מערכת COL | יום י' שבט ה׳תשע״ז 06.02.2017

הודפס ספר תניא בישוב בית חנינא

90 שנה לאחר הקמת הישוב בית חנינא, שהוקם על ידי אנשי העיר העתיקה בירושלים, מונה  הרב מאיר שלמה בוטמן, שליח חב"ד לשכונת 'נווה יעקב' לפעול גם בשכונת 'בית חנינא' ● עם כניסתו לתפקיד יזם בפעילותו הנמרצת התוועדויות והדפסת ספר התניא, בהשתתפותם של שלוחים, רבנים, שרים, ח"כים חברי מועצה ואישי ציבור  הודפס ספר תניא בישוב בית חנינא
הודפס ספר תניא בישוב בית חנינא
צילום: בני אוביץ
בשנת תרע"ד, הוקמה אגודת 'הכפר עברי' - 'נווה יעקב' על ידי אנשי העיר העתיקה בירושלים בראשות דב ברינקר והרב יצחק אביגדור אורנשטיין רב הכותל ומחשובי רבני חב"ד בארץ ישראל וחסידו של כ"ק האדמו"ר הריי"צ נ"ע. מטרתם הייתה להקים נקודת התיישבות עברית במובן הדתי והחקלאי כאחד. במסירות נפש הצליחו חברי הקבוצה להצמיח יישוב שהשתרע על כ - 600 דונם אדמה. הישוב התנהל על טהרת הקודש והעבודה העברית ועמד בגבורה איתנה עד לנפילתו במלחמת השחרור.

בתשכ"ח, שנה לאחר איחודה של ירושלים, קמה קבוצת משפחות יוצאי ארגון הלח"י להקים את התיישבות מחדש בצפון העיר המשוחררת ולהתחיל שרשרת התיישבות מצפון-מזרח לעיר. כך רכשו שבע משפחות את 'בית השיבה'. שנמצא כיום, בשכונת בית חנינא על אדמות הכפר העברי.

בימים אלו, 90 שנה לאחר מכן, מונה הרב מאיר שלמה בוטמן שליח חב"ד לשכונת 'נווה יעקב' לפעול גם בשכונת 'בית חנינא' או יותר מדוייק, הכפר העברי, מיד עם כניסתו לתפקיד יזם בפעילותו הנמרצת התוועדויות והדפסת ספר התניא, בהשתתפותם של שלוחים, רבנים, שרים, ח"כים חברי מועצה ואישי ציבור.

ההדפסה בתרומתו של הנגיד החסיד הרב יעקב יהודה אריה לייב זאייאנץ, שליח הרבי בברזיל, להדפסת התניא ולענייני חוק מיהו יהודי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.