מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשע״ז 30.01.2017

שנה שלישית ברציפות: תחרות חיבורים בחסידות יוצאת לדרך

לפני שבוע ימים, ביום ההילולא כ"ד טבת, נפתחה בפעם השלישית ברציפות "תחרות החיבורים הגדולה", במהלכה מוזמנים אנ"ש והתמימים, נשי ובנות חב"ד, וכלל לומדי תורת החסידות, לשלוח למערכת "המרכז לחיים של משמעות" בניהולו של הרב סימון ג'ייקובסון, חיבורים שנכתבו על ידם בנושאים יסודיים בתורת החסידות, כאשר לבסוף שלושת החיבורים המנצחים מזכים במלגות כספיות גבוהות * ההשפעה ארוכת הטווח על כל העוסקים בכתיבה, הסובבים אותם, ואלפי הקוראים, היא מדהימה – אומרים בהנהלת הארגון * כל הפרטים
שנה שלישית ברציפות: תחרות חיבורים בחסידות יוצאת לדרך
תחרות החיבורים הגדולה יוצאת לדרך זו הפעם השלישית. בתרומתו של נדיב לב הרוצה בעילום שמו, מוגשים תמריצים בדמות מלגות גבוהות במיוחד, על מנת לצרף עוד ועוד קהלים ל"יפוצו מעיינותיך חוצה". בחורי ישיבה מגיל 15 או תלמידות תיכון, ראשי ישיבות ומשפיעים, בעלי מקצוע חופשי וסטודנטים, הם קהל היעד של מיזם מיוחד זה.

כפי שהונהג בכללי התחרות: החיבור שיזכה במקום הראשון, לאחר שיפוט מיוחד של וועדת השופטים המורכבת מטובי המשפיעים וההוגים בתורת החסידות, יזכה את מחברו במלגה בסך עשרת אלפים דולר. החיבור השני יזכה ב-3,600 דולר, והחיבור השלישי ב-1,000 דולר.

ההיענות המפתיעה בשנים הקודמות דירבנה את חברי הנהלת הארגון "המרכז לחיים של משמעות" לצאת לדרך בפעם נוספת, ולהציע לכל אחד או אחת להתנסות בלימוד ובכתיבה של ענין עמוק בתורת החסידות, כשהוא מתורגם לשפה עכשווית ובעיקר מציב דרך מחשבה ופתרונות מעשיים לדילמה או לאתגר העומד לפני אנשים בחיי היום יום בדורנו.

בשנה הראשונה העפיל למקום הראשון, בחור ישיבה מפלורידה שמתעתד להקים בית נאמן בישראל בתקופה הקרובה. ובשנה השניה העפילה למקום הראשון אשת חיל, שלוחה של הרבי בירושלים ואם לשבעה ילדים בלעה"ר. ההתלהבות הקיפה אנשים נשים וטף, צעירים ומבוגרים. במערכת התקבל חיבור שנכתב בידי גברת בת 84 לאורך ימים ושנים, או נערה צעירה בגיל בת מצווה.

"המרכז לחיים של משמעות" שם לו למטרה להנגיש את תורת החסידות, את המאגר הבלתי נדלה של חכמה אלוקית נשגבה זו לכל יהודי בכל העולם, בצורה מובנת ומופשטת, אומר לנו הרב סימון ג'ייקובסון שעומד בראש המוסד.

מאות כרכים של תורת החסידות, שנאמרו ונכתבו בידי רבותינו נשיאינו מפארים כל בית חסידי וכל בית כנסת חב"די, העבודה שלנו כחסידים היא להעביר הלאה את האוצרות הללו לעולם היהודי כולו, ואפילו להבדיל לאלו שאינם יהודים שיכולים לקבל משמעות חדשה לחייהם כתוצאה מהפנמה של הרעיונות הגלומים בתורה זו.

מכלול החיבורים, מוגשים (ללא שם המחבר) לוועדת שיפוט מיוחדת, הכוללת רבנים ומשפיעים בעלי שם, שמדרגים את החיבורים לפי קריטוריונים ברורים מאוד, המופיעים באתר האינטרנט של הארגון. החיבורים המנצחים יוכרזו בתחילת חודש ניסן, ויפורסמו באתרי האינטרנט וברשתות המדיה החברתיות.

לעיון בחיבורים המנצחים בשנים קודמות, או בחיבורים נבחרים שהגיעו לשלב הגמר – לחצו כאן
לעיון בכללי התחרות, ולמשלוח חיבור אישי עבור התחרות – לחצו כאן

מועד אחרון! למשלוח חיבורים עבור התחרות, יום ראשון ל' שבט ה'תשע"ז – 26 לפברואר 2017, לפני השעה 23:59 לפי שעון ניו יורק.

למידע נוסף, ניתן לפנות למנהל הפרויקט הרב ישראל ברון בכתובת הדוא"ל: [email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.