מערכת COL | יום כ' אדר א ה׳תשס״ה 01.03.2005

אלפי ילדי תשב"ר בעצרת תפילה על-יד הכותל המערבי

אלפי ילדי תשב"ר בעצרת תפלה על-יד הכותל המערבי שאורגן על-ידי צעירי אגודת חב"ד באה"ק ת"ו על-פי קריאת בית-דין רבני חב"ד רבבות ילדי תשב"ר בכל מקומות מושבותיהם, עמדו ביום שלישי כ' אדר ראשון, בתפילה וזעקה לאלוקי מרום לנוכח המצב הקשה בארץ, שנערכו על-פי קריאת בית-דין רבני חב"ד באה"ק. עצרת התפילה המרכזית נערכה ברחבת הכותל המערבי, שריד בית-מקדשנו, ואורגנה על-ידי צעירי אגודת חב"ד באה"ק ת"ו בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב. היה זה מעמד גדול שכמוהו לא היה זמן רב. כל הרחבה של הכותל התמלאה המוני ילדי תשב"ר עם מחנכיהם וקהל מבוגרים שהצטרפו לתפילות ילדי תשב"ר. במעמד נכחו סגן מזכיר רבני חב"ד הרב מנחם מענדל גלוכובסקי רב המקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, הרב אפריים בוגרד רב קהילת חב"ד ברמות ב' רבני חב"ד מירושלים ומנהלי מוסדות החינוך מכל הארץ. באותו זמן התכנסו תלמידי מוסדות החינוך בצפון – ליד ציון רבי שמעון בר-יוחאי במירון.
אלפי ילדי תשב
עוד בטרם החלה העצרת הענקית בכותל, היו הדרכים המובילות אל רחבת הכותל משופעות במראות מרגשות, אלפי הילדים כ"י צעדו בסדר מופתי ובשקט להפליא אל עבר רחבת הכותל המערבי. כולם, כאיש אחד בלב אחד, עלו ובאו להשתתף בתפילת רבים על המצב הקשה השורר בארצנו הקדושה.

שעת פתיחת העצרת הגיעה. המעמד רציני ורווי רוממות ויראה. הרב נפתלי הכהן רוט, נוטל את שרביט ההנחיה לידו. בדברים נרגשים פונה הרב רוט אל ילדי הקודש ומעביר אליהם את המסר המיוחד של העצרת, בציינו את כוח תפילתם של תשב"ר, שמיום שחרב בית-המקדש ננעלו שערי תפילה ואין מקום לתפילתנו, אם לא כאשר הילדים, עליהם נאמר "מנשרים קלו", יכולים לעלות אל הקודש לפתוח לנו שערי רחמים, כי קול שוועת הילדים הוא הבל פיהם שאין בו חטא הבוקע חלוני רקיע לשמוע אל הרינה ואל התפילה. "תהא נא עצרת תפילה זו על-ידכם הילדים – פתיחת פתח לשערי הגאולה השלמה על-ידי משיח צדקנו במהרה בימינו אמן", סיים בקול נרגש הרב רוט את דבריו.

עם סיום דברי הפתיחה החל הרב רוט באמירת פרקי תהילים, כשהמוני הילדים עונים אחריו פסוק בפסוק בהתלהבות עצומה וקולם הטהור מהדהד למרחוק, וכמוה תפילת המנחה שנערכה ברוב עם.

להתרגשות מיוחדת גרמה אמירת 12 הפסוקים ומאמרי חז"ל שנאמרו על-ידי נציגי המוסדות שבאו מכל רחבי הארץ, כשכל צעירי הצאן ואיתם המוני הנאספים קוראים אחריהם.

דברי התעוררות השמיע הרב מנחם מענדל גלוכובסקי סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד, שקרא לילדים לקבל עליהם החלטות טובות בקיום תורה ומעשים טובים ועל-ידי כך יכריעו את כל העולם לכף זכות כדוגמת הילדים בימי מרדכי ואסתר שבכוח תפילתם נתבטלה גזירת המן הרשע. הרב גלוכובסקי איחל לכל הילדים שיזכו לצעוד בראש השיירה לקבל את פני משיח צדקנו.

במהלך העצרת נתנו הילדים מטבעות לצדקה כדי לשלב במעמד נשגב זה תורה, תפילה וצדקה, לביטול הגזרות הקשות, לישועה קרובה ולגאולה שלמה.

עם גמר החלק הרשמי של עצרת התפילה בירך הרב רוט ברכת כהנים, ואלפי הילדים פצחו בשירת "עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו א-ל", תוך תחושה נפשית כי אכן נתקבלו תפילותיהם ותעצומותיהם של אלפי ילדי תשב"ר, וארץ ישראל כולה תישאר בידי עם ה' לנצח, ולא יבוא עוד שוד ושבר בגבולות ישראל.

על מלאכת הארגון והסדר המופתי ניצחו ר' נועם רוט התמים ישראל כהן והתמים יהודה גליק מצוות המרכז חינוכי חסידותי של צאגו"ח בירושלים.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
ב ד ר כ ו ש ל ה ר ב י ,,,
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
שני בניי חזרו מהעצרת מלאי התרגשות וידעו לחזור על דברי הרב נפתלי רוט "אנחנו הנשק הסודי" אמר הרבי, ואכן בזכות תפלותיהם של ילדי תשב"ר יתבטלו כל הגזרות,
זו הדרך שהרבי הדריך אותנו וכל הכבוד למארגנים שמראים דוגמא נפלאה לילדינו ,
כאן המקום לוציין על האחדות הנפלאה שמצליח הרב רוט להשרות ,לפחות, בקרב הילדים, דור ההעתיד של חב"ד
2.
למי שהיה שם
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
מי שהיה שם עשה את הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות נגד פינוי - הישובים בגוש - קטיף
3.
ישר כח;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;...
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
להרב אהרונוב
על ההשקעה הרבהתמשיך כך
5.
יישר כח למלמד הניג מהחדר
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
הרב הניג כל הכבוד על הסדר המופתי בו נראית כיתתך, כיתה ה' אהלי תורה כפר חב"ד בשעת התפילה בכותל, וכשרואים את תפילתך המיחודת רואים דוגמא אישת למופת.
כל הכבוד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.