשיכו למען ילדנו. אולי זה קצת מאוחר אבל אסור להתיאש.

חסיד כואב מהדרום.
18.
בושה וחרפה
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
אינני מתיימר לומר שאני שייך לעדת המשחיסטים אבל כיצד הכותב יכול להרשות לעצמו להוציא לעז על ישיבה קדושה כלך לך מלשון הרע ואח"כ שואלים מדוע קורים אסונות בעם ישראל השם ישמרנו במצב שעם ישראל נמצא צריך להרבות באחדות ולא בפירוד
19.
קיצונים!
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
הכותב הנכבד רואה רק מה שנעשה סביבו בכפר חב"ד, ומתעלם מרוב התמימים תלמידי ישיבות קרית גת ,מגדל, בני ברק ,תורת אמת, בארץ.
וכן בחו"ל אהלי תורה, מונטראול, צרפת, לונדון, מנצסטר, וכו' וכו' וכו'
השפויים שמצליחים להתעלות על כל המחלוקות, וכל מאוייהם להתקשר לאילנא דחיי בלי להכנס לכל מחלוקת, והלואי שילמדו מהם!
20.
א. מוזס
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
אין הגדרה אחרת מאשר הם חצו גבולות, וגם הכותב חצה גבולות
יש גבול כמה הסתה יכולה להיות בנינו, אני מתחיל להרגיש שאנחנו פשוט מקיאים על המשיחסטים כל הזמן, במקום לנצל להפך הטוב בואו ונפעיל אנחנו מטות משיח נפעיל אנחנו הפגנות בדרך ארץ, נתראיין אנחנו בטוה טעם, האם קללת המן מתקימת? "ישנו עם אחד מפוזר ומפורד? האם לא הגיעה הזמן לעשות הקהל לקבץ את כולם, ויה"ר שיאמר לצרותינו די
21.
אולי
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
תספרו לנו מיהו הכותב הנכבד ? והאם הוא ראה בעיניו הבשריות את כל מה שהוא כתב ?
22.
אני מזועזע
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
אני פשוט בשוק ממה שאני קורא, זה חב"ד? זה מה שהרבי רוצה? איפה קצת אהבת ישראל - דבר שהיה ככ יקר לרבי? ככה מעל אתר לכצוב דברים כל כך לא יפים על יהודים. מה אתם עושים נותנים לכל מי שרוצה לראות מה קורה בתוכינו? אני מזועזע, מה שבטוח את המשיח המחלוקת שלכם לא מקרבת.
23.
אין לי כלום
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
צו השעה אם עוד לא מאוחר - להעיף את המורים המשיחיים מכל תלמודי התורה והישיבות. דבר היפוטטי, בכיתה אחת יושב מורה משיחיסט שמכניס לתלמידים בראש שטויות על משיח שעומד להגיע כל רגע... - ובכיתה השניה מורה אנטי, התלמידים יוצאים פסיכים.

אולי השליחות - שנעשה הכל כדיי להביא את המשיח - אנו הכתובת לכך, ועדיף לנו להתעסק בדברים יותר חשובים.
בנתיים 'המשיח' הזה הרס לנו את החיים.
24.
בושה
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
אני מיצטערת לאמר לכל הקוראים באים אלי בחורים מישיבת צפת לאכולבשבת בנייורק ואני רוצה לאמר לכם שהם בחורים מכסימים ואנו צריכים להיות שמחים שיש לנו בכןרים חסידים באים אלי תמיד דבר תורה יפה יש להם לאמר וגם באו אלי בכורים בני 17 שהם לא מיצפת וחבל שלא שמעתם את השטיות שהם דיברו פה אני ראיתי שהם באו לאמריקה לעשות חיים ליגנוב מהחניות של גפ וכו אז אל תאומרו שרק ביצפת יש בכורים חצופים אים בן יכול לבוא הביתה מישיבה ולאמר לאביו אני לא יכול לישתות את היין שלך כי אתה אומר יחי אז מה זה נורמלי תפסיקו השינאה שאתם כותבים באינטרנט לא מוסיפה לחבד כלום ואים מישהו רוצה לאומר יחי תנו לו ומי שלו רוצ גם תנו לו שום חסיד לא יודע מה נכון לעשות ומה לא נכון לעשות אולי כדי לכבד אחד את דעתו של השיני זה לא חילול שבת
25.
זה לעומת זה עשה אלוקים...
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
הם הגיעו לכפר חב"ד, דאגו לקשור כמה עשרות יהודים לתפילין בדרך ולחלק כמה מאות זוגות נרות שבת לנשי ישראל.
הם שימחו חתן בדרך, רקדו איתו במעגלים כל הלילה.
הם תפסו במקום אחר חבורה של נערים שהיו באמצע טיול שנתי בבית הספר, רקדו איתם בשמחה אדירה, ודאגו לרשום את הטלפונים ולעשות מבצע חברותא עם אותם הנערים, ולהעיר בהם את הנקודה האלוקית.

זה לעומת זה עשה אלוקים

הם הוציאו 3000 ש"ח על חוברות, שחולקו לחסידי פולין, שיש להם גישה דיי פשוטה לאותם המעיינות.
הם נסעו, ושיכנעו משוכנעים.

וכשחזרו, התנפלו על ה"לעומת זה" שלהם, פשוט כי יש שנאת חינם אדירה, ללא שום סיבה, וללא שום מטרה.

שנאה שאין לה שום קשר לחב"ד, שום קשר לרבי, שום קשר ליהדות בכלל.
שנאה, שלצד הראשון, שכל עוונו הוא ללכת עם הרבי ולהכריז יחי כמו שהרבי ביקש, אין כל קשר איתה.
שנאה, שנעדרת מהלב, שלא נמצאת שם.
לא מגיבים, כי לא שונאים, לא זורקים ספסלים, כי אלו ואלו דברי אלוקים חיים.

איפה אהבת ישראל שהרבי לימד אותנו לאהוב בה כל יהודי?

למדו את שיחת ש"ק ויקהל תשנ"ב,
כשיש שנאת ישראל השכינה לא יכולה לשהות בישראל, כי השכינה לא שוהה בכלי פגום.
26.
בושות
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
האם זה מה שמעסיק אתכם?!
האם כתבות אלו ושנאה זו הם שיגרמו נחת לרבי?!
מספיק לפילוג מספיק לאיבה מספיק למחלוקות!!!
אני חושב שכתבה זו מביישת את האתר
תראו מה קורה בארץ!
זה הזמן להתאחד להתלכד ולהתכונן לקבלת פני משיח צדקינו תיכף ומיד ממש!!!
1.
זה לעומת זה
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
גם בצפת יש הרבה בחורים טובים מקדשים שם שמים ושם חב"ד גם אם הם מאמינים שהרבי משיח וחי וקיים, ויש גם קצת קיצוניים שם , אל תשכחו מדובר בישיבה של למעלה מ300 תלמידים אז יש איזה קבוצה של שוטים וכי בשביל השוטים יאבד את עולמו של ישיבת חב"ד צפת שיש לה הרבה פירות טובים, הגזמתם קצת בהשוואה, אבל כל הכבוד ל תמימים מכפר חב"ד שמוציאים את העלון לקראת שבת, ידוע לי שהרבה מאד אנשים קוראים את זה בצמאון רב וזה קידוש שם חב"ד שאין כמוהו .
2.
אלו ואלו דברי אלוקים חיים
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
האם זה מה שישנה את המצב??המשיכו להעמיק את הקרע...
נ.ב אין כל קשר בין זה שבחור לא ראה את הרבי לאופן התקשרותו לרבי הרבי בעצמו מביא בשיחה ישנם כאלה שמעולם לא ראו את הרבי אך מיכולים להיות מקושרים אליו בלי חסרון בזה המילים אמנם לא מדויקות אבל זה תכנם
3.
מילה בסלע.
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
אמת ויציב.
אך ההבדלים הרבה יותר קיצוניים.
דוגמא על קצה המזלג: קילוף מצבתו של ר' לייבל קפלן ז"ל.
4.
כל מילה פנינה ..... ותודה !
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
פשוט לקרוא והתענג על זה שאתם מביאים את האמת לציבור .

אף פעם לא מאוחר, על אף הנזקים הקשים שמחוללים לכבוד של הרבי ולחסידות חב"ד בכלל אותם משחיטים..

אפשר עדיין אומנם עם כוחות גדולים , לסלק אותם מאיתנו,
5.
400 בחורים מקושרים הדוק הדוק!!!
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
בישיבה הגדולה בעולם!
הישיבה שאי אפשר לתאר במילים את השמחה החיות, הלימוד, והעונג של הבחורים התמימים ששוקדים כמים כלילות להפיץ את בשורת הרבי: הנה זה משיח בא!!!
6.
mivtsa hadach
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
hamivtsa hadach chel habad:liyot soné hamchihistim vekol elou chelozakhou lahchov kamohou.hazak oubarouh zé yavi ete hagoel!
27.
משיחיסטים, נמאסתם!
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
תמשיכו להתלהם. תמשיכו להודיע על ה"אמונה הטהורה", ה"ישיבה הגדולה בעולם", ה"מיעוט השולי מתוך 300 (או 400 – מחר כבר יהיה 500) בחורים".
אתם יודעים את המצב יותר טוב מאיתנו. אתם, בצפת, יודעים כמה בחורים מעשנים סיגריות; כמה מאלו שמסתובבים ב770 עם כיפות יחי ודגלי משיח הם ריקניים במלוא מובן המילה.
יש גם כאלו תמימים, שניצלו את התמימות שלהם והם באמת בחורים חסידיים – אבל לא על זה מדובר.

חבל. חבל.
מי שמח ממכם? למי יש נחת ממכם? להורים שלכם יש? הם נהנים כשהם רואים אתכם באים הביתה מלוכלכים ופרועי ראש, ורצים ל"הגן" על כבודו של המשיח על ידי מכות ושאר טרור (כפי שרואים ב770 מדי יום ביומו!!!)
האם ווילישאנסקי רוצה שהבנים שלו יראו ככה גם כן (אז למה הוא לא אומר להם?)

תצעקו, תריבו, תרביצו, תטילו טרור.
ה' הטוב ירחם עלינו. וליובאוויטש שעברה עד היום מצבים קשים – מתנגדים, משכילים, קומינסטים – תעבור אתכם גם כן.
28.
הגזמת !
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
ב - COL לא מתרגשים מכל הברכות. חבל לכם להשקיע זמן בהקלדת הברכות.
29.
מערכת "לקראת שבת"
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
ההוצאת רבות המעונינים בהקדשת קובץ או חלקי יפנו למשרד
המערכת בטל'
03-9604832
[email protected]
8.
ל 5
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
כמדומני 'אברבנל' הוא המוסד הגדול ביותר בישראל, תכנס לשם ותראה איזה שמחה יש שם.

9.
יחי המלך המשיח
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
10.
הגזמתם!!!!!!!!!
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
כמה לשון הרע.........
האם זה מה שהרבי רצה??????????

riga
30.
נחת
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
כל הזמן אני שומע, נחת לרבי, נחת לרבי.

יש עוד מה לעשות בעולם הזה.
11.
"לא מרובכם בחר בכם וגו'"
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
עדר צאן גם אם הוא מונה 400 כבשים שאינם מבינים לאן מובילים אותם - נשאר עדר צאן.
המספרים אף פעם לא שיחקו תפקיד בליובאוויטש.
אדה"ז הפסיד אלפי חסידים בגלל שהוסיף את המילה "אמת" בספר התניא (באגרת הקודש).
בל ינסו לשכנענו עם הטיעון הדמגוגי "הישיבה הגדולה ביותר".
12.
אמת ויציב וכל הכבוד על כתיבתה!
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
ידיעת המחלה הינה חצי תרופה כידוע.
31.
כמה שזה נכון!
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
לצערנו הרב הדברים כה מדויקים המציאות המשיחת עלתה לכמה אנשים יותר מידי והם גורמים נזק בל יתואר לתנועת ליובאוויטש.
13.
'בגדים זהים'
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
הכותב הנכבד כתב 'בגדים זהים' כמדומני שיש לך טעות, אפשר לראות ממרחקים את ההבדלים.

'הצפתים' הולכים עם בגדים מרושלים, מלוכלכים, כובע עקום (כמו הראש) חולצה בחוץ, דיגלון וכו'.

והכל למה ? 'הרבי אמר לחסיד מסויים שהגרביים לא צריכות להיות זהות לעניבה'

הרבי שכח לסגור פעם כפתור - הם הולכים עם כפתורים פתוחים.. זה נראה לכם נורמלי ?

שבחור כזה הולך ברחוב זה שלעצמו עושה חילול ה'.
14.
הלכות לשון הרע, הלכות שבת והלכות שפיכות...
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
איך אדם יכול להגיע ל-770, ובגלל שבחור שעלה כבעל קורא אחרי הקדיש, כמנהג תות"ל בכל העולם, הכריז יחי, מכניס לו אגרוף, בשבת, לאף, ושובר אותו.
האם אין הלכות שבת שאומרות שאסור לעשות דברים כאלה?
האם אין הלכה שאומרת שאסור לפגוע ביהודי?
האם זו דרכו של הרבי?

האם יש למישהו מכם זכות לזרוק ספסל על חבורה של בחורי ישיבה שרוקדים אחרי התפילה?
או ללכת איתם מכות?

האם זו דרכו של הרבי?


תחזרו לדרך הרבי, או תפסיקו לקרוא לעצמכם חסידים של הרבי וחסידי חב"ד.

תפתחו חסידות חדשה, סטייל "חסידות הזיעה החדשה" ותתחילו תורה חדשה מאיתי תצא, כי פילוג כזה שאתם יוצרים, לא בדיוק מקרב אף אחד מהמקורבים שהיו שם, במיוחד כשהם רואים שעוונם הרב של מושא השנאה שלכם מסתכם בהכרזה שהרבי חיזק, תמך והבהיר שזו דרכו - יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

תחזרו לרבי, לא משנה אם לדעתכם הוא:
א. חי
ב. מת
ג. נבג"מ
ד. כל התשובות נכונות

או תפסיקו לקרוא לעצמכם בשם שאתם לא יכולים להיות מיוצגים על ידו.

בטוח שלא לכתוב כאלה דברים באתר שאנשים טועים וחושבים שהוא מייצג את חב"ד, כי התדמית של חב"ד, בצדק, עומדת על אהבת ישראל ואחדות, והכתבה הזו לא עוזרת.
32.
ל 24
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
גם להבדיל המיסיונרים הם אנשים מאוד נחמדים, הם בסך הכל רוצים למכור לך את מרכולתם, כך גם המשיחיסטים, הם מאוד נחמדים, גם הם רוצים למכור לך את החינוך הקלוקל שהם קיבלו בישיבות שלהם. הם כת כמו להבדיל יתר הכתות בעולם. הרבה כתות התנפצו לרסיסים במשך הדורות, כך גם הם, הזמן יעשה את שלו ונגאל מהם. חבל מאוד שבנתיים הרבה ילדים טובים נופלים למלכודת.

מי נתן להם הם ההרשאה לדבר בשם ריבונו של עולם.
33.
מתקרב לתורת חב
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
טיילתי לאחרונה בהודו והתחלתי קצת ללמוד חסידות ולהתחבר לחב"ד, ובאמת קצת הפריע לי כל ה"יחי" וכו' מישהו יכול להסביר לי מה בדיוק ההבדל בין שני ה"פלגים" ואיפה בעיה"ק אני יכול ללמוד את תורת חב"ד בלי שיגידו לי כל שניה שהרבי חי ?



Israeli Academic Network and Hebrew University of Jerusalem
35.
שומו שמים !!!
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
1) אחי (2 בעיקר) מספיק אנטישמיות יש בעולם, לא נגרום בגלל מעשינו להתגברות הרע ח"ו
2) כל קיצונות פסולה מן התורה
3) תודו שכל מה ש"המשפיעים" שלהם אומרים, וכל מה שכתוב ב"בטאון" שלהם, הם דברי הרבי, וממ"נ ; או שדברי הרבי לא התאמתו ח"ו, והאם ישנו חסיד החושב כך??? או ש"דבר מלכינו קיים לעד" ואז להפשיל השרוולים ולא להתבייש ממה ש"העולם הנאור" יאמר, (כמו שעשו זקנינו בבריה"מ)
36.
בוכה על המצב העגום
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
כולם מדברים פה על חילול שם לובאוויטש לבנתיים מה שעושה את חילול שם לובאוויטש זאת הכתבה הזאת נכנסים לאתר גם לא חב''דניקים והם תמיד יודעים שחב''ד יש לה אהבת ישראל ופתאום מגלים את הסרחון הזה שזה היפך אהבת ישראל האם זה לא מרחיק אותם ? פעם שאלתם את עצמיכם את השאלה הזאת תחשבו על זה יחי המלך המשיח
37.
יחי המלך!
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
ה' ישמור שבאתר כזה שאמור לייצג את חב"ד מתפרסמת כתבה כזו...אני קראתי את הכתבה והצטמררתי.!
מה עשיתם לרבי , מה עשיתם בשמיים...???באיזו רשות???
זה ממש לא גורם נחת לרקבי ולא גורם לו להתגלות כמלך המשיח!
במקום להוציא את המרץ על האחים שלכם...את כל האנרגיות תוציאו כדי לקרב עוד יהודים...
זה הדור של הגאולה וה' ישמור עם בתוך חב"ד מדברים כך..
תחשבו פעמיים לפני כל כתבה שאתם מפרסמים..אתם לוקחים על אחריותכם את כל אלה שיתרחקו בעיקבות כתבה זו....
צריך להתחיל לפעול...ולא לחפש את הרע בשני...זה ממש לא בסדר!!!!....זה לא מתקרב לאהבת ישראל שהרבי כל כך ביקש... שהרבי כל כך דיבר על זה...
באיזה רשות אתם שופטים אנשים שמקרבים אנשים אחרים??
כולנו אחים אם תרצו או לא..אז אולי נתחיל לפעול בכוטחות משותפים להתגלות מה"מ....
ואם אתם לא מאמינים במשיח אז זה כבר בעיה אחרת...אדם שמאמין יעשה הכל(!!!!!!!!) כדי שמשיח יתגלה- גם אם זה כרוך בהתאפקות של אי כתיבה כתבה כזו...גם אם זה עומד על קצה הלשון..
ועוד אח"כ שואלים למה יש את ההתנתקות??? כי אנחנו יוצרים אותה בין עצמנו אז זה נמשכ גם למדינה!!!!!!
ה' יעזור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

בבקשה תפסיקו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נתראה עם משיח......
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד....
אחת שכואבת........
38.
זה לעומת זה עשה אלוקים????.?
כ"ב אדר א ה׳תשס״ה
לכותב מאמר זה: כנראה שאתה לא יודע מה זה "זה לעוטמת זה עשה אלוקים" אחרת, אני בטוחה שלא היתה קורא למאמר זה כך!!!!
באיזה רשות אתה משווה בכלל...חלק מהאחים שלך....יהודים.....לצד האחר...
ה' ישמור..זה רק מראה ךלי כמה אנחנו זקוקים למשיח!!!!!
רבי תתגלה כבר תראה מה הולך פה בעולם...בנינו...בבקשה ....תתגלה...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
העולם כבר מוכן וזה מראה לך עד כמה....
יחי המלך!!!!
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח
לעולם ועד

מ-ש-י-ח- נ-א-ו-!!!!!!!!!
39.
המציאות היא "שם חבד מוכפש"
כ"ב אדר א ה׳תשס״ה
חבל מאוד ,בגלל קומץ קטן של משחיסטים מושחטים וקיצונים, שהורסים את שם "חבד המפוארת" בכלל ,ואת שם חבריהם המתונים בפרט. שעושים דברים טובים לכבוד הרבי וחבד בכללות. חבל מאוד..... נ,ב.ואם הם אומרים שלא היה ג' תמוז ושהרבי חי בגשמיות ממש אז איך הם מתנהגים בגסות בבית חיינו מול העיניים של הרבי .וגם מה שידוע לי הרבי לא שם כיפה עם ה"יחי" וכו',ולא ענד "דגל הזהב",ולא ניפנף בדגל ה... , וזה מה שגורם ל"שנוי" לפירוד"למחלוקת" אפילו בלי שנרצה, זה מתחייב או מתבקש!!??צריך פשוט לאהוב וללמוד חסידות, ומבצעים, ומשיח וגאולה.כמו שהיה לפני ג' תמוז ,וכן גם אחרי ג' תמוז, ובקיצור "חבד חובקת עולם עם כל הלב לכל אחד ואחדות החסידים תביא את הגואל והרבי בראשינו בקרוב ממש"אמן ואמן,,,,,,,,,,,,
40.
דיי
כ"ב אדר א ה׳תשס״ה
לכל הטוענים לחילול ה'. אין מצב כזה היום, אנחנו כבר 0 זירו בעייני הציבור החילוני והדתי, אין כבר מושג כזה חילול ה'.

כל העולם חייב לדעת שיש בחב"ד פלג משיחי שמאמין במה שהוא מאמין... ואין לו קשר לחב"ד הנורמלית.

41.
אם תינוק מחזיק סכין, לוקחים לו אותו, גם...
כ"ב אדר א ה׳תשס״ה
לכל התוקפים הנכבדים את מערכת האתר,אני מציג שאלה פשוטה: האם הצגתה של חסידות חב"ד ושל כ"ק אדוננו מורנו ורבינו נשיא ישראל - כקבוצה קיצונית, שולית, הזויה, משיחית, מטורפת, אלימה - אינה לשון הרע?!
יש חובת מחאה. כל מי שדואג, ולו דאגה קלה, לביאת המשיח - חייב להוקיע!!
המשיח (כפי שבעצמו אמר להבעש"ט) יבוא "כשיפוצו מעיינותך חוצה", וכאשר ישנסה מישהו לסכור את הנהר נאבק בו, גם אם יהיה יהודי. לא יהיה בזה משום שנאת ישראל. ההיפך הוא הנכון. נוסף על זה שיש כאן דאגה כללית, ואהבה כללית, לכללו ישראל, יש כאן גם אהבה ספיפית לאותו אדם, להחזירו למוטב.
מי שמכיר את המשיחיים מקרוב יודע, שאין גוזמה בנאמר. לא כולם כאלו, אבל לכך מחנכים אותם!!!
באופן אישי, אגב, אני חש אהבה לכולם, ואני אכן מקיים קשרי ידידות קרובים עם הרבה מהקיצונים. במקביל, הם יודעים היטב היטב את דעתי...
42.
ה" ישמור
כ"ב אדר א ה׳תשס״ה
זה מה שמעסיק אותכם מפנים אנשים מהבתים ואתם מלכלכים על שטיות כאלה עד מתי
43.
מסכים עם 40
כ"ב אדר א ה׳תשס״ה
ואדרבה: כשכולם אכן ידעו שיש פלג משיחי, שאינו קשור עם חסידות חב"ד, יש אפשרות שיהא עניין של קידוש השם שוב, ושל הפצת המעיינות - עדי ביאת משיח צדקנו, תיכף ומיד
44.
בושה
כ"ב אדר א ה׳תשס״ה
מה כרע איתך איך אתה יכול לאומר את זה על יהודים וכל שכן על חבדניקים?!
45.
Point of view
כ"ב אדר א ה׳תשס״ה
I went to Kfar chabad for 3 years and visited the Yeshivah in Zfas severel times. I learned in 770 for 3 years along side the tsfas bachurim.
The difference that I see is in what lies the 'Kuch
The Tsfas boys learn mostly the rebbe's chasidus and mostly the nun-aleph nun beis sichas. The They seem to be lacking in appreciation of the chassidus of the other rebbeim on which the rebbe based his chasidus
This also seems to disconect them somewhat with being osek in avodas hatephila and hasmada in limud bechlaI I have been witness to a lot of bitul torah in favor of rebbe stories and opinion statments There also seems to be lacking an apreciation of the rich heritage of chasideshe nigune simche and otherwise. If you can't put Yichi to it does not get sung often or at all. O
On the other hand what can be said for them is that they are beachdus and besimcha (although it borders on leitzanus) Kfar chabd simpy does not have that drive for a one cause that the zfas boys have.
I'll finish with a qoute from R' Zalmen Goupin, said at about 3am at a farbrengen "Mishichistim, anti-mishichistim are all the children of the rebbe.l.'.
50.
תרשו לי בבקשה לצוטט סיפור:
כ"ג אדר א ה׳תשס״ה
להיכן נעלמו הקלפים?


סיפור מהחיים, עם לקח ברור



בהזדמנויות רבות התבטא המשפיע ר' מענדל פוטרפס, כי העובדה שר' זושא מאניפולי למד רק שבעה דברים מגנב, נובעת מכך שהוא לא ישב עמם בבית הכלא. "לו ישב עמם", אמר, "היה לומד מהם הרבה יותר משבעה דברים"...

את הסיפור הבא שמעתי בשמו של ר' מענדל פוטרפס ע"ה בהתוועדות חסידית. מאחר ובהזדמנויות רבות סיפרתיו, ונוכחתי להפתעתי כי אינו ידוע לקהל הרחב, החלטתי להביאו לידיעת הקוראים.

וכך סיפר ר' מענדל:

בהיותי בכלא הסובייטי, ישבתי בתא אחד עם גנבים מדופלמים. באותם זמנים, אחד מחוקי היסוד בבית הכלא היה, שאין לשחק בשום אופן משחקי קלפים. חדר בו נתפסו חבריו משחקים, צפוי היה לעונשים כבדים.

באחד הימים, ישבו האסירים בחדרי, למשחק קלפים סוער. העובדה כי הדבר 'אינו חוקי' לא הפריעה להם במיוחד, הם הרי הגיעו לכאן בשל סיבות דומות...

כששמע הסוהר שעבר בסמוך את צעקותיהם של האסירים, שהעידו יותר מכל על היותם שקועים במשחק האסור, נכנס לחדרנו בכעס, וביקש לקבל את הקלפים. תוך חלקיק שניה נעלמו הקלפים. "איזה קלפים?", התממו האסירים, "אתה חושד בנו שאנחנו משחקים? אסור הרי לשחק קלפים..." הסוהר חשב כי כנראה עייפותו הרבה הביאתו לחשוד בהם, ונעלם כלעומת שבא.

לנגד עיני הנדהמות, המשיכו האסירים עם צאתו במשחק, כאשר כל אסיר מקבל את קלפיו שוב, והמשחק נמשך כאילו דבר לא אירע!

הסוהר שהמשיך להסתובב במסדרון, התפרץ שוב לחדרנו בכעס, וציוה על כולם לעמוד בצמוד לכותל התא, במששו בבגדי האסירים כולם, בניסיון נואש למצוא את הקלפים, אולם אפילו חרס לא העלה בידו. וזאת למודעי: 'רהיטי' התא כללו כלי לעשיית צרכים שעמד בפינה בלבד. מקום אחר להחביא את הקלפים לא היה. בזעם רב טרק הסוהר את דלת התא בצאתו.

אולם גם הפעם חזרו הקלפים עם צאתו לזירת המשחקים, והמשחק נמשך כרגיל.

בפעם השלישית לא ויתר הסוהר, וציווה על כולם להתפשט מבגדיהם, ולהעבירם אליו לחיפוש מדוקדק. הוא ניער את הבגדים כולם כאחוז טירוף, אולם אפילו קלף אחד לא נמצא. ויהי הדבר לפלא בעיניו.

בצאתו, ניגשתי אל 'מנהיג האסירים', וביקשתי ממנו שיסביר לי את מה שהתרחש כאן מול עיני. "עלי הרי לא תוכלו לשקר. במו עיני ראיתי שכן שיחקתם בקלפים. מה קרה שלפתע עם כניסתו אין קלפים? האם אתם מכשפים? מהו הסוד שלכם?".

"מה פתאום שנגלה לך?" ענה ה'מנהיג', "אתה הרי תרוץ לספר לסוהר, ובכך יבוא הקץ על משחקינו!"

לא ויתרתי, ושכנעתי אותו ש'עמו אנוכי בצרה', ואין לו ממש לחשוש. אולם הוא לא מיהר 'לחשוף את קלפיו'. לא הרפתי, ולחצתי עליו כמו שאני יודע, ולבסוף הוא נעתר, לא לפני שהשביעני שלא אגלה לסוהרים מאומה.

"אנחנו הרי יושבים כאן לא על גניבת לחם מהחנות", פתח, "ותק של שנים במקצועות הכיוס והגניבה עומד מאחרינו, עד שהגענו לתואר 'גנבים מדופלמים'. בנוגע לפועל, עם שמיעת קול המפתח בחור הדלת, אוספים אנו במהירות הבזק את כל הקלפים, ובהכנס הסוהר, אנו מכניסים במהירות ובזהירות את כל הקלפים - לכיס של הסוהר...

הוא אמנם בודק את כולנו מכף רגל ועד ראש, אבל את הקלפים איננו מוצא, כי הוא לא בודק את עצמו!!!"







"כך גם אנחנו" סיים ר' מענדל, "נוהגים לנתח את הסיבה להתעכבות המבהילה של הגאולה. מיטיבים אנו לבדוק בציציותיו של הזולת, ולהסביר מדוע התנהגותו הנוראית הינה 'שורש כל דבר רע'.

"אך דא עקא, בדומה לאותו חלמאי שחיפש דוקא ברחוב המואר את המטבע שאבדה לו בסימטה הסמוכה והחשוכה, שוכחים אנו, כי בכדי למצוא את ה'קלפים', עלינו לבדוק קודם כל בכיסים שלנו"...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.