מערכת COL | יום ג' אדר ה׳תשע״ז 01.03.2017

הרה"ח ר' חיים מאיר מינקוביץ ע"ה

היום (ד') נערכה הלווייתו של הרה"ח ר' חיים מאיר מינקוביץ ע"ה, ועברה ליד 770. משם ארונו יוטס לקבורה בהר המנוחות בירושלים ● ר' חיים מאיר ע"ה, היה מוותיקי קהילת חב"ד ליובאוויטש במונטריאול, גבאי בבית הכנסת ובעל תפילה במשך קרוב ל-60 שנה ● בפנים: מתולדותיו, ותמונות מחייו  ר' חיים מינקוביץ ע"ה
הרה

ר' חיים מינקוביץ, מוותיקי קהילת חב"ד ליובאוויטש במונטריאול, נפטר בב' אדר. הלווייתו נערכה היום ועברה בשעות הצהריים שעון ניו יורק ליד 770, משם ארונו יובא לקבורה בהר המנוחות בירושלים. בן 90 היה בפטירתו.

מתולדות חייו

הוא נולד לחנה והרה"ח ר' יצחק יעקב מינקוביץ, וגדל בעיירה החסידית נעוול ברוסיה, שם התוודע להווי החסידי.

כנער צעיר, הוא שרד את המלחמה עם אחיו היהודים בסמרקנד, אוזבקיסטן. בסופו של דבר הוא המשיך ללמוד בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש ברינואה, עם המשפיע המפורסם הרב ניסן נעמנוב.

בפאריס הוא הוסמך כשוחט, ועבד במשך תקופה קצרה באירלנד. בשובו לצרפת, הוא נכנס לעסקי עיבוד ומכירת עופות.

לאחר נישואיו, עבר למונטריאול, שם קמה קהילת חב"ד חדשה ותוססת בשנת תשי"א.
שנים ספורות קודם לכן, הגיעו 9 שלוחים ע"י הרבי הקודם למונטריאול, והרב מינקוביץ מילא תפקיד פעיל בעזרה לשלוחים ולפיתוח הקהילה. הוא שימש כגבאי של הכנסת המרכזי לצד השלוחים ששירתו בתפקידי מפתח כגון הרב יצחק הנדל, הרב לייב קרמר, הרב משה אליהו גערליצקי ואחרים.

ר' חיים מאיר היה מפורסם בתפילה מעומק הלב שלו, כבעל תפילה מצטיין במשך קרוב ל-60 שנים. הוא ניהל את סדר הניגונים בסעודה השלישית בשבתות, והותיר השראה בניגונים ובהתוועדויות.

בשנת תשי"ב, כאשר הגב' מינקוביץ היתה בהריון עם ילדם השלישי, היו לה סיבוכים עם הלידה שנמשכה 4 ימים (!). ר' חיים מאיר התקשר ל- 770 בשעת לילה מאוחרת כדי לבקש ברכה, ולהפתעתו הרבה היה זה הרבי אשר ענה לטלפון. הוא נתן להם הוראה מעניינת וברכה ללידה כשורה. התינוק נולד זמן קצר לאחר מכן.

הוא הותיר אחריו את אשתו תבדלח"ט הגברת פייגל מינקוביץ, ילדיהם: ר' רפאל מינקוביץ - ניו ג'רזי; ר' יצחק מינקוביץ - מילאנו, איטליה; הרב אהרון מינקוביץ - מיאמי ביץ', פלורידה; הגב ' חנה דיאמנט - מונטריאול, קנדה; ר 'יוסף מינקוביץ - טורונטו, קנדה; נכדים ונינים.

הלוויתו התקיימה היום ועברה על יד 770 בשעות הצהריים שעון ניו יורק, ומשם ארונו יוטס לקבורה בהר המנוחות בירושלים.

ברוך דיין האמת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.