מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשע״ז 30.01.2017

במפגן אחדות מרשים: הכנסת ספר תורה ברחובות ● גלריה

ספר תורה מיוחד הוכנס בשבוע שעבר לקהילת חב"ד ברחובות, בעקבות שורה של מקרים רפואיים שקרו ל"ע בקהילה ● בהשראת סיפור מהבעש"ט, התאחדה הקהילה כולה סביב כתיבת ספר התורה המשותף ● במפגן מרשים של אחדות, הוכנס ספר התורה לבית הכנסת המרכזי בשמחה ובריקודים  הכנסת ספר תורה ברחובות
במפגן אחדות מרשים: הכנסת ספר תורה ברחובות ● גלריה
צילום: סיון אופיר
בשבוע שעבר חגגו בקהילת חב"ד ברחובות את האירוע הגדול של השנה – הכנסת ספר התורה הקהילתי. אלפי משתתפים, אנשים נשים וטף הנמנים על למעלה משש מאות משפחות הקהילה בראשות הגה"ח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שליט"א, המתגוררים בכל שכונות העיר.

לפני כשנתיים, לאחר שהיו מספר משפחות שפקדו אותם ל"ע בעיות בריאותיות שונות, הוחלט לכתוב ספר תורה בהשתתפות ולזכות כל חברי הקהילה לאורך ימים ושנים טובות, ולרפואה שלימה לכל הזקוקים לרפואה.

את הרעיון לכתוב ספר תורה לרפואת חברי הקהילה, שאבו מהסיפור הידוע על הבעש"ט שבעירו מז'יבוז היה קיטרוג גדול והרבה אנשים נשים וטף חלו במחלות שונות. כשבאו לבעש"ט ענה כי כדי להחליש את הגזירה ולבטלה יכתבו ספר תורה בהשתתפות כולם. באותו רגע החליטו פה אחד לכתוב ספר תורה וכולם התחייבו להשתתף בכתיבתו, ומאז החולים החלו להירפא.

החל משעות אחרי הצהריים הגיעו רבים מאנ"ש לכתוב את האותיות האחרונות בבית הכנסת "בית מנחם" לצעירים שבמתחם בי"ס לבנות חב"ד. משם צעדה התהלוכה לאורך רחוב 'מדר' עם ספר התורה בליווי לפידים, שירה וריקודים עד לבית כנסת חב"ד המרכזי. שם חיכו ספרי התורה שהוצאו לקראת ספר התורה החדש, והקפות נערכו בבית הכנסת המרכזי, והשמחה הייתה גדולה.

בסיום ההקפות ירדו כולם לאוהל ענק, שהוקם ברחבה שליד בית הכנסת והתיישבו לסעודת מצוה חגיגית ליד שולחנות ערוכים, והאזינו לדברי הרבנים ואישי הציבור המכובדים.

הקהילה כולם השתתפה בגופה ובממונה בספר התורה הקהילתי. כל אחד הרגיש את עצמו כחתן ביום חופתו. השמחה הרקיעה שחקים. הילדים עם הלפידים והאבות עם ספרי התורה – כולם רקדו ברוב שירה וזימרה. היה זה מפגן אחדות מרשים של כל קהילות חב"ד ברחובות. מי ייתן ותהיה בזה פעולה נמשכת לזכות ולרפואת כל חברי קהילות חב"ד ברחובות.

כיבדו את המעמד בנוכחותם: כ"ק האדמו"ר מדז'יקוב שליט"א, הרה"צ הרב פנחס שנעבאלג - אדמו"ר מווערצקי שליט"א, הדיין הרה"ג ציון אשכנזי שליט"א, הרב יקותיאל יהודה ויזנר, רב השב"ס, הגה"ח מאיר אהרון, ראש כולל לדיינות "אור יעקב" ורב קהילת "יד לשבים", עו"ד מתן דיל, סגן ראש העיר ומחזיק תיק פרויקטים ור' אמיתי כהן, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק מורשת ישראל והשכונות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.