מערכת COL | יום י"ז שבט ה׳תשע״ז 13.02.2017

מ'חב"ד לנוער' באהבה: אלפי ערכות ט"ו בשבט

בדרום, בצפון ובמרכז - שלוחי הרבי הפועלים במסגרת ארגון 'חב"ד לנוער' פשטו בסוף השבוע על המרכזים הרפואיים, כשהם מצויידים באלפי ערכות של פירות לרגל ראש-השנה לאילנות ●  מנהל מחלקה: "החב"דניקים - היחידים שזוכרים כל חג" ●  על הפעילות ניצחו הרב מענדי קנייבסקי והרב לוי מנדלזון  לכתבה המלאה
מ'חב
בזו אחר זו פשטו בסוף השבוע קבוצות שכל אחת מהן מנתה עשרות נערים ונערות על המרכזים הרפואיים הגדולים בישראל, בסיומו של מבצע מתוכנן היטב: העלאת חיוך על פניהם של החולים גם בחג "שולי" כמו ט"ו בשבט.

במשך שעות ארוכות עמלו חניכי סניפי 'חב"ד לנוער' על הכנת ערכות ט"ו בשבט, והחל מיום חמישי בערב, למחרת ביום שישי, וגם אתמול (א') הם הגיעו למחלקות השונות, חילקו את הפירות המתוקים וגרמו לחולים לרגעים מתוקים; להבנה שיש מי שזוכר אותם.

מדובר ביוזמה משותפת של הרב מענדי קנייבסקי, מנהל 'חב"ד לנוער', יחד עם הרב לוי מנדלזון המנהל את הפעילות של שלוחי הרבי בבתי-הרפואה בישראל. על שני הארגונים אחראי הרב משה שילת, שהפעילות מבוצעת בהכוונתו ובניהולו.

אל בית-הרפואה 'מאיר' בכפר-סבא הגיע השליח הרב משה חזן ורעייתו, בראש 18 מתנדבים ומתנדבות. הם חילקו 980 ערכות בכל מחלקות המרכז. "מנהלי המחלקות התרגשו ואמרו שחב"ד הם היחידים שזוכרים כל חג וכל יום מיוחד. הוא אמר כי הוא 'מחכה שכל עם ישראל יהיו חב"דניקים'", מספר הרב חזן.

הרב שלום סגל הגיע עם כ-20 נערים למרכז הרפואי בתל השומר ובעזרת השליח שם, הרב מתתיהו ברגמן, חולקו כ-1,000 ערכות בכל המחלקות. לדבריו, "במחלקת לב פגשנו יהודי מבוגר שהתרגש מאוד וסיפר לנו שט"ו בשבט הוא יום הולדתו, והוא רואה את הגעתנו כמתנת יום הולדת".

השליח ברחובות הרב שמואל מנדלזון פעל עם כ-20 נערים במרכז הרפואי 'קפלן' ברחובות, ואל חדר המיון במרכז הגיע גם הרב יפת מדוויל מרמלה, יחד עם כ-15 נערים.

ל'סורוקה' בבאר-שבע הגיעה קבוצה מהיישובים היוקרתיים עומר-להבים, יחד עם השליח במקום מטעם 'חב"ד לנוער', הרב יודי פלמן.

הרב מנדי טורקוב פעל עם חניכיו ב'פוריה' שבטבריה, והרב יוסי גולדשטיין שימח את החולים ב'כרמל' בחיפה וב'זבולון' בקריית-ביאליק.

הרב גולדשטיין סיפר: "ביום שישי יצאנו לחלוקה יחד עם 15 מתנדבים ומתנדבות מ'אורט ביאליק' לחלק כ-1,000 ערכות ט"ו בשבט בכל המחלקות במרכז הרפואי 'כרמל' בחיפה. היינו במחלקת הילדים ופגשנו זוג הורים עם הבן שלהם. כשהם ראו את המתנדבים מגיעים עם הערכות, ירדו דמעות מעיניהם והם שאלו 'ט"ו בשבט כבר הגיע?', מרוב צער ושהייה לצד הילד לא שמו לב שט"ו בשבט הגיע. אדם אחר, שיש לו את 'המחלה הידועה' בדם אמר שהוא מרגיש שנתנו לו זריקת עידוד והיה מאוד נרגש". לדבריו, "היום - ראשון - יצאתי עם קבוצה נוספת בת 16 מתנדבים ומתנדבות לקרייה הרפואית 'זבולון' בקריית ביאליק. חילקנו בכל המחלקות כ-200 ערכות ט"ו בשבט למאושפזים ולמבקרים והיה מאוד שמח ומרגש".

הרב מענדי קנייבסקי אמר: "מדובר בפרויקט שקיימנו גם בט"ו בשבט בשנה שעברה, אך השנה ב"ה הוא היה גדול הרבה יותר. הביקוש היה גדול ממה שחשבנו והערכות נגמרו בתוך זמן קצר. אני מודה לשלוחים היקרים ולבני הנוער על הפעילות. בעוד כשבוע ימים ניסע לכינוס העולמי של C-teen במרכז חב"ד העולמי בניו-יורק ואני בטוח שהנערים והנערות שיגיעו לשם מארץ הקודש יחזרו עם אנרגיות גדולות עוד יותר, במטרה לבצע את הפעילות לאורך כל ימות השנה, כדי להכין את העולם לגאולה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.