מערכת COL
|
יום י"ח אדר א ה׳תשס״ה
27.02.2005
"פלג קטן והזוי העושה נזק לאנשי גוש קטיף"
הרב שי פירון ראש אולפנת ישורון התראיין לתוכנית הבוקר של ערוץ 10 ודיבר על הנזק החמור שעוררו "אנשי הפלג הקיצוני והמשיחי של חב"ד- פלג קטן והזוי העושה נזק בלתי הפיך לאנשי גוש קטיף, לאנשי ארץ ישראל השלימה, ולכלל עם ישראל". לצפייה לחצו כאן
'כהני הדת' בגילגול עיניים. צילום: ערוץ 10
לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
19 תגובות
1.
רובו דרובו
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
דבריו של שי פירון הינם דעתם של רובו דרובו מהעולם היהודי על 'ההזוים'.
2.
לעשות היפך דברי הרבי, בשמו של הרבי!?
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
יצא לי לשוחח שעות רבות עם כמה וכמה הוגי דעות משיחיים. דיברתי איתם על כל נושא חב"די - 'עבודה', 'השכלה', 'אהבה בשרית' לרבי, יראת שמים, הידור בקיום תורה ומצוות, אמונה אמיתית בקב"ה ובתורה - ומצאנו את עצמנו חולקים בכל נושא.
בסגנון אחר: אני לא אמרתי דברים משלי, והם לא אמרו דברים משלהם. אני אמרתי את שמשפיעי אומרים, והם אמרו את שמשפיעהם אומרים.
אבל נוצרה בעיה חדשה: יוצרי התנועה המשיחית (הראויים להערכה באופן אישי כאנשי מעשה, אך בפירוש לא כחסידי חב"ד) - מחקו את כל מאתיים שנות החסידות, והפכו את הרבי מנשיאו של דור השביעי, לנשיא האחד והיחיד - הראשון.
באותיות פשוטות: אין כאן מקומו לנתח זאת באריכות, אולם, בוודאות הכי גמורה - האידאולוגיה של המשיחיסטים - אין לה קשר ממשי עם מהותה ועניינה של תורת חסידות חב"ד.
אין לה בעיה עם זה, כל עוד אינכם קוראים תגר על הלכות התורה - עשו מה שאתם רוצים. אבל מדוע אתם נדבקים לחב"ד?! עשו תנועה חדשה, אמרו שאתם חסידות חדשה, הבטלה לאותו צדיק, שהיה גם נשיאה של תנועה נוספת, תנועה קדושה, מבוססת ומגובשת זה כמאתיים ויותר שנים!
מה לכם איתנו?!
במידה ואתם חושבים שחב"ד היא הדרך המובילה בית א-ל - קבלו את דרכה לצמיתות בהזדמנות, אי"ה, אוכיח אחת לאחת את ה"המצאות" של המשחיסטים, ושונותם המהותית מדרכה של חסידות חב"ד.
בסגנון אחר: אני לא אמרתי דברים משלי, והם לא אמרו דברים משלהם. אני אמרתי את שמשפיעי אומרים, והם אמרו את שמשפיעהם אומרים.
אבל נוצרה בעיה חדשה: יוצרי התנועה המשיחית (הראויים להערכה באופן אישי כאנשי מעשה, אך בפירוש לא כחסידי חב"ד) - מחקו את כל מאתיים שנות החסידות, והפכו את הרבי מנשיאו של דור השביעי, לנשיא האחד והיחיד - הראשון.
באותיות פשוטות: אין כאן מקומו לנתח זאת באריכות, אולם, בוודאות הכי גמורה - האידאולוגיה של המשיחיסטים - אין לה קשר ממשי עם מהותה ועניינה של תורת חסידות חב"ד.
אין לה בעיה עם זה, כל עוד אינכם קוראים תגר על הלכות התורה - עשו מה שאתם רוצים. אבל מדוע אתם נדבקים לחב"ד?! עשו תנועה חדשה, אמרו שאתם חסידות חדשה, הבטלה לאותו צדיק, שהיה גם נשיאה של תנועה נוספת, תנועה קדושה, מבוססת ומגובשת זה כמאתיים ויותר שנים!
מה לכם איתנו?!
במידה ואתם חושבים שחב"ד היא הדרך המובילה בית א-ל - קבלו את דרכה לצמיתות בהזדמנות, אי"ה, אוכיח אחת לאחת את ה"המצאות" של המשחיסטים, ושונותם המהותית מדרכה של חסידות חב"ד.
3.
שאילה ל-2
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
אתה פותח דיון מעניין.
האם אתה יכול לרשום כמה עניינים / פרטים (חוץ מענייני משיח) בהם המישיחיסטים "מוחקים את מאתיים שנות החסידוד"? אני בטוח שזה יכול להיות דיון "גדול".
האם אתה יכול לרשום כמה עניינים / פרטים (חוץ מענייני משיח) בהם המישיחיסטים "מוחקים את מאתיים שנות החסידוד"? אני בטוח שזה יכול להיות דיון "גדול".
4.
הפלג הקטן
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
לצערינו הפלג הקטן - הרס את חב"ד הגדולה והיפה. בכל מקום מסתכלים עלינו כמשוגעים. אני כבר לא מדבר על כך שהיום לא מעוניינים לשמוע על הנחת תפילין ברחוב.
5.
תגובה ל2
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
אינני יודע על איזו חסידות אתה נמנה והאם בקיא אתה בתורת חב"ד כפי שמנסה הינך להדגיש.
אך לנו בתור חסידים שנוהגים בדר"כ להקשיב ולהפנים ובטח שלא לקפצץ ולקשקש בזנבות לא לנו ידוע זה מכבר שלכל דור יש נשיא ונשמת נשיא דור יש רק אחת.
אם אתה רוצה לסגוד לכל נשיא ונשיא, אדרבא, כך צריך. אך צריך לדעת מה העיקר. העיקר הוא נשמת הנשיא שתופסת מקומה כל פעם בגוף שונה. אך אם הינך מעוניין בחומריות - גוף, שאף הוא דבר קדוש, א"כ "טפל", בחירתך בידיך, אך לא הייתי מפרסם זאת בראש כל חוצות.
אך לנו בתור חסידים שנוהגים בדר"כ להקשיב ולהפנים ובטח שלא לקפצץ ולקשקש בזנבות לא לנו ידוע זה מכבר שלכל דור יש נשיא ונשמת נשיא דור יש רק אחת.
אם אתה רוצה לסגוד לכל נשיא ונשיא, אדרבא, כך צריך. אך צריך לדעת מה העיקר. העיקר הוא נשמת הנשיא שתופסת מקומה כל פעם בגוף שונה. אך אם הינך מעוניין בחומריות - גוף, שאף הוא דבר קדוש, א"כ "טפל", בחירתך בידיך, אך לא הייתי מפרסם זאת בראש כל חוצות.
6.
האם ?
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
האם ירידתנו לעולם היא אך ורק כדיי לבזבז את הזמן על רבי, משיח, שטחים ומחלוקות ?
7.
ל-6
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
כן! ירדנו לעולם אך ורק כדי ל'בזבז' את הזמן על רבי ומשיח - עם כל הבא עם זה!!!
לדעתך, מהי תכלית ירידתינו לעולם? לא לפעול "דירה בתחתונים" ע"י ציות מלא, וביטול ל"אתפשטותא דמשה" שבדורינו?
לדעתך, מהי תכלית ירידתינו לעולם? לא לפעול "דירה בתחתונים" ע"י ציות מלא, וביטול ל"אתפשטותא דמשה" שבדורינו?
8.
כבוד
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
לא כל משנה מי אמר את האימרה. 'הזויים'. כן. כך אנו נראים בציבור הרחב. את רגשי הציבור על חב"ד הרגשתי על בשרי בעומדי בדלפק בנתב"ג ביום שאחרי 'הכינוס הגדול'.
מי שכבוד הרבי וחב"ד ידיר רגליו מכינוסים שמארגנים אנשים הזויים שאינם אחראים למעשיהם.
כינוסים מן הסוג הזה שדומים יותר לעולם השלישי לא יבטלו את הנסיגה, אך כבוד הרבי וחב"ד נרמס לעיני כל.
מי שכבוד הרבי וחב"ד ידיר רגליו מכינוסים שמארגנים אנשים הזויים שאינם אחראים למעשיהם.
כינוסים מן הסוג הזה שדומים יותר לעולם השלישי לא יבטלו את הנסיגה, אך כבוד הרבי וחב"ד נרמס לעיני כל.
10.
"המחנך" החדש
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
"הרב" שי פירון ידוע בדעותיו המימדי"ות.
מעניין שאפילו בקרב רבני ההסדר הוא איננו מקובל, אבל דוקא כאן הוא מקבל בימה.
מעניין.
דוד מ. דרוקמן
מעניין שאפילו בקרב רבני ההסדר הוא איננו מקובל, אבל דוקא כאן הוא מקבל בימה.
מעניין.
דוד מ. דרוקמן
11.
את מי מצטטים?
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
מצאתי באחד הפורומים ציטטה מדברי שי פירון, המדברת בעד עצמה (פשוט שנבין אמי מביאים כאן כמאן-דאמר):
-----------------------------------
אסון לאומי יהיה אם חיילים, תלמידיו של רב פלוני, יסרבו להשתתף בפינוי יישוב בעוד שחבריהם החילוניים, תלמידיו של אדמו"ר חילוני, יסרבו לשמור על היישוב בו מתגוררים הוריו של החייל האחר...
הציונות הדתית ידעה לשמור על איזון קדוש ביחס שבין תורה למדינה...מי שקיבל על עצמו להיות שותף בהובלתה של המדינה חייב לקבל על עצמו את כלליה הדמוקרטיים הבסיסיים, גם כשאינם לרוחו...
"סירוב פקודה אינו רלוונטי. אל לנו להיתפס לאמירות מסוכנות אלה. שאלת ארץ ישראל, ככל שהיא מסעירה ומדאיגה, לא צריכה לפגוע ביסודות הפשוטים המאגדים אותנו לכלל העם.
הרב שי פירון, "מעריב", 20.10.0
הנ"ל
-----------------------------------
אסון לאומי יהיה אם חיילים, תלמידיו של רב פלוני, יסרבו להשתתף בפינוי יישוב בעוד שחבריהם החילוניים, תלמידיו של אדמו"ר חילוני, יסרבו לשמור על היישוב בו מתגוררים הוריו של החייל האחר...
הציונות הדתית ידעה לשמור על איזון קדוש ביחס שבין תורה למדינה...מי שקיבל על עצמו להיות שותף בהובלתה של המדינה חייב לקבל על עצמו את כלליה הדמוקרטיים הבסיסיים, גם כשאינם לרוחו...
"סירוב פקודה אינו רלוונטי. אל לנו להיתפס לאמירות מסוכנות אלה. שאלת ארץ ישראל, ככל שהיא מסעירה ומדאיגה, לא צריכה לפגוע ביסודות הפשוטים המאגדים אותנו לכלל העם.
הרב שי פירון, "מעריב", 20.10.0
הנ"ל
15.
"הרב"פירון
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
בוסף לדברי כבה"ר דרוקמן.
הדיון כאן אינוצריך להיות על משיחיסטים או לאאלא על דבריפירון שמהם צוטטה הכותרת של ההודעה.
ומעניין לדע כמה מהמגיבים שמעו את דברי פירון שהובאו ע"י הכתבה.
תנצלויותיו ודבריו סותרים כל פסק הלכה משיחי או אנטי ובית מדרשם של דבריו הם ממורשת רבין ודומיהם, ועל כן חבל כי כל התגובות היו נגד משיחיסטיים ולא נגד דבריו שהם הנושא המדובר באמת.
ראו להיכן נפלנו, במקום להיות נושאי דגל דברו של הרבי אנחנו עצמינו מתחילים לתנצל עצמינו ולאחוז בדעות הפוכות מדעת הרבי ומדעת תורה בעניני א"י.
זהו ה"אישיו" ולא משיחיסטיים
גם הרב דרוקמן שאינו חשוב על משיחיזם הרי התיחס בדבריו לדעותיו של פירון ולא לכותרת נטולת העצם של פירון, ממנו יראו וכן יעשו
הדיון כאן אינוצריך להיות על משיחיסטים או לאאלא על דבריפירון שמהם צוטטה הכותרת של ההודעה.
ומעניין לדע כמה מהמגיבים שמעו את דברי פירון שהובאו ע"י הכתבה.
תנצלויותיו ודבריו סותרים כל פסק הלכה משיחי או אנטי ובית מדרשם של דבריו הם ממורשת רבין ודומיהם, ועל כן חבל כי כל התגובות היו נגד משיחיסטיים ולא נגד דבריו שהם הנושא המדובר באמת.
ראו להיכן נפלנו, במקום להיות נושאי דגל דברו של הרבי אנחנו עצמינו מתחילים לתנצל עצמינו ולאחוז בדעות הפוכות מדעת הרבי ומדעת תורה בעניני א"י.
זהו ה"אישיו" ולא משיחיסטיים
גם הרב דרוקמן שאינו חשוב על משיחיזם הרי התיחס בדבריו לדעותיו של פירון ולא לכותרת נטולת העצם של פירון, ממנו יראו וכן יעשו
16.
ל 11
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
מה רצית להגיד בזה? הרי גם הרב שלמה אבינר שנחשב (בצדק גמור) לרב ממובילי הזרם החרדל"י (חרדי דתי לאומי) מתנגד לקריאה גורפת לסירוב פקודה וטוען שזה עניין שכל חייל צריך להחליט לעצמו אבל אין זה נכון לצאת בקריאה גורפת. הרב דרוקמן יכול להמשיך לשבת במרומי האולימפוס בקריות ולזעוק "גוועלד" אבל ברור שבנושא של סירוב פקודה יש צדדים רציניים לפה ולשם.
חוץ מזה - אם הרמב"ם הרשה לעצמו לצטט את אריסטו (בהקדמה לשמונה פרקים למשל) תוך הקביעה שיש לנתק את האמת הנאמרת מאופיו של האומר אותה, ברור שהאתר הקדוש col יכול לצטט מדברי הרב פירון למרות שהרב פירון לא שם גארטל (ל"ע) בתפילה.
חוץ מזה - אם הרמב"ם הרשה לעצמו לצטט את אריסטו (בהקדמה לשמונה פרקים למשל) תוך הקביעה שיש לנתק את האמת הנאמרת מאופיו של האומר אותה, ברור שהאתר הקדוש col יכול לצטט מדברי הרב פירון למרות שהרב פירון לא שם גארטל (ל"ע) בתפילה.
18.
מה קרה???????????????????
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
אז מה עם הרב הזה שאף פעם לא שמעו אותו אמר משהוא זה סוף העולם??
חסר אנשים שאומרים דברים ??
מה הקשר להביא את זה בענק ??
אלא שבשביל להילחם בהם לא משנה מה, העיקר זה וזה אמר כך וכך
אז, מה אכפת לי מה הוא אמר, מי הוא ?
ושימו לב עוד דבר, את הרב שדיברו עליו שם (שכחתי את שמו) הוא מצדיק ומתרץ והוא נכנס בחבד כדי להצדיק את עצמו ואת חביריו. חברה תתעוררו כולם פוליטיקאים שחושבים רק על עצמם ומה אתם אם לאותו פירון יהיה שווה להתקיף(סתם דוגמא) את כל חבד על עצם התנגדותם למסירת שטחים אז הוא יתקיף כי אכפת לו רק מעצמו ולכן לא כל דבר שנאמר מכל אחד צריך להביא בגדול (ואני מבקש לפרסם את התגובה, תודה רבה)
חסר אנשים שאומרים דברים ??
מה הקשר להביא את זה בענק ??
אלא שבשביל להילחם בהם לא משנה מה, העיקר זה וזה אמר כך וכך
אז, מה אכפת לי מה הוא אמר, מי הוא ?
ושימו לב עוד דבר, את הרב שדיברו עליו שם (שכחתי את שמו) הוא מצדיק ומתרץ והוא נכנס בחבד כדי להצדיק את עצמו ואת חביריו. חברה תתעוררו כולם פוליטיקאים שחושבים רק על עצמם ומה אתם אם לאותו פירון יהיה שווה להתקיף(סתם דוגמא) את כל חבד על עצם התנגדותם למסירת שטחים אז הוא יתקיף כי אכפת לו רק מעצמו ולכן לא כל דבר שנאמר מכל אחד צריך להביא בגדול (ואני מבקש לפרסם את התגובה, תודה רבה)
19.
ל-2
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
אף אחד לא מחק את200 שנות חבד .
ואם עושים כמה דברים שאינם לרוחך אז מי אתה שתגיד שהם לא חבדניקים
וכן אתה צודק בזה שמגימים פה ושם אבל בסה"כ זוהי העבודה של דורנו "להביא את המשיח בפועל ממש" ואם מוריד קצת מהכבוד שלך אז מה הרבי היה קו ברור ולא שם פס(סליחה על הביטוי) על כבוד, ושהרבי סימן שישרקו הוא לא "פחד" איך יסתכלו עלי .
ועוד המון מקרים שלרבי לא שינה איך הם יגיבו ומה הם יגידו.
ואף אחד לא מחק 200שנות חסידות אלא זה הקו של דורנו .
וגם בקשר למה שהיה אולי הרב וולפא מגזים בתחברותו למה שנקרא הימין הקיצוני אבל בתכלס הוא קיבל עשרות מכתבים מהרבי על שלמות הארץ ולא אתה. והוא קיבל מהרבי הוראות ברורות איך לפעול למען שלמות הארץ ואם זה מוריד קצת מהכבוד שלך זה בסדר זה הדבר הקטן שאתה תורם למען שלמות הארץ ועד עכשיו לא הבנתי למה כל העליהום על וולפא הוא היחיד שעושה משהוא בשביל שלמות הארץ, ועוד פעם הוא מגזים פה ושם" אז מה????????
ואם עושים כמה דברים שאינם לרוחך אז מי אתה שתגיד שהם לא חבדניקים
וכן אתה צודק בזה שמגימים פה ושם אבל בסה"כ זוהי העבודה של דורנו "להביא את המשיח בפועל ממש" ואם מוריד קצת מהכבוד שלך אז מה הרבי היה קו ברור ולא שם פס(סליחה על הביטוי) על כבוד, ושהרבי סימן שישרקו הוא לא "פחד" איך יסתכלו עלי .
ועוד המון מקרים שלרבי לא שינה איך הם יגיבו ומה הם יגידו.
ואף אחד לא מחק 200שנות חסידות אלא זה הקו של דורנו .
וגם בקשר למה שהיה אולי הרב וולפא מגזים בתחברותו למה שנקרא הימין הקיצוני אבל בתכלס הוא קיבל עשרות מכתבים מהרבי על שלמות הארץ ולא אתה. והוא קיבל מהרבי הוראות ברורות איך לפעול למען שלמות הארץ ואם זה מוריד קצת מהכבוד שלך זה בסדר זה הדבר הקטן שאתה תורם למען שלמות הארץ ועד עכשיו לא הבנתי למה כל העליהום על וולפא הוא היחיד שעושה משהוא בשביל שלמות הארץ, ועוד פעם הוא מגזים פה ושם" אז מה????????
21.
ל-4
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
בכל הפעמים שעשיתי מבצעים (וזה הרבה מאוד)בחיים לא שמעתי ולא אמרו לי שלא רוצים להניח תפילין בגלל זה
זה הכל תלוי במי שבא להניח אם אתה מגיע בתור פוליטיקאי ואפילו שלא שואל אתה מדגיש שאתה מהפלג ה"טוב" ולא מהרע אז אין סיבה שיסכים כי נמאס מפוליטיקה ולא משנה איזה .
אלא צריך לבוא בתור תמים שליח של הרבי שבא לזכות אותו במצוות הנחת תפילין(וזהו) וגם אם הוא מתחיל להגיד חבד פה וחבד שם תגיד לו יכול להיות שיש טועים פה ושם (בלי שמות ורמזים וניסיון להיות מהטובים) ותסביר לו כמה מגונה היא המחלוקת ולא יעזור להיכנס לפרטים ולפוליטיקה אז הוא יסכים
העיקר זה להיות אמיתי מתי שהיודי רואה שאתה אמיתי לא משנה מה הוא יסכים (אני לא מדבר על אלה שלא מניחים מסיבות אחרות ואידיאולוגיות)
זה הכל תלוי במי שבא להניח אם אתה מגיע בתור פוליטיקאי ואפילו שלא שואל אתה מדגיש שאתה מהפלג ה"טוב" ולא מהרע אז אין סיבה שיסכים כי נמאס מפוליטיקה ולא משנה איזה .
אלא צריך לבוא בתור תמים שליח של הרבי שבא לזכות אותו במצוות הנחת תפילין(וזהו) וגם אם הוא מתחיל להגיד חבד פה וחבד שם תגיד לו יכול להיות שיש טועים פה ושם (בלי שמות ורמזים וניסיון להיות מהטובים) ותסביר לו כמה מגונה היא המחלוקת ולא יעזור להיכנס לפרטים ולפוליטיקה אז הוא יסכים
העיקר זה להיות אמיתי מתי שהיודי רואה שאתה אמיתי לא משנה מה הוא יסכים (אני לא מדבר על אלה שלא מניחים מסיבות אחרות ואידיאולוגיות)
22.
ל-5
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
ואתה, את משנתך זו היכן רכשת, לא בבית מדרשו של הרבי נשיא דורנו, דומה כי את תורתו של הרבי אינך מכיר, הלא כל תורתו כנשיא השביעי, ביסס הרבי על כך שיש שבעה דורות, ומעלת הדור השביעי שהוא שביעי לראשון, עיין היטב במאמר קבלת הנשיאות של הרבי, כמה תבע הרבי להדפיס, ללמוד, ולהיות בקיאים בתורותיהם של רבותינו נשיאינו, ובכלל, כלום יש דור שביעי לא הקדמת ששה דורות שלפניו, האם נדמה בעיניך שכבודו של הרבי הוא כ"מחדש" דרך חדשה בעבודת ה', יותר מאשר הנשיא השביעי לשלשלת האור שראשיתה בעש"ט הק', המגיד, רבינו הזקן וממלאי מקומו, שהוא הוא זה אשר מוריד את השכינה למטה בארץ, ודרכו הק' יסודה בהררי קודש העליון, ראוי היה אם לא היית מכניס עצמך לתחום לא לך, למד חסידות, עסוק בעבודת התפילה, עיין היטב בשיחות של הרבי, כי בזה היא ההתקשרות, ולא בתחרות "הקצנת דעות" שאין בינה לבין התקשרות ולא כלום
23.
למה??
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
לא מספיק גרוע המצב שיש עכשיו אלא צריך לעשות ולעורר עוד מחלוקות ??
ולמה בן אדם שהוא תומך בפינוי (אולי לא רישמי אבל תכלס הוא אומר בפשטות שצריך להתפנות וזה אומר שהוא נגד הדברים שהרבי אמר על שלמות הארץ ) למה הוא מקבל במה באתר חבדי ועוד שזה מעורר יות את המחלוקת ??
וגם מה שוא אמר זה לא רק על "הפלג המשיחי"אלא לכולם
מה אנחנו לא אומרים מה שהרבי אמר שאסור בשום פנים ואופן לתת משטחי ארץ ישראל (ועוד דבר לא כלכך קשור לזה מה אנחנו לא מאמינים שהרבי יבוא ויגאל אותנו כל רגע אפילו שלא אוהבים כלכך לפרסם זה המציאות אנחנו בדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה הרבי.)
זה מזכיר לי מה שמנצלים קומץ מכתבים שלך תדע אם באמת לא פיברקו אותם בשביל לנגח בכל מי שרק חושב נגד תוכנית ההתנתקות
ולמה בן אדם שהוא תומך בפינוי (אולי לא רישמי אבל תכלס הוא אומר בפשטות שצריך להתפנות וזה אומר שהוא נגד הדברים שהרבי אמר על שלמות הארץ ) למה הוא מקבל במה באתר חבדי ועוד שזה מעורר יות את המחלוקת ??
וגם מה שוא אמר זה לא רק על "הפלג המשיחי"אלא לכולם
מה אנחנו לא אומרים מה שהרבי אמר שאסור בשום פנים ואופן לתת משטחי ארץ ישראל (ועוד דבר לא כלכך קשור לזה מה אנחנו לא מאמינים שהרבי יבוא ויגאל אותנו כל רגע אפילו שלא אוהבים כלכך לפרסם זה המציאות אנחנו בדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה הרבי.)
זה מזכיר לי מה שמנצלים קומץ מכתבים שלך תדע אם באמת לא פיברקו אותם בשביל לנגח בכל מי שרק חושב נגד תוכנית ההתנתקות
24.
Smell
י"ט אדר א ה׳תשס״ה
A Kinus were people put on Sacks on their head and blow Shofar doesn't "smell" with Chabad, It sounds like Satmar or Neturei Karta
30.
זה 2, ברצוני להגיב
כ"א אדר א ה׳תשס״ה
ראיתי את כל התגובות, ואני חייב לומר במלוא הכנות והיושר, שדעתי היא דעתי האישית בלבד, ואשר איני רב - בעל דעה מוסמכת. אולם ביחד עם זה, אני חושב רבות בטרם אני כותב, ואני מתייעץ גם עם ידידים מבינים (בעלי מגוון הדעות שבנושא). בכל מקרה, צריך לדון לגופם של הדברים.
ובכן:
ידוע ומפורסם לכל מי ששהה בכמה התוועדוית חסידיות רוויות משקה בשעות הקטנות של הלילה, נחשף לסוג דיבור (של "אחרי משקה") מאד מאד מסוים. מי שמשתתף בהתוועדות, באווירתה, שמע את המשפיע לפני שלקח לחיים רואה את דמעותיו, את ידיעותיו וכו' - מושפע באופן פנימי מן הדברים, ופעמים רבות - דברים היוצאים מן הלב, נכנסים אל הלב. עם זאת ברור, שהביטוים הללו הם ביטויים מיוחדים של התוועדיות מיוחדות (והלוא ברור גם ברור, שאינה דומה התוועדות למקרובים, להתוועדות עם חסידים, ואינה דומה התוועדות עם בחורים צעירים, להתוועדות עם בחורים מבוגרים ומבינים וכך הלאה).
אפילו מי שיבוא ויאמר את הביטויים הללו (המיוחדים להתוועדיות כנ"ל) - חוטא חטא גדול. 'חסידים זייענען מסודרים', ופשוט, אשר לא כל מה שנאמר מתוך רגש ספונטנאי הוא בגדר תורה, אלא, שבעיתות מיוחדות יש לכך השפעה ייחודית, ולעיתים, זה משפיע הרבה מעבר למלל 'שפוי' במסגרת שיעור וכיו"ב.
כלומר: באותם זמנים מיוחדים - הביטויים הם במקומם, והם חלק אינטגרלי מההוויה החסידית. אבל שלא בזמנים אלו, עלולה (ומסתבר שקרוב לוודאי) שיהיו לכך השפעות שליליות עצומות.
כל זה ביחס לאותו דובר, אדם ראוי, חסידי וכו' בקנה מידה שנותנים לו הרשות להיות הדובר והמשפיע בהתוועדות חסידית, אלא שלא בשעות המיועדות.
קל וחומר אם נניח שמגיע אדם פורק עול ופוחז, ולפתע, לאחרי הרבה 'לחיים' הוא יתחיל 'לשפוך' ביטויים שיכולים להיאמר רק ע"י אדם ראוי (במלוא מובן המילה וחומר העניין) מתוך אמת פנימית, באמיתיות ובטהרה. הרי ברור שדבריו של דובר זה יעוררו חלחלה בקרב השומע!!!
רבותי! התנועה המשיחית הפכה את כל העולם כולו - בניני האומה, העיתונות הכתובה והאלקטרונית, וכו' וכו' - להתוועדות חסידית של אחרי ים משקה, של השעה שתיים אחר חצות!
דברי מוסבים אפילו ביחס למי שסובר את כל הדעות הללו - אבל אל תשכחו: לא כולם באווירת הלהט הנשמתי שלכם!
אך זה יותר חמור: כי לא רק שיתכן (ולהרבה דעות, ובתוכם אני - בוודאי) שהרבה מהדברים אותם מפרסמים, החשיבות הניתנת להם, וצורת ההתייחסות אליהם, אינה נכונה בעליל והיא נובעת מרצף טעיות של "הגשמה" ועירבוב ציפייה עם המציאות, תקווה עם האמת וכו' - אלא יתירה מזו: מי שאומר ומפרסם את הדברים הללו הם אנשים ריקניים (לפחות מבחינה חבד"ית), דוגמת אותו פורק עול, שמתחיל לשפוך את האמירות החריפות, כאילו היה משפיע בעל מסירות נפש בעצמו...
בפירוש, ידידיי, אין זו דרכה של חב"ד - מאז ומעולם, קל וחומר בדורנו, כאשר נשיא דורנו הראה את הדרך כיצד להתבטאות, כיצד לחשוב, וכיצד לילך בדרך האמת.
ומי שמכיר את הפעילים שבתנועה המשיחית יודע היטב, שהם מקדשים את הביטוי ה"פנים התוועדותי" - ועושים ממנו למצווה יותר חשובה ממצוות רבות של תורה (כגון לימוד תורה, לפחות שחרית וערבית, ועוד).
אני שב, אפוא, על קריאתי: עשו כל מה שברצונכם - אך קראו לילד בשמו. אמרו: "אנו תנועה משיחית, המיוסדת על תנועת חב"ד בכמה עניינים - אך בפירוש תנועה חדשה!" ותאפשרו לחסידי חב"ד להמשיך להפיץ את המעיינות ואת בשורת הגאולה האמיתית והשלימה
ובכן:
ידוע ומפורסם לכל מי ששהה בכמה התוועדוית חסידיות רוויות משקה בשעות הקטנות של הלילה, נחשף לסוג דיבור (של "אחרי משקה") מאד מאד מסוים. מי שמשתתף בהתוועדות, באווירתה, שמע את המשפיע לפני שלקח לחיים רואה את דמעותיו, את ידיעותיו וכו' - מושפע באופן פנימי מן הדברים, ופעמים רבות - דברים היוצאים מן הלב, נכנסים אל הלב. עם זאת ברור, שהביטוים הללו הם ביטויים מיוחדים של התוועדיות מיוחדות (והלוא ברור גם ברור, שאינה דומה התוועדות למקרובים, להתוועדות עם חסידים, ואינה דומה התוועדות עם בחורים צעירים, להתוועדות עם בחורים מבוגרים ומבינים וכך הלאה).
אפילו מי שיבוא ויאמר את הביטויים הללו (המיוחדים להתוועדיות כנ"ל) - חוטא חטא גדול. 'חסידים זייענען מסודרים', ופשוט, אשר לא כל מה שנאמר מתוך רגש ספונטנאי הוא בגדר תורה, אלא, שבעיתות מיוחדות יש לכך השפעה ייחודית, ולעיתים, זה משפיע הרבה מעבר למלל 'שפוי' במסגרת שיעור וכיו"ב.
כלומר: באותם זמנים מיוחדים - הביטויים הם במקומם, והם חלק אינטגרלי מההוויה החסידית. אבל שלא בזמנים אלו, עלולה (ומסתבר שקרוב לוודאי) שיהיו לכך השפעות שליליות עצומות.
כל זה ביחס לאותו דובר, אדם ראוי, חסידי וכו' בקנה מידה שנותנים לו הרשות להיות הדובר והמשפיע בהתוועדות חסידית, אלא שלא בשעות המיועדות.
קל וחומר אם נניח שמגיע אדם פורק עול ופוחז, ולפתע, לאחרי הרבה 'לחיים' הוא יתחיל 'לשפוך' ביטויים שיכולים להיאמר רק ע"י אדם ראוי (במלוא מובן המילה וחומר העניין) מתוך אמת פנימית, באמיתיות ובטהרה. הרי ברור שדבריו של דובר זה יעוררו חלחלה בקרב השומע!!!
רבותי! התנועה המשיחית הפכה את כל העולם כולו - בניני האומה, העיתונות הכתובה והאלקטרונית, וכו' וכו' - להתוועדות חסידית של אחרי ים משקה, של השעה שתיים אחר חצות!
דברי מוסבים אפילו ביחס למי שסובר את כל הדעות הללו - אבל אל תשכחו: לא כולם באווירת הלהט הנשמתי שלכם!
אך זה יותר חמור: כי לא רק שיתכן (ולהרבה דעות, ובתוכם אני - בוודאי) שהרבה מהדברים אותם מפרסמים, החשיבות הניתנת להם, וצורת ההתייחסות אליהם, אינה נכונה בעליל והיא נובעת מרצף טעיות של "הגשמה" ועירבוב ציפייה עם המציאות, תקווה עם האמת וכו' - אלא יתירה מזו: מי שאומר ומפרסם את הדברים הללו הם אנשים ריקניים (לפחות מבחינה חבד"ית), דוגמת אותו פורק עול, שמתחיל לשפוך את האמירות החריפות, כאילו היה משפיע בעל מסירות נפש בעצמו...
בפירוש, ידידיי, אין זו דרכה של חב"ד - מאז ומעולם, קל וחומר בדורנו, כאשר נשיא דורנו הראה את הדרך כיצד להתבטאות, כיצד לחשוב, וכיצד לילך בדרך האמת.
ומי שמכיר את הפעילים שבתנועה המשיחית יודע היטב, שהם מקדשים את הביטוי ה"פנים התוועדותי" - ועושים ממנו למצווה יותר חשובה ממצוות רבות של תורה (כגון לימוד תורה, לפחות שחרית וערבית, ועוד).
אני שב, אפוא, על קריאתי: עשו כל מה שברצונכם - אך קראו לילד בשמו. אמרו: "אנו תנועה משיחית, המיוסדת על תנועת חב"ד בכמה עניינים - אך בפירוש תנועה חדשה!" ותאפשרו לחסידי חב"ד להמשיך להפיץ את המעיינות ואת בשורת הגאולה האמיתית והשלימה