מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשע״ז 21.02.2017

תושבי קריית מלאכי השתתפו בהילולת 'הסבתא מחברון' ● סיקור

מאה תושבים, בהם קבוצה גדולה של חברות מועדון ויצ"ו, עלו ביום שני כ"ד בשבט לעיר האבות בשני אוטובוסים ממוגני ירי לרגל "יום ההילולא" של הרבנית הצדקנית, בעלת מופת, מנוחה רחל שניאורסון ע"ה ● הרב יוסף הרטמן הקריא על ציון הרבנית מנוחה רחל, ועל קברי האבות פדיון נפש מיוחד ● את הקבוצה קיבלו בחברון הגאון החסיד זאב דב סלונים - רב מרכז העיר ירושלים וחבר בי"ד רבני חב"ד, הגה"ח הרב משה צבי הלפרין – יו"ר איגוד צאצאי רבנו הזקן, מנהל בית חב"ד בחברון הרב דני כהן, הצייר החסידי ר' ברוך נחשון ואנשי חברון ● בפנים: סיקור מלא, תמונות ורשמים  הילולת הרבנית מנוחה רחל בחברון
תושבי קריית מלאכי השתתפו בהילולת 'הסבתא מחברון' ● סיקור

....."חמישים שנה לא הייתי במערת המכפלה בחברון"!..."התרגשתי מאד, הייתה זאת חוויה מיוחדת"...”לאחר מלחמת ששת הימים לקחו אותנו מביה"ס לחברון... "מאז לא זכיתי לפקוד את קברי האבות והאמהות"... סיפרו תושבות קריית מלאכי.

מאה תושבים, בהם קבוצה גדולה של חברות מועדון ויצ"ו, עלו ביום שני כ"ד בשבט לעיר האבות בשני אוטובוסים ממוגני ירי לרגל "יום ההילולא" של הרבנית הצדקנית, בעלת מופת, מנוחה רחל זכותה תגן עלינו. בציונה הקדוש אמרו יחד פרקי תהילים.

משם המשיכו למערת המכפלה, גם שם העתירו בתפילה. הרב יוסף הרטמן, המארגן בהתנדבות את הנסיעות לחברון קרוב לחמישים שנה(!) חמישה דורות ממשפחתו גרו בחברון, הקריא בשני המקומות "פדיון נפש כללי" למען כל עם ישראל, למען החולים הרבים לרפואה שלימה, לישועות הכלל והפרט, ולהחשת הגאולה.

סייע בארגון הרב יוסף שניאורסון, שניהם צאצאים של הרבנית. לאחר מכן עלו לאולם גוטניק הסמוך למערה שם ציפתה להם סעודת מצווה קלה ושתיה חמה. למקום הגיעו מאות רבות של יהודים חסידי חב"ד ואוהדים מכל הארץ.

התקיימה "התוועדות" חסידית בשירה וריקודים. שמעו דברי תורה מרבני חב"ד צאצאי הרבנית הצדקנית, הגאון החסיד זאב דב סלונים שליט"א- רב מרכז העיר ירושלים וחבר בי"ד רבני חב"ד. הגה"ח הרב משה צבי הלפרין –יו"ר איגוד צאצאי רבנו הזקן.

ארגן והנחה את האירוע המרשים והמרגש הרב דני כהן - שליח הרבי נשיא דורנו ומנהל בית חב"ד חברון. דובר היישוב היהודי בחברון- ר' נועם ארנון סיפר על הקשיים הרבים העומדים בפני תושבי המקום. מחה נמרצות על "גזירת ההקפאה" כנגד בניה יהודית.

"אנו קוראים לממשלת ישראל להתעשת מיד ולצאת בתנופת בניה בחברון עיר האבות העיר העברית הראשונה, בה גר אברהם אבינו לפני ארבעת אלפים שנה", קרא.

הצייר העולמי המפורסם חסיד חב"ד- הרב ברוך נחשון מראשוני התושבים בקרית ארבע.

דמותו המיוחדת, חבוש בכומתה שחורה ומגדל זקן ארוך, מדבר בעברית רהוטה ובחוש הומור.

הוא סיפר על בנו הפעוט בן חצי השנה אברהם ידידיה ז"ל שנפטר. הוא נולד בחברון הנימול הראשון במערת המכפלה ונקבר הראשון בחלקת בית העלמין העתיקה בחברון בזכות מסירות נפשה של רעייתו שרה שתחי'ה. שאמרה לשר הביטחון: "אברהם קבר את שרה בחברון היום אני שרה קוברת את בני אברהם..."

הנסיעה סובסדה ע"י הממונה על המחלקה לתרבות יהודית- עו"ד הרב בצלאל מזרחי, מנהל המחלקה רפאל אילו בעידודו של ראש העיר מר אליהו זוהר. הרב הרטמן הודה לשלושתם במילים חמות על העזרה.

האירוע עבר ב"ה בצורה מכובדת ומרשימה. תושבים רבים "קבלו תיאבון" הביעו את רצונם לצאת לסיור יסודי בחברון עם הרב יוסף הרטמן ליום שלם, לשמוע את סיפוריו והסבריו המרתקים והמאלפים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.