מערכת COL | יום ה' שבט ה׳תשע״ז 01.02.2017

ילדי הגנים בחולון חגגו במסיבת האותיות

מאה וחמישים ילדי גני חב"ד שעל ידי בית חב"ד בן גוריון חולון בהנהלת הרב דניאל סתהון מנהל בית חב"ד בשכונת בן גוריון בחולון, השתתפו באירוע מיוחד ״מסיבת האותיות - הכנסה לתלמוד תורה וחווית נרות שבת״  מסיבת האותיות
ילדי הגנים בחולון חגגו במסיבת האותיות
מאה וחמישים ילדי גני חב"ד שעל ידי בית חב"ד בן גוריון חולון בהנהלת הרב דניאל סתהון מנהל בית חב"ד בשכונת בן גוריון בחולון, השתתפו באירוע מיוחד ״מסיבת האותיות - הכנסה לתלמוד תורה וחווית נרות שבת״.

החל מהשעה 5 בערב התאספו הילדים, הבנים יחד עם האבות והבנות יחד עם האמהות באולם מתנ״ס לזרוס בחולון.

עטופים בטלית הובלו תינוקות של בית רבן על ידיי אביהם ותפסו את מקומם על יד השולחן בציפייה והתרגשות, המנהל הרב דניאל סתהון פתח את הכנס וסיפר להורים והילדים על מעלת ההכנסה לתלמוד תורה וקישר זאת לסמיכות יום ההסתלקות של האדמור הריי"צ מליובאוויטש ביו"ד שבט ולט"ו בשבט ונטיעת האילנות כפי שמופיע בפסוק "כי האדם עץ השדה", בסיום דבריו קרא למלמד הרב מרדכי ריבק שניהל את כל מהלך המסיבה.

המלמד ניהל את המעמד המיוחד על פי מנהג ישראל מדורי דורות, פתח והקריא יחד עם הילדים את אותיות העמוד הראשון של ספר התניא, לאחר מכן צפו הילדים בסרט האותיות ושרו את שיר האותיות, עם סיום הסרט המלמד הקריא את אותיות הא'-ב' יחד עם הילדים ולאחר מכן מרחו הילדים דבש על האותיות וליקקו אותם. המלמד חזר עם הילדים על האותיות ההפוכות ופסוקי תורה ובסיום הילדים אכלו את הביצה ועליה הפסוקים על פי המסורת.

לאחר מכן המלמד הקריא יחד את הילדים את הפסוקים הכתובים על עוגת הדבש המרשימה שהוכנה לכבוד האירוע וכל ילד קיבל פיסת עוגה. מיד אחר כך יצאו הילדים על כתפי אביהם לריקוד סוער לכבודה של תורה כאשר האימהות זורקות עליהם סוכריות בשם "המלאך מיכאל".

הבנות יחד עם האמהות התאספו באולם הסמוך והשתתפו בסדנת הכנת נרות, ר' יוסי פרבר מפעיל הסדנא הסביר לילדות על מעלת הדלקת נרות שבת ומקור המנהג ולאחר מכן יצקו את הדונג לפי צבעים והכניסו את הפתילות ליצירת נר יפיפה.

בתום הפעילות התקבצו כולם לאמירת שנים עשר הפסוקים ולפני שהתפזרו הילדים קיבלו כל אחד ואחת מארז מיוחד שהוכן לכבוד האירוע, לבנים כיפה מעוטרת, ציצית צמר וסדר ברכות השחר, ולבנות פמוט מהודר, קופת צדקה אישית עם תמונתה וסדר הדלקת נרות.

ההורים והילדים יצאו נפעמים מהאירוע וההתרגשות נכרה על פני כל הנוכחים, כולם הודו לצוות המסור של רשת החינוך שעושה ימים ולילות לטובת הילדים והילדות תינוקות של בית רבן.

כאן המקום להודות לרב דניאל סתהון שי' המנהל היקר על ההשקעה הבילתי פוסקת בחינוך הילדים, וכמובן לצוות ההנהלה ר' יוסף סתהון שי' ר' אריה גיבעון שי' ור' שניאור סתהון שי'. לגננות המסורות שעמלו וטרחו לקראת האירוע המיוחד, הגב' חיה כלב תי' גב' נחמה אליטוב תי' גב' מרגלית בלוך תי' גב' מוריה נעמת תי' גב' אלה אבל תי ולכל הסייעות בגנים. יישר כוח! כמו"כ תודה מיוחדת לר' יוסי פרבר מסדנאות להכרת חגי ישראל על הפעילות החווייתית. ולגב' טלי מימון על העוגה המרשימה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.