מערכת COL | יום כ"ו שבט ה׳תשע״ז 22.02.2017

לראשונה: 'לא תהיה משכלה' תשי"ב: מבואר ומפורש

לקראת שבת משפטים יצא לאור המאמר הידוע ד"ה "לא תהיה משכלה" תשי"ב מבואר ומפורש, כחלק מסדרת 'ביאורים במאמרי רבנו' מאת הרב מנחם מענדל אשכנזי ● "הבכיות העצומות של הרבי בעת אמירת המאמר קרעו את הלב, והדמעות נגרו על השולחן. כל דבר יצא מתוך פנימיות עומק הנשמה. אחרי המאמר כמה רגעים לא היה יכול להירגע וניגב הדמעות" (קטע מתוך מכתב ששיגר הרה"ח ר' משה ע"ה גורארי' לאחד החסידים בארץ הקודש) להורדה
לראשונה: 'לא תהיה משכלה' תשי
לקראת שבת משפטים יצא לאור המאמר הידוע ד"ה "לא תהיה משכלה" תשי"ב מבואר ומפורש, כחלק מסדרת 'ביאורים במאמרי רבנו' מאת הרב מנחם מענדל אשכנזי, המופץ בלמעלה מ-20,000 עותקים.

לקבלת חוברות מודפסות, ניתן ליצור קשר דרך האתר. המאמר מצטרף לסט הספרים 'ביאורים במאמרי רבינו', שני כרכים, המאגד שלושים ואחד מאמרים, מסודרים לפי מועדי השנה, ערוכים מחדש בצורה בהירה

קטע מתוך מכתב ששיגר הרה"ח ר' משה ע"ה גורארי'ה לאחד החסידים בארץ הקודש. המכתב מיום ב' ער"ח אדר ה'תשי"ב:

"בשבת קודש היה התוועדות. היה מאמר על הפסוק לא תהיה משכלה ועקרה כו' את מספר ימיך אמלא. והרבה דברי עבודה. הבכיות העצומות של כ"ק ממש קורעים הלב אף לב האבן. השתדל להתאפק בכל כחו ולא יכול והדמעות נגרו על השולחן. וכל דבר יצא מתוך פנימיות עומק הנשמה. לא הבנתי אף פעם מה זה הזזת הנפש ומרירות של עומק פנימיות הנפש. אין לעלות על הכתב ואין בכחי לתאר את מה שראיתי והרגשתי. דיבר איך שצריכים ליקר כל רגע. מה היו יכולים לעשות ומה עושים. וה' יתברך ימלא הימים כו'.

האמת אגיד לכם שאיני יודע לכתוב מה שמעתי כי כל כך היו הבכיות העצומות שלו מתוך תוכיות לב ונשמה, וכל כך היינו בהתפעלות און צו רירט עד שאיני יודע בדיוק המילים, אבל הכוונה ברורה לי. שכל רגע ושעה ויום יקר, ויהיה דין וחשבון, והאחריות והחוב והזכות. והעיקר הוא מה שלא נמסר בדיבור. עמדתי על ידו ממש וראיתי את ההתאפקות וההתאמצות שלא לגלות הצער והמרירות ושלא לבכות כל כך, אבל גדל מאד הפנימיות על כל מעצורי הנפש.

אחרי המאמר כמה רגעים לא היה יכול להרגע וניגב הדמעות. עבר במחשבתי איך מעיזים לפני כבוד קודשו לבוא .. ואצלו אשר כל רגע בחשבון, באים בסברות והבטחות שפעם יעשו ומתרצים העבר וכהאי גוונא. התביישתי לבין עצמי ממש.


להורדה: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.