מערכת COL | יום ל' שבט ה׳תשע״ז 26.02.2017

מאה ילדים יהודים מאירופה במסע בני מצווה בישראל

במהלך ימי שהותם בישראל יבקרו הילדים בשורה של אתרים ומקומות קדושים. שיאו של המסע יהיה טקס בר ובת מצווה בכותל המערבי שיתקיים ביום חמישי השבוע בהשתתפות רבנים ואישי ציבור  מסע בני מצווה בישראל
מאה ילדים יהודים מאירופה במסע בני מצווה בישראל
למעלה ממאה ילדים וילדות יהודים מרוסיה, אוקראינה, בולגריה, גרמניה, הונגריה, צרפת ומדינות נוספות מרחבי אירופה הגיעו היום, יום ראשון, לישראל במסגרת מסע בני ובנות מצווה ייחודי אותו הם יקיימו במשך שבוע באתרים ומקומות קדושים בכל רחבי הארץ. המסע נערך זו השנה התשיעית, ביוזמת אגף 'מורשה' שב'מרכז רבני אירופה'.

אנשי 'מרכז רבני אירופה' שבאגף 'מורשה' פועלים בקרב קהילות היהודיות ובפרט קהילות הקטנות במזרח ובמערב אירופה להביא זהות יהודית דרך פעילות סביב השנה ובפרט בחגים.

פרויקט הדגל הוא מסע בני ובנות מצווה לישראל, שכולל שבוע של מסע יהודי מיוחד ברחבי ארץ ישראל בו משתתפים הילדים והילדות לצד מלווים. הרב יוסף ביינהקר, מ'מרכז רבני אירופה' שמרכז את הפרוייקט סיפר כי במהלך ימי שהותם בישראל יבקרו הילדים בשורה של אתרים ומקומות קדושים. שיאו של המסע הוא טקס בר ובת מצווה בכותל המערבי שיתקיים ביום חמישי השבוע בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

מסע בני ובנות מצווה נערך לילדים וילדות שלא זכו לחוש שבת או ימי שבוע כמו יהודים, כיוון שאינם מתגוררים בסביבה יהודית. מנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב מנחם מרגולין אמר כי: "הילדים חוגגים בארץ ישראל את כניסתם לעול המצוות. המסע בארץ ישראל טווה בליבם של הילדים את הקשר לתורה, ארץ ישראל והקב"ה".

השנה, לפני צאתם לישראל למדו הילדים והילדות עם מדריכים ומדריכות מתוך שתי חוברות, "שרשרת הדורות", אשר הופקו במיוחד עבורם, בהם עשו היכרות עם הזהות היהודית, ההיסטוריה של העם היהודי והמאפיינים הייחודיים לה. בסיום כל אחד מהפרקים התבקשו הילדים לסכם בשפתם את מה שלמדו.

החוברות שתורגמו לשפות ארצות המוצא של הילדים, (אנגלית, רוסית, צרפתית, גרמנית, בולגרית וכו'), עוררו שיח רב בין הילדים להוריהם, ובמקרים רבים ביקשו הורים ללמוד גם הם על העם היהודי ותולדותיו מתוך החוברת.

סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב אריה גולדברג, ציין כי השנה, לאחר הלימוד המשותף, שעורר עניין רב, הוחלט בהנהלת 'מרכז רבני אירופה' שבמהלך הביקור בארץ ישראל יתקיים חידון פומבי על החומר אשר מופיע בחוברות. הילד והילדה שיידעו הכי טוב את החומר יקבלו מתנה יוקרתית במיוחד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.