מערכת COL | יום א' אדר ה׳תשע״ז 27.02.2017

בכנס מרשים: "ברוכים הבאים" חתם את מסע התמימים

ימים ספורים לאחר ששבו מהמסע המרגש לחצרות קודשנו ומהאוהל הק' של הרבי, כחלק מ"מבצע תורה", נערך מעמד "ברוכים הבאים" לתלמידי התמימים הלומדים בישיבות אור יהודה, ישיבה קטנה וישיבה גדולה. המעמד המיוחד חתם את המסע באופן המוצלח ביותר, כשהתמימים מקבלים על עצמם החלטות טובות, בבחינת "לפרוק את המזוודות" לאחר מסע מעורר ומרומם שלא יישכח, מה שבוודאי יתבטא בעבודת השקידה בלימוד ועבודת התפילה בישיבות  "ברוכים הבאים" חתם את מסע התמימים
בכנס מרשים:
צילום: חיים טויטו
את המעמד פתח ראש הישיבה הרב שלום דובער הנדל, מי שעומד מאחורי המבצע הגדול ושליווה אותו על כל צעד ושעל במשך חודשים ארוכים. "המעמד בו אנו משתתפים כעת, נועד בכדי 'לפרוק את המזוודות' באופן הטוב ביותר", אמר הרב הנדל, "בדיוק כפי שמדברים ומעוררים בשבת בראשית, לאחר חודש גדוש בחצרות קודשנו. כפי ששבת בראשית היא הממוצע המחבר בין חודש תשרי לכל השנה, כך גם האירוע הזה, הוא הממוצע המחבר בין המסע הנעלה לשאר ימות השנה.

"המסע היה מוצלח במינוי", סיכם הרב הנדל, "אבל בדבר אחד לא נחלנו הצלחה: לא זכינו במסע לזכות בהתגלות הרבי. זעקת עד מתי תמשיך ותהדהד עד שנזכה לייעוד הגדול בביאת משיח צדקנו!"

בשל סמיכות כ"ב שבט לאירוע, הרב הנדל גם דיבר על דמותה של הרבנית, וסיפר על חלקה, בדרך הטבע, בקבלת הנשיאות של הרבי.

לאחריו נשא דבריו הרב נחמיה סגל, משפיע בישיבה הקטנה. הרב סגל עורר את הבחורים לקחת את המסע לעבודת השם בישיבה.

את המשא המרכזי העביר הרב נפתלי רוט, מחנך דגול וותיק ואהוב, העומד בראש המרכז חינוכי חסידותי. את הרב רוט הזמין הרב משה רוזנבלט, מנהל רוחני בישיבה הגדולה. "כל הצוות וההורים גדלו על קולו של הרב רוט, גדלנו יחד איתו", הקדים לומר והרבה בשבחו של איש החינוך שתרם ותורם רבות לעולם השליחות בשדה החינוך.

נאומו של הרב רוט, כמו תמיד, נופת צופים. הרב רוט חשף בפני הבחורים מענות שקיבל מהרבי, בימיו כבחור ישיבה, אז התלבט האם לעבור מהישיבה הליטאית לתומכי תמימים. הרב רוט סיפר לתמימים כיצד בכל מכתב הרבי הדגיש שיוסיף בשקידה והתמדה – וזה מה שצריך לעמוד לכל בחור ובחור בכל יום ויום.

הרב רוט כי העובדה שהצליח להפיץ את המעיינות בחוגים מחוץ לחב"ד, התאפשרה רק בזכות שלמד כמו שצריך ובכך שימש כדוגמא חיה, נא להאיר.

משא מאלף נושא נשא הדיין החסידי הרב בנימין קופרמן. "עיקר עניינו של בחור זה לימוד התורה, זה העניין המרכזי של כל אחד ואחד מכם", אמר. "מבצע תורה הוכיח שלבחור יש זמן גם מחוץ לסדרים הרשמיים, ואז ספק שאת הזמן הזה ינצלו לאחר המסע ביתר שאת וביתר עוז".

בשלב זה עלה לשאת דבריו השליח הראשי לאור יהודה, שזכה להיות בחצרות קודשנו בזמן בו היה התמימים, לאחר שזכה בהגרלה. הרב פרידמן, בדבריו החמים, עורר את הבחורים על התקשרות לרבי ולנצל את מה שספגו בחצרות קודשנו למעגל השנה.

רגע שיא באירוע היה בהקרנת קליפ וידאו מושקע, שסיכם את המסע המרומם לחצרות קודשנו, התמימים והוריהם, לצד צוות הישיבה. הקליפ החזיר את כולם לרגעים הבלתי נשכחים שהם יישכחו עמם לכל חייהם.

לאחר הוידאו, הוזמן לשאת דבריו מנכ"ל הישיבה הרב יחזקאל חנונו שסיפר על רגע מיוחד על הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא נ"ע.

את המעמד חתם הרב משה הלל, משפיע בישיבה, שקרא לתמימים להתחזק ולהוסיף בלימוד התורה. הבחורים יצאו נפעמים מהמעמד שהותיר בהם רושם כביר.

מסע התמימים תשע"ז. תם ולא נשלם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.