מערכת COL | יום ז' אדר ה׳תשע״ז 05.03.2017

בכולל חב"ד חושבים בריא: סדנאות תזונה במיזם החדש

במסגרת המיזם לאומי לביטחון תזונתי שהשיק משרד הרווחה בשיתוף עם 'אשל ירושלים' שעל ידי 'כולל חב"ד' - במסגרתו מקבלים רבבות משפחות כרטיס נטען לרכישת מזון, נפתחו סדנאות בריאות מיוחדות לאותן משפחות במטרה להעניק להם כלים לאורח חיים בריא  חושבים בריא
בכולל חב

לפני שלושה שבועות השיק שר הרווחה חיים כץ בשיתוף עם 'אשל ירושלים' שעל ידי 'כולל חב"ד', מיזם לאומי לביטחון תזונתי במסגרתו יחולק למעל 10,800 משפחות הסובלות מאי ביטחון תזונתי חמור - כרטיס נטען לרכישת מזון בשווי שימוש של 500 ש''ח שקלים מידי חודש. מדובר בפיילוט לשנה שייחל מידית בפריסה ארצית ב- 36 רשויות ועלותו השנתית נאמדת ב- 60 מיליון שקלים.

מטרת התוכנית הינה יצירת תשתית למעבר ממודל סלי מזון בחגים, שלרוב מסתכם בסיוע של שקלים בודדים למשפחה, לתמיכה קבועה לאורך ימות השנה. במסגרת הפיילוט, ייבחנו נקודות שלא נבדקו בעבר כמו שילוב מזון מוצל בתוך מערך הסיוע למשפחות והשתלבות גופים אשר יובילו את המזון המוצל לבתי המשפחות.

המיזם יורכב ממטה מנהל ורכזים אזוריים שכל אחד מהם אחראי על עבודתם של שמונה רכזים יישוביים. הרכז היישובי יקלוט פניות מעו''ס המשפחה באגף הרווחה המקומי ויבצע בדיקת זכאות. עם קליטת המשפחה, משרד העבודה והרווחה יעמיד לרשותה כרטיס משולב שיאפשר רכישת מוצרי מזון ב- 250 ש''ח (ללא טבק ואלכוהול) ברשתות נבחרות ובחנויות מקומיות, וקניית ירקות ופירות ומזון יבש שמקורם בהצלת מזון (שיובלו לבתי המשפחות) בעוד 250 ש''ח.

לצד הכרטיס המיוחד, משתתפים אותן משפחות בסדנאות מיוחדות וערכיות, במטרה לסייע להם להשתמש נכון עם הכרטיס המגנטי, להבין את ערכם של המוצרים הבריאים, של השפעת הפירות והירקות על איכות החיים ועוד.

השבוע נערכה אחת הסדנאות בהנחיית סטודנטים מנהריה ובמהלכה למדו הורים וילדים על פירמידת המזון וכיצד משפיע האוכל על גופנו. הילדים הכינו מתכונים בריאים ואכלו אותם יחד עם ההורים, במסגרת פעילות העשרתית-חינוכית.

הסטודנטים הנחו את הסדנה במסגרת שירות לקהילה. ההורים וילדיהם, הנהנים מהכרטיס הנטען מידי חודש, החכימו על בריאות המאכלים, הצורך בשתיית מים במהלך היום, החשיבות של הירקות לגוף, איך לפתוח ולסגור ארוחה וכדומה.

בסיום הסדנא, קיבלו המשתתפים חוברת מהודרת ובה מתכונים בריאים, שיעזרו להם באיכות החיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.