מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשע״ז 17.02.2017

סקירה: ספריות חיה מושקא במרוקו ● שניאור זלמן ברגר

בעקבות הסתלקות הרבנית חיה מושקא נ"ע, יזמו שלוחי הרבי בקזבלנקה הרב שלום והרבנית גיטל איידלמן, הקמת ספריות תורניות לעילוי נשמתה, אשר בהם יוכל כל יהודי ללמוד את אשר ליבו חפץ, וגם לקרוא על דברי ימי ישראל ותולדות החסידות. ואיך הרבי הגיב על הקמת ספריות אלו? ● סקירה מיוחדת מאת הסופר החב"די הרב שניאור זלמן ברגר  ספריית חיה מושקא במרוקו
סקירה: ספריות חיה מושקא במרוקו ● שניאור זלמן ברגר



בעקבות הסתלקות הרבנית חיה מושקא נ"ע, יזמו שלוחי הרבי בקזבלנקה הרב שלום והרבנית גיטל איידלמן, הקמת ספריות תורניות לעילוי נשמתה, אשר בהם יוכל כל יהודי ללמוד את אשר ליבו חפץ, וגם לקרוא על דברי ימי ישראל ותולדות החסידות.

ספריה גדולה הוקמה בקזבלנקה, וספריות נוספות במקנס, מרקש, ראבאט, פאס ועוד.

על הקמת הספריה בקזבלנקה ויעודה סיפרה הרבנית איידלמן: "לאור המחסור בספריה תורנית החלטנו לעשות מעשה והקמנו "ספריה ע"ש הרבנית חיה מושקא – ליובאוויטש" למרות קשיי התחלה, יש לנו כיום עשרת אלפים ספרים בספריה שלנו, ספרי קריאה, לימוד ועיון לכל הגילים והרמות.

"חשוב לזכור שכאן לא ניתן לקנות בכלל ספרים בנושאי יהדות ועל כן כל ספר (אפילו אם הוא בצרפתית) יש לייבא מחו"ל, לאחר מכן עוברים הספרים צנזורה, מכס ורק אחר כך אפשר להושיב אותם אחר כבוד בספריה לתועלת הציבור. בבניין הספריה מתקיימת מכללה למורות ובימות הקיץ השתלמות למורות, בה משתתפות לפעמים, להרצאות מיוחדות גם נשות הקהילה שאינן עוסקות בהוראה. בבניין זה נמצא גם בית הכנסת 'תפארת מנחם מענדל ליובאוויטש' המשופץ והמורחב יש בו כולל ואף מקווה טהרה".

הרבי התייחס באופן מיוחד להקמת ספריות אלו, כפי שסיפר הרב איידלמן: "לאחר שהקמנו את הספריות שלחתי לרבי דיווח עם תמונות מהספריות. לאחר זמן שהיתי בבית חיינו, ובעת היכנסי למזכירות שוחחתי עם מזכיר הרבי הרב יהודה קרינסקי, ולפתע הוא מתחיל לדבר איתי על הספריות שעשיתי ומשבח את הקמתן, ואף סיפר שראה את התמונות.

"תמהתי בפניו, שהרי מלבד לרבי, לא שלחתי לאיש את התמונות, ואז הוא מפתיע ואומר לי: "הרבי מסר לי את התמונות ואמר לי [תוכן הדברים] שמזה יראו וכן יעשו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.