מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשע״ז 30.01.2017

מעמד הוקרה והערכה לאלפי בני הישיבות בשערי הוראה ● וידאו

קרוב ל-3000 בני ישיבות המשתתפים במסלולי ההלכה ב""שערי הוראה" השתתפו במעמד הוקרה והערכה ● אלפים ישבו וניגנו ניגוני התעוררות לכבוד התורה ובדביקות כיאות לבני ישיבות צפו  
מעמד הוקרה והערכה לאלפי בני הישיבות בשערי הוראה  ● וידאו
צילום: אלי קובין. הפקת וידאו: נתי אלבר
נתן בן אלכסנדר

כשאמרו חז"ל שבעת שמחה באים האבות מלמעלה להשתתף, ברור היה לכל המשתתפים במעמד האדיר של שערי הוראה שהרה"ק בעל התניא זיע"א, נמצא גם הוא כאן ובאו להשתתף בשמחתו שמחת התורה, באמת לא שייך לתאר מה שהתחולל באולם הענק נווה ירושלים בשכונת הר נוף. מי שלא היה שם לא יוכל להבין ולהרגיש את מה שהרגשנו אנו שכן זכינו להשתתף, ראינו אותם בני תשחורת שהתרוממו יותר מטפחיים מעל הקרקע בריקודי עוז ותעצומות, לחיים אדומות, עינים סגורות, הפיאות מתבדרות, והניגון מתנגן מאלפי הפיות "תורתו מגן לנו היא מאירת עינינו הוא ימליץ טוב בעדינו אדונינו בר יוחאי", הגאון רבי חיים שמרלר שליט"א העומד בראש המפעל הנאדר עומד על כסא ובתנועות ידיו מרומם את האלפים לפיסגות גבוהות של אש קודש, המחזה היה מדהים ומשובב כל לב, ההרגשה היתה המחשת הפסוק שישו ושמחו בשמחת התורה כי היא לנו עוז ואורה.

זיץ מרגש ומיוחד נערך בשיאו של המעמד באולם הענק כאשר האלפים יושבים ושרים ניגוני התעוררות לכבוד התורה ובדביקות כיאות לבני ישיבות חסידישע. אשרי עין ראתה כל זאת.

גם לפני הריקוד כבר בשעת הסעודה שנערכה לכבודו של בעל ההילולא התניא קדישא זי"ע בסמיכות לליל כ"ד טבת, שרתה הוד קדומים בחלל האולם שהיה מלא מפה לפה ללא שום גוזמא, שורות שורות לאין ספור של בני ישיבות מכל החוגים, ראינו את האחדות ואת היופי הפנימי שבישיבה משותפת של עשרות חוגים זה לצד זה סביב מטרה אחד של לימוד הלכה אם בשו"ע הרב בעל התניא ואם במשנה ברורה כולם נקבצו ובאו.

חשוב לציין כי רק בני הישיבות אשר הצטיינו במבחנים על שו"ע הרב ומשנ"ב הורשו להיכנס, וכך שמדובר איפה בחשובי הבחורים מכלל הישיבות.

בזה אחר זה נכנסו מרנן ורבנן שליט"א, ושורה ארוכה של ראשי הישיבות, רבנים ומשגיחי ישיבות אשר באו לחזות בנועם ה'.

כיאות לציבור בני ישיבות חשובים עדיים להגאון ולתפארת הושלך הס עת נשמעו דברי ברכות קודשם של מרנן ורבנן, ה"ה כ"ק האדמו"ר ממודזיץ שליט"א, הרה"צ ר' יעקב מאיר שטרן שליט"א, והרה"ג רבי שאול אלתר שליט"א. אשר רתקו את האלפים בדבר חובת בחור ישיבה בעולמו, וכן דברי הברכה החמים בתוככי ברכת לחיים מכ"ק האדמו"ר מערלוי שליט"א. את דבר הישיבות הביא הרה"ג ר' אברהם בקרמן שליט"א ראש ישיבות טשכנוב ששיבח את ראשי מפעל שערי הוראה והעומד בראשה אשר החדירו את לימוד ההלכה בישיבות הק'.

דברי נעילה נשמעו מראש המפעל ומכווין דרכה הגאון רבי שמרלר שליט"א ראש ישיבת אורייתא, שהשמיע דברים נלהבים לבחורים החשובים "אתם הדור הבא של מורי ההלכה בישראל".

מנחה המסיבה היה הסופר התורני הרה"ג ר' טוביה פריינד שליט"א אשר ברוב כשרונות ניווט וניהל את המסיבה בטוב טעם ודעת, בדבריו נתן ברכת יישר כח לפטרון הערב הרה"ח ר' חיים יעקב ליבוביץ שיחי', וברכת ברוכים הבאים להרה"ח ר' משה הלוי קליין שיחי' יו"ר ועד הנאמנים שערי הוראה העולמי, שהגיע במיוחד מחו"ל. ואחרון חביב מנכ"ל המפעל העוסק במסירות רבה כל השנה הרה"ח ר' יעקב רבינוביץ שיחי'.

השלב האחרון במסיבה היתה חלוקת הפרסים שנמשכה למעלה משעה כאשר במהלכה חולקו מאות מעטפות עם מילגות מיוחדות, כאשר פטרון הערב הרה"ח ר' חיים יעקב ליבוביץ' שיחי' ואיתו עמו הרה"ח ר' משה הלוי קליין שיחי' יושבים שעה ארוכה ומחלקים את המילגות למצטיינים בסבר פנים יפות.

אשריכם תלמידי חכמים צעירים שדברי תורה חביבין עליכם.
אשריכם שמקומכם במחנה שכינה, כדין השרוי בד' אמות של הלכה.
אשריכם נדיבי עם שתלמידי החכמים חביבין עליכם.
אשרי העם שככה לו, שישו ושמחו בשמחת התורה צפו:

לאפשרות צפיה נוספת:
לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.