מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשע״ז 17.02.2017

נסיעת מבחן – פולקסוואגן גולף

איך מצליחים בפולקסוואגן לייצר רכב שהפך למותג, מה הסוד שגורם למיליונים לרכוש אותו בכל העולם כבר 37 שנה, יצאנו לבדוק.
נסיעת מבחן – פולקסוואגן גולף
ב"ה
אם יש משהו שעומד לנגד עיניהם של רוב היצרנים בעולם במהלך פיתוח דור חדש לרכב, אז זה כנראה הפולקסוואגן גולף. אז מה גורם לה להיות מודל לחיקוי ולהשראה?
במבט ראשון אין לגולף שום דבר שובר מוסכמות, נהפוך הוא, דווקא שמרנות זוהי המילה ואם לא ממש עוקבים, אתם עלולים לחשוב שהגולף שלפניכם היא משנת יצור 2010. זה לא שהגולף נראית מיושנת, זה נובע מזה שהיצרן הוא שמרני באופיו ובתפיסתו ולא ממהר לגעת באופן דרמטי בעיצוב, אלא לחדד ולעדכן את מה שצריך. אולי זה דווקא מה שהפך את פולקסוואגן ליצרן הרכב הגדול בעולם בשנת 2016.
שני רמות איבזור ומחיר לגולף. אנחנו קיבלנו את ה"טרנדליין" הפחות מאובזר שלא מגיע עם תאורת לד או צמיגי ענק (15 בסה"כ), אבל מצויד במראות מתקפלות וחישוקים קלים. הכניסה לתא הנוסעים מכניסה לאווירה שמלווה אותנו הרבה זמן אחרי סיום המבחן. אמנם ריפוד המושב פשוט ואין מצלמת רברס, אבל הנדסת האנוש, המושבים הנוחים, מערכת המולטימדיה המעולה, בלם היד החשמלי שעובד יופי בפקקים ותחושת המרחב הנובעת גם מהחלונות גדולים שלא מנסים להתאמץ להראות קרביים וצרים הופכים את הגולף למקום שמאד נעים לשהות בו.
מרחב הרגליים מאחור סביר, יש פתחי מיזוג ולנוסע האמצעי לא תמיד יהיה מקום לרגליים בגלל תעלת ההינע. תא המטען סביר בהחלט ומפתיע בגודלו באופן יחסי. שני גרסאות מנוע בנפח 1.400 סמ"ק קיימות בגולף. ה"טרנדליין" מפיק ממנו 125 כ"ס וה"קומפורטליין" 150 כ"ס. המנוע הזה מצליח להתייצב בליגה בפני עצמו. הוא חזק יותר מכל מנוע בסגמנט ותיבת ההילוכים שהוצמדה לו עובדת בהרמוניה. אין הרגשה של מחסור בכח כמעט בשום מצב ואת העליות לצפת וירושלים הוא בלע בזלזול. אחרי שני תדלוקים הופתענו לגלות שהוא גם לא צמא במיוחד. בנסיעות מאומצות הוא גמע 12 ק"מ לליטר ועל כביש שש מדדנו 15 ק"מ לליטר. אחיזת הכביש כמעט פנומנלית ושום דבר לא הצליח להוציא אותה משלוותה. זה בטיחותי וזה טוב מאד אם אתם רוצים לנהוג קצת יותר מהר גם במקומות שהכביש מתעקל.
מה שמעט מפריע זה המיתלים הקשוחים, היעדר בטיחות אקטיבית ורעשי רוח שהופיעו מוקדם מידי ושיבשו מעט את השקט המופתי.
לסיכום: הכניסו את כל היתרונות לסל אחד (הנדסת אנוש, המרחב, אחיזת כביש והמנוע) הוסיפו את האיכות ה"יקית" ותבינו מדוע הגולף היא מותג בפני עצמו.
אפילו הגולף ברמת הגימור "טרנדליין" שלא מקבלת את כל האיבזור והפינוקים שקיימים היום בסגמנט, היא הרבה יותר רכב מכל מיני צעצועים ממונעים שנוסעים בכבישים הציבוריים.

רמת הגימור "קומפורטליין" תוסיף למחירה של הגולף 15.000 ₪ בנוסף ל-130.000 ₪ שהיא עולה ובה תוכלו לקבל מנוע חזק יותר, גג שמש, צמיגים בגודל 16, keyless, ריפוד מהודר ועוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.