מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ז 15.02.2017

"ווי וואנט משיח נאו!" ● רשמים משבת צבאות השם הגדולה

"אמן, יהא שמיה רבה" זעקו הקירות של 'זאל' הישיבה. ● כך נראתה שבת צבאות השם, כשלמעלה מאלף חיילי צבאות השם התפללו יחד בחיות גדולה, התוועדו ועסקו בפעילויות הקשורות בביאת המשיח ובהבאת הגאולה. ● COL מגיש רשמים מהשבת המיוחדת  לכתבה ותמונות
(צילום: חיים טויטו)

לאחר יום שישי עמוס ומשופע בפעילויות ותכנים, התקבצו החיילים אל אולם התפילות לקראת כניסתה של שבת צבאות השם עוצמתית.

דל העט מלתאר את עוצמתה של תפילת מנחה ראשונה בשבת שכזו. למעלה מאלף חיילים המתפללים באולם אחת, עם כוונה אחת - "להביא לימות המשיח". הדי קריאות ה'אמן' וה'יהא שמיה רבא' נשמעו הרחק מעבר לתחום האולם.

החיילים ניצבו על מקומם, חייל חייל וסידורו בידו, לוחשים את התפילה במתינות ראויה, עיניהם נעוצות בסידור שבידם, וכל כולם חדורים במטרה שלפניהם, "להביא לימות המשיח", תוכן שחזר על עצמו בכל פרט ופרט מהשבת.

בסיומה של תפילה, לאחר חלוקת הצל"שים למצטיינים שמבין החיילים, האזינו החיילים בקשב להסברו הקולח של אחד הגנרלים, שהבהיר באוזניהם, כי מעבר לפעולה האישית שיש לכל אחד על עצמו בכל הנוגע לזירוז והבאת הגאולה, מוכרח הוא גם כן לפעול על הזולת, על סביבתו, על מנת להביא לימות המשיח, ובהתאם לכך, ייצאו החיילים כולם, בחלוקה לפלוגות אל בתי הכנסת בכפר, על מנת לעורר את התושבים אודות הצורך וההכרח בזירוז והבאת הגאולה.

בתהלוכה עוצמתית, יצאו הפלוגות, אחת אחר חברתה, בסדר מופתי ובמארש של נצחון, אל בתי הכנסת הרבים שבכפר חב"ד, שם זכה כל בית כנסת להאזין לחייל בצבאות השם שחזר על שיחה של הרבי ועורר על הצורך "להביא לימות המשיח".

ומשם, בחזרה אל הישיבה. בטרם החלה תפילת מעריב, נאמו קציני הפלוגות על כוחה של הפעולה אותה ביצעו החיילים, ועל יכולתו של כל אחד ואחד מאיתנו להשפיע על סביבתו.

את תפילת קבלת שבת הזו, לא ישכחו המשתתפים עוד זמן רב. "שבת קעמפ איז אזוי ווי שמחת תורה", וקירות אולם התפילות יעידו על כך - התפילות והריקודים, הניגונים בשעת "לכה דודי", רגלי כסאות רבים קרסו מעוצמת להט הריקודים, בפנים אדומות ובגרונות ניחרים, זעקו החיילים את מילות התפילה, כומתותיהם לראשיהם ועיניהם עוקבות מתוך הסידור אחר מקומו של החזן, כיאה לחיילים בצבאות השם החדורים ברמ"ח איבריהם במטרתם החשובה.

עם תום התפילה, נהרו החיילים אל אוהל הסעודות הענק. המקום, שהוכן בקפידה לקראת בואם של החיילים, עמד הכן, בוהק ומצוחצח, מסודר למופת בטורים של כסאות ושולחנות הערוכים ועמוסים בכל טוב, כשבין צלחת לצלחת עומד בקבוקון שעליו תווית "היין המשומר" ובו אצורה כמות קטנה של יין אותו חילק הרבי במעמד 'כוס של ברכה'.

לאחר שהתקבצו החיילים במקומם, סיירת סיירת בשולחנה המיועד לה, וכמובן לאחר שירת "שלום עליכם" ו"אשת חיל" במנגינת קעמפ, פצח הגנרל בברכת הקידוש כשדממת האזנתם של אלף החיילים זועקת את ה'קבלת על' - המצרך הבסיסי של כל חייל בצבאות השם.


הלב נקרע למראם של מאות חיילים
בצבאות השם, הצמאים לזכות לחזות
בפני מלך, תינוקות אשר לא חטאו
ותאוותם אחת "מלך ביפיו תחזינה עינינו"!

                                                           

לעומד על הבמה ומביט נכחו, היה המראה העוצמתי הזה, של אלפי האנשים הגודשים את המרחב וממלאים את כל שדה הראיה, כדי נתינת רגש של שמחה, רגש של התרוממות רוח, למראה צבאו של הרבי - אותו צבא שהקים הרבי לפני למעלה משלושים ושש שנים, ומונה כיום אלפי חיילים בארץ הקודש, מתקבץ יחד למקום אחד, כאיש אחד בלב אחד, מתוך אהבת ואחדות רעים, חיל אשר בינו ובין המטרה אין מונע ומעכב, 'תינוקות של בית רבן' שאין להם בעולמם מלבד הוראותיו הקדושות של הרבי, יושבים יחד וזועקים את סיסמתם ותמצית חיותם "ווי וואנט משיח נאו"!

בעיצומה של סעודה, פוצחים החיילים לקול הכרזת הגנרל בניגון משותף של אחד מהמנוני השבת "רבי אוי רבי זקוקים לך, השם השם רחם נא, שבענו מרורים הגלות כה קשה - מדוע לא הגיעה הגאולה, בניך צמאים להיות איתך . . תבוא הגאולה תקויים הנבואה - הנה זה משיח בא"!
הלב נקרע למראם של מאות חיילים בצבאות השם, הצמאים לזכות לחזות בפני מלך, תינוקות אשר לא חטאו ותאוותם אחת "מלך ביפיו תחזינה עינינו"!

אין איש שחזה ביופי טהרתם של חיילי צבאות השם ולא נרעד מעוצמתם של רגעים. כאב עצום של למעלה מעשרים ושלוש שנות גלות בתוך גלות התפרצו מגרונותיהם של החיילים בדמות ניגון ומילים.

אוי רבי - - -

לאחר מכן החלו מנגנים החיילים בזה אחר זה את ניגוני הפלוגות - ניגון לר' זלמן זלטופולסקי וניגון לר' חוניע מרזוב, ניגון של שבת ויום טוב, נגון מניגוני ר' הלל, וכן הלאה, כל פלוגה וההמנון המיוחד לה.

לאחר מכן עלה על דוכן הנואמים אורח השבת הרב ירחמיאל שי' גורליק שליח הרבי לעיר חולון, כלבה המתפרצת היו מלותיו נזעקות אל חלל האוהל. איש לא נותר שקט אחר סיפורו המרטיט, לשמע תביעתו חסר הפשרות, "לרבי - נותנים את הראש"!
אין פשרות ואין דרכי קיצור, את תמצית חלבנו ודמינו נמסור לנצחון המלחמה, לא נסתפק בנתינת משהו, מעט, ואף יותר מזה, לתביעתו של הרבי, כי לרבי - - נותנים את הראש!

לאתנחתא של סיפור, עלה מנהל הארגון הרב שלמה שי' אזימאוו, שליח הרבי לעיר כפר סבא, תוך שהוא ממחיש את דבריו בצורה ויזואלית על ידי הצגת מוצגי ענק של פרטים מתוך סיפורו.

בין השולחנות חולקו על ידי הצוות המסור, אלפי דגלים צבעוניים, כחלק ממשחק משותף בין כלל החיילים והצוות, שנבנה במיוחד בצורה כזו על מנת להתגבר על גודלו הענק של האוהל רב המימדים.

בהקשר לכך ניתן להוסיף, כי גודלו העצום של האוהל, הכריח הכנה והיערכות מיוחדת על מנת לפעול בצורה מסודרת במשך הסעודה. לשם כך, קיבלו כל אחד מן הגנרלים ערימת שלטי ענק, ובהם הוראות למשך כל זמן הסעודה - "קידוש", "אזמר בשבחין" וכן הלאה. בצורה שכזו גם יצאו ששת הפלוגות אל שורת ברזי הנטילת ידיים שנבנתה מאחורי האוהל.

במשך כל העת עמלו חברי הצוות המופקדים על הצד הגשמי של השבת, למלאות את צלחותיהם של החיילים באוכל משובח ומיוחד, מתוך תפריט שהוכן ונבנה בקפידה על ידי האחראים לכך מתוך הצוות. האוכל כולו, הובא במיוחד ממסעדת 770, שפתח מטבח מיוחד בצמוד לאוהל הענק, על מנת לספק את אלפי המנות בצורה ראויה ומושלמת.

עם סיומה של הסעודה, לאחר ברכת המזון משותפת כמיטב המסורת באירועי צבאות השם, חולקו החיילים המתארחים בבתים שונים ברחבי כפר חב"ד לקבוצות המובלות בידי צוות אחראי שדאג כי החיילים הגיעו כולם בשלום אל מקומות האירוח שלהם.

גוט שבת חיילי צבאות השם - -

אל בוקרה של השבת השכימו הילדים בהתלהבות מיוחדת, מחכים להפתעות היום. בשעה שמונה וחצי כבר הייתה הרחבה שסביב בית אגו"ח - 770 מלאה בחיילים צוהלים, אז, התקבצו כולם סביב המפקדים המסורים שחילקו בידיהם שקיות שוקו ומזונות, ומיד לאחר מכן התיישבו כולם ללימוד חוויתי של תוכן הלימודים המיועד לשבת בבוקר, בו הבינו והפנימו החיילים כיצד ואילו דרכים מיוחדות לימד אותנו הרבי כסגוליים לזירוז הגאולה ביותר.

ומרחבת 770 אל אולם התפילות, שם, קראו הילדים את תחילתו של פרק מ"א בספר התניא, והחלו בתפילת שחרית של שבת צבאות השם.

התפילה, כקודמותיה, הייתה מלאה בחיות ובכוונה, הגנרלים הסתובבו בין הטורים וחילקו למצטיינים את אותות ההצטיינות, והחיילים כדרכם, סיפקו להם הזדמנויות רבות להענקת אותם הצל"שים.

עם תומה של תפילת שחרית, עלה אל הבימה המשפיע הרב מנחם מענדל שי' לוין ודיבר מעניינו של יום, על הקשר שבין חמשה עשר בשבט לחיילים בצבאות השם, כהוראתו הקדושה של הרבי אודות כינוסי הילדים שיש לערוך ביום זה. כמו כל פרט בשבת זו, בין הדברים הודגש גם הקשר עם העבודה ד"להביא לימות המשיח".

לקראת קריאת התורה חולקו בין החיילים דפי הכרומו המהודרים עליהם הודפסה הפרשה, באותיות מאירות עיניים, לנוחיות המעקב של החיילים אחר מיקומו של ה'בעל קורא'.

החיילים שהצטיינו במהלך התפילה זכו לעקוב במשך העליות אחר ה'בעל קורא' מתוך שישה חומשים בהם השתמש הרבי, כשמידי עלייה מתחלפים המצטיינים, והמסיימים מקבלים על עצמם החלטות טובות מיוחדות מתוך רשימה מיוחדת שהוכנה מראש, כשכל מצטיין מקבל עם ירידתו מהבמה תעודה מהודרת על זכייתו והחלטתו הטובה.
כמו החיילים, כך גם הקצינים, קיבלו על עצמם כל אחד החלטה טובה מיוחדת לזירוז הגאולה.

סעודת שבת בבוקר, מהדגים ועד לבשר, מלאה בתוכן חסידי איכותי, ניגונים והמנונים, נאומי קצינים, קערות פירות מחולקות בין השולחנות כהוראתו של הרבי, הכל נע בסדר מסודר ומדוייק.

ומאולם הסעודות נעים החיילים בחזרה, אל הישיבה.
שם ממתינים להם הצוות על הבמה עם משחק חוויתי ומרתק, המשלב הצגות פנטומימה וחיפוש ברחבי הכפר אחר המטמון שהוחבא מבעוד מועד. החיילים מתפזרים לפי פלוגות, מוצאים את המטמון ורצים בחזרה אל הזאל לפנטומימה הבאה והמשימה החדשה.
המשחק, בעזרת הצגות הפנטומימה מעביר לחיילים בצורה מוחשית הלכות חשובות מתוך חומר הלימודים השנתי ותוך כדי משלב בוחן על בסיס ניקוד קבוצתי במתכונת מיוחדת.

השמש השוקעת בפאתי רקיע, מבשרת על פעמי סיומה של השבת המיוחדת, והחיילים המודעים לכך ולתחרות הצמודה הניטשת בין הפלוגות, משקיעים את כל כולם בתפילת מנחה האחרונה לתחרות השבת.

לאחר סיומה של התפילה, נבחרים הנציגים הנבחרים מבין החיילים המצטיינים ומובלים אל חדר המתנות העתיד להיפתח במוצאי שבת. לראשונה מתוך השעות הקרובות, נכנסים החיילים על מנת לבחור מתנה מיוחדת על הצטיינותם.

ובינתיים, מאולם התפילות נשמעים הדי הניגונים למרחוק. רבים מתושבי כפר חב"ד נוהרים אל הזאל על מנת להשתתף בסדר הניגונים המיוחד, ששמו המיוחד יצא לו בשנים האחרונות כאירוע שאין לפספסו. האוויר דחוס, מפלס החום עולה והגרונות ניחרים, הרגעים האחרונים של השבת מסרבים לעזוב את האולם, כאילו הזמן מנסה לעמוד מלכת.

בעיצומם של הניגונים עולה על הבמה אורח השבת שליח הרבי לעיר חולון הרב ירחמיאל שי' גורליק, ומשתף את הילדים בסיפור מיוחד כשתוך כדי הסיפור משולבים ניגוני הרבי אותם שר הקהל כולו יחד עם הרב גורליק.

את הסדר כיבדו בהשתתפותם משפיע הארגון הרה"ח זלמן גופין, הרב חיים פרוס מו"צ בכפר חב"ד ויו"ר ארגון נוער חב"ד וצבאות השם באה"ק הרב שמעון רבינוביץ.

תפילת המעריב הבאה כבר שברה את כל השיאים שנקבעו בעוצמתם של תפילות שבת זו, והחיילים הראו את יכולתם ועוצמתם בתפילה בכוונה ובחיות. צוות ההדרכה עבר בין הטורים כשהוא מעודד את הילדים ומראה דוגמה חיה לתפילה חסידית.

מראה משובב היה התקבצותם של החיילים סביב אבוקות האש לברכת "בורא מאורי האש", בשיאה של מעמד ההבדלה שערך יו"ר ארגון נוער חב"ד וצבאות השם בארה"ק הרב שמעון רבינוביץ.

א גוטע וואך חיילי צבאות השם!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.