מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ז 15.02.2017

הרשקופ: "בלילה זורקים אבנים, וביום באים לעבוד – זה לא מקובל"

עליית מדריגה נגד הטרור מחוסאן? הבוקר הוחלט על עוצר עבודה לתושבי חוסאן הבאים לעבוד בעיר ביתר עילית ● נציג חב"ד בביתר ר' יעקי הרשקופ התראיין יחד עם אהרן ברזבסקי ברדיו קול חי אמש: "לעשות עוצר עבודה על הכפר, שידעו שהעובדה שילדים זורקים עלינו אבנים בלילה, וביום באים לעבוד אצלינו – לא מקובלת עלינו" ● בפנים: על כביש הטרור, וידאו מפעולות צה"ל בחוסאן, וההקלטה המלאה  כביש הטרור
הרשקופ:
בתמונה הקטנה: ר' יעקי הרשקופ, על רקע עבודות הנדסיות של הצבא לסגירת מעבר פנימי בתוך הכפר חוסאן (צילום: בטחון שדה)

כתב COL 

לאחר תקופה ארוכה של טרור אבנים מתמשך נגד מכוניות של תושבי ביתר, צור הדסה, מבוא ביתר, ובית שמש הנוסעות בציר 375, ופציעתם של כעשרה נוסעים בשבועות האחרונים, כוחות הביטחון החלו השבוע בסדרת פעולות נגד תושבי הכפר העויין חוסאן.

מידי יום נרשמים בכביש חוסאן אירועים בהם משליכים ערבים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כלי רכב החולפים במקום וכן לעבר כוחות צה"ל בכביש עצמו וכן בפעילות בתוך הכפר.

בתחילת השבוע, כלים הנדסיים של הצבא חסמו את הכביש הפנימי בתוך הכפר, כדי לאלץ את תושבי חוסאן להשתמש בציר עוקף חוסאן – יחד עם המכוניות של היהודים מביתר והסביבה, ובכך להרוויח שני דברים: א. לחץ על התושבים. ב. כלי הרכב שלהם יסעו בכביש מה שאולי יצמצם את זריקות האבנים ובקבוקי התבעירה.

אחד האתרים החרדים יצא בכתבה ובה נאמר כי יש זעם בכפר חוסאן על צעדי הענישה של הצבא, שכביכול אינם יכולים לשלוט על ה'שבאב' שזורקים אבנים, והצבא מתנכל לתושבים חפים מפשע. כמו כן, עלתה הטענה שכביכול קבלנים יהודים מביתר נפגעים כלכלית מצעדי הענישה והם תובעים להפסקתם. מה שעורר כצפוי תגובות תמוהות מצד תושבי ביתר, שסובלים במשך שנים מטרור בלתי פוסק שלא זכה לסיקור ראוי בכלי התקשורת, ואילו כאן מצטיירת תמונה הפוכה, כיצד שני תלוליות עפר בכפר חוסאן מביאות "זעם מבכיר בכפר חוסאן"...

גם הצעדים של עריית ביתר "להציף את עוקף חוסאן באור" לא הועילו הרבה מבחינה עובדתית, וטרור האבנים הוסיף להשתולל באין מפריע.

בעקבות לחץ תושבי ביתר, העלו בצה"ל מדרגה כנגד טרור האבנים בכביש עוקף חוסאן שבגוש עציון.

רק השבוע, ביום שני, נפצע באורח קל נהג רכב שנסע במקום, זאת כתוצאה מידויי אבנים של ערבים.

הלילה (רביעי) פשטו כוחות צה"ל על הכפר חוסאן והחרימו 12 כלי רכב בלתי חוקיים. כמו כן, נעצרו שני ערבים החשודים בידויי אבנים לעבר כלי רכב. כך נמסר מדובר צה"ל.

הבוקר לא הוכנסו פועלים ערבים מהכפר חוסאן לעבודות שונות בעיר ביתר, זאת כענישה על טרור האבנים המתמשך, וכמנוף לחץ על האוכלוסייה. לא ידוע בשלב זה כמה זמן ימשך עוצר הכניסה לתושבי הכפר.

ר' אהרן ברזבסקי קבלן תושב ביתר, ור' יעקי הרשקופ נציג חב"ד בעיריית ביתר, התראיינו אמש ברדיו 'קול חי' והביעו את דעתם הנחרצת כי רק סגר עבודה מתמשך – למרות הנזק הכלכלי לענף הבנייה בביתר – יועיל בהפסקת הטרור מהכפר העויין.

האזינו>>

להאזנה - לחצו כאן



כוחות צה"ל סוגרים כביש בתוך הכפר חוסאן. (צילום: קבוצת ביטחון שדה) צפו בוידאו:

לא מצליחים לצפות? לאופציה הנוספת - לחצו כאן


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.