מערכת COL | יום י' שבט ה׳תשע״ז 06.02.2017

בנות 'בית חנה' צפת במסע להאדיטש

קבוצת בנות מבית חנה צפת, שלמדו פרקי תניא בעל פה, וזכו בטיסה למסע קברי צדיקים, כשבמרכזם: ציונו של כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע בהאדיטש   'בית חנה' צפת במסע להאדיטש
הדרכים הפכו למעניינות בעקבות סיפורי ומעשי הצדיקים שסופרו.הניגונים שנוגנו הנעימו את האווירה, וחיממו את הפרוייקט האדיר, המבצע הנדיר וההתרגשות שלא תישכח... של "המסע הלוהט להאדיטש", כך התחיל לו מסע מלא חוויות והתרגשות של זכות גדולה ועצומה של נסיעה לקברי רבותינו נשיאינו שבאוקראינה.

ביום חמישי כ"א טבת התשע"ז בעוד השמש פנתה לשקוע וליל שישי מיוחד ירד על העולם, בנות "בית חנה" - צפת עשו את דרכן לאוקראינה המושלגת.

השנה היתה זו קבוצה של 8 בנות שלמדו פרקי תניא בעל פה וזכו בטיסה למסע קברי צדיקים וכמובן לציונו של האדמו"ר הזקן לרגל כ"ד טבת. את המסע ליוותה אילה קורצווייל והמורות נטע ליפסקר ושולה אסולין והנה כבר "המסע הלוהט להאדיטש" יוצא לדרך!!!

זה כבר ארבע שנים בהם קיים המבצע האדיר והמיזם המושקע של לימוד תניא בעל פה בבית חנה בצפת. בנות כיתות חטיבת הביניים משננות ולומדות תניא בעל פה במשך חודשים ארוכים כשבעיניהם נוצצת התקווה, החלום והבקשה ליהיות מבין אלה שיעלו בגורל ויזכו השנה לטוס לציון אדמו"ר הזקן ביום מיוחד זה.

את המסע האדיר השנה בנו ותיכננו המורה המסורה הגב' חיה שפרינגר והבחורה אילה קורצווייל. מנהלת הפרוייקט היא הרכזת החברתית בתיכון- הגב' דינה ווילישאנסקי .

"המסע הזה זו חוויה אדירה בשביל הבנות ,בתור שליחה באוקראינה אני מכירה את זה מעצמי, ולבנות כמובן וכמובן שזה כך!" - מתעדת אילה קורצווייל בהתלהבות, "האווירה, אלפי החסידים שמגיעים לכבוד היום הגדול, ההתוועדויות והחוויוות שחווים שם... זה משהו מיוחד במינו. היה לי כיף לארגן את המסע וכשהוא קורה בצורה כזו חווייתית ועוצמתית כמו שזה היה, נשאר הרבה טעם טוב לעוד! אני חושבת שמגיעות המון תודות לתורמים שנתנו לבנות הזדמנות כל כך מיוחדת!"

המסע תוכנן במשך חודשים והתוצאה היתה ניכרת ב"ה!
"ביום חמישי הגענו לבית הארחה בזאריצ'ני שם חיכו לנו וקיבלו אותנו באמצע הלילה החורפי. מוקדם בבוקר כבר העמסנו חזרה את הדברים ונסענו לברדיצ'ב . ביקרנו את משפחות השלוחים שסיפרו לנו על הפעילות העניפה והשליחות המיוחדת. המשכנו לקברו של רבי לוי יצחק מברדיצ'ב- סניגורן של ישראל, כשבדרך עברנו בשוק המקומי לחוות קצת מתחושת המקום. משם עשינו את דרכינו לעבר העיירה מעז'יבוז', שם היינו שבת שלימה והתמלאנו בחום חסידי שמחה וקדושה מהמקום. מבית הכנסת של הבעל שם טוב, מהרחובות בהם הלכו הוא וחסידיו ובהם קרו הסיפורים המופלאים וכמובן בעיקר מציונו של הבעש"ט הקדוש. אי אפשר לתאר במילים את התחושה שחשנו שם...
במוצאי שבת נסענו לאניפולי (המגיד, ור' זושא מאניפולי) ומשם להאדיטש!
דרכים ארוכות, שינה חטופה, אך הכל שווה!
בהאדיטש היינו יום שלם באווירה מרוממת, ממש בכ"ד טבת עצמו! זכות גדולה. בהמשך היום התוועד עם הבנות השליח לסומי הרב יחיאל שלמה לויטנסקי,שדיבר על עבודה פנימית וגאוות יחידה בשליחותו של הרבי.
בלילה - מוצאי יום ההילולא, נסענו לציון האדמו"ר האמצעי שבניעז'ין. אחרי תפילת על הציון הקדוש, חזרנו לקייב.משם המראנו חזרה לארץ בבוקרו של יום שני – כ"ה טבת.

"אני זכיתי בכרטיס טיסה מכל מורות בית חנה"- מספרת המורה נטע ליפסקר, "בהתחלה לא חשבתי שאצליח להתארגן ולצאת אבל הצלחתי ואני מרגישה שזה היה חשוב ביותר.
קודם כל הרעיון של לקחת בנות שלמדו פרקי תניא שלמים בע"פ, ולתת להן הזדמנות לצאת למסע חד פעמי שבסופו הם מגיעות לבעל התניא בעצמו, זה דבר מעצים, מחזק ומרגש. כל אחד שראה את הקבוצה שלנו שאל בפליאה איך אנחנו עושים כזה דבר עצום? איך מארגנים כזה מסע? אבל אני בסופו של המסע מרגישה שהקב"ה היה איתנו לאורך כל הדרך, השגיח עלינו וכיוון את דרכינו. המסע הזה תרם הרבה גם למורות שנסעו וגם לבנות. הוא נתן כח להמשיך וללכת בדרכי החסידות ולהרגיש את ההרגשה של אשרינו מה טוב חלקנו שחסידים אנחנו!"
ארבעה ימים. לילות טרופים. תניא בעל פה. טיהור האוויר וחימום האווירה.חוויות מעולם אחר. כל זה ועוד הרבה, (יוצרים את)