מערכת COL | יום י"א אדר ה׳תשע״ז 09.03.2017

מפגש פסגה וירטואלי בין שרי ממשלת ישראל ותלמידי בית ספר-נט

ישיבה מיוחדת וחריגה התקיימה בשבוע האחרון בלשכת שר החינוך נפתלי בנט יחד עם שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ועסקה בפרויקט 'בית-ספר נט' של ה'שלוחים אופיס' ● לשרים ציפתה הפתעה כאשר על המסך בחדר הישיבות התחברו בשידור-חי לשיעור שהתקיים באותו הרגע והשרים ביקשו 'להיכנס' אל השיעור  מפגש פסגה וירטואלי
מפגש פסגה וירטואלי בין שרי ממשלת ישראל ותלמידי בית ספר-נט
לפני כשבוע התקיימה בלשכת שר החינוך בתל אביב ישיבה מיוחדת של שרי החינוך והבריאות עם מנהלת בית ספר-נט בשלוחה הישראלית, בנסיון ללמוד על הפרוייקט המיוחד הזה, ולראות כיצד ניתן לסייע לו.

הכל התחיל, לפני מספר חודשים, בסיום כינוס השלוחים במפגש של העסקן החבדי ר׳ זלמן וולף, עם שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ויד ימינו ר׳ מוטי בבצ׳יק. במפגש שמע השר ליצמן חוויות מכינוס השלוחים, והשיחה גלשה לחינוך ילדי השלוחים בעיקר אלו המתגוררים במקומות בהם אין עדיין חיידר וחינוך על טהרת הקודש. וולף פרס בפני השר ליצמן את פרוייקט הדגל של ״שלוחים אופיס״ - בית ספר-נט, המביא פיתרון ראוי לילדי השלוחים המתגוררים במקומות המבודדים. כששמע השר ליצמן על העול הנופל על השלוחים בתשלומי שכר הלימוד, הציע את סיועו מול ידידו שר החינוך מר נפתלי בנט.

ליצמן ידוע לא כאיש של דיבורים, אלא כאיש של מעשים, וכאמור לפני כשבוע התקיימה הפגישה של מנהלת בית הספר בישראל, גב׳ חוי קסטל וזלמן וולף, עם שר החינוך מר נפתלי בנט, שר הבריאות הרב ליצמן יחד עם עוזריהם הבכירים מוטי בבציק וטל גן צבי. השרים ירדו בפגישה לרזולוציות של מספר תלמידים, מספר אנשי צוות ושעות לימוד.

הגב׳ חוי קסטל שהובילה את הפגישה, סיפרה בדבריה על כך שבית הספר מתנהל כבית ספר רגיל לכל דבר ועניין כולל שיעורי בית, אסיפות הורים ומורים, שיעורי העשרה, פעילות חברתית חסידית כהתוועדויות בתאריכי חב״ד ועוד. כמו כן שמעו השרים על העלויות המיוחדות של בית ספר ייחודי זה, על תוכניות הלימוד והפרויקטים המתעדכנים לעיתים קרובות, וההוצאות גבוהות בעקבות כיתות קטנות, רף חינוכי גבוה, אגף טכנולוגי וכו.

בהמשך ציפתה לשרים הפתעה כאשר על המסך בחדר הישיבות עלה שידור חי של שיעור שהתקיים באותו הזמן, והשרים ביקשו ״להכנס״ לשיעור. התלמידות התרגשו לראות את האורחים החשובים ש״הגיעו״ לבקר, והתענינו בפרטי פרטים אודות אורח חייהם, סדרי הלימוד בכתה, ואפילו מה מתכננות התלמידות להתחפש בחג הפורים הקרוב...

השר בנט התרגש מהמפגש עם ילדות השלוחים וביקש שר החינוך לשתף את הבנות בתהליך חזרת משפחתו בתשובה - בעקבות לימוד שלו עצמו כילד קטן, בגן חב״ד בחוץ לארץ.

השרים הביעו התפעלות מיוחדת מהחדשנות הטכנולוגית מחד, ומהאוירה הביתית ומשפחתית מאידך שההנהלה וצוות המורים מצליחים להנחיל ולשלב.

בסיום הפגישה הבטיח שר החינוך מר נפתלי בנט, לנסות למצוא דרך על מנת לתקצב את הפרוייקט המוצלח הזה, דבר שיוכל בוודאי לסייע להורים בהוצאות שכר הלימוד עבור ילדיהם. השר ביקש מזלמן וולף וטל גן צבי להיפגש ולמצוא יחד את הדרך הנכונה לסייע בתיקצוב הפרוייקט הנפלא הזה, כדבריו.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן סיכם את הישיבה באמירה ״כולנו צריכים להצדיע לשלוחים של הרבי, העושים עבודת קודש בכל פינה בה יש יהודי בעולם, הם הפנים היפות של היהדות בעולם, ועלינו כמדינה לסייע להם בנושא החשוב של חינוך ילדיהם, שיתרום להם רבות להצליח ולמלא את שליחותם...״
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.